Siirry suoraan sisältöön

Opetusharjoittelu 2 (3 op)

Toteutuksen tunnus: 2X00CF91-3001

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.07.2015 - 31.07.2015
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
31.08.2015 - 13.05.2016
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
3 op
TKI-osuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Musiikki
Opetuskielet
suomi
Paikat
1 - 50
Koulutus
Musiikin tutkinto-ohjelma, Musiikkipedagogi
Opettajat
Jari Salmela
Pekka Ahonen
Opintojakso
2X00CF91

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opiskelija kykenee laatimaan opetuksen toteuttamissuunnitelman ja toteuttamaan oman substanssinsa perustason opetusta sekä reflektoimaan toimintaansa ammatillisesti. Lisäksi hän osaa havainnoida muiden opetusta ja antamaan siitä palautetta.
Harjoittelujakso on osa opettajan pedagogisia opintoja (60 op).

Sisältö (Opintojakso)

Opiskelija opettaa ohjaavan opettajan kanssa laadittavan suunnitelman mukaisesti yhtä perustasoa opiskelevaa oppilasta. Opiskelija havainnoi sekä muita opetusharjoittelijoita että opettajia ohjaavan opettaman laatiman suunnitelman mukaisesti ja kykenee reflektoimaan kokemaansa.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Ei tenttejä, mutta opetusnäyte kevätlukukaudella.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Näytetunti, opetusharjoittelun suorittaminen.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/hylätty

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Opetusharjoittelu, palautekeskustelut.

Oppimateriaalit

Valitaan oppilaskohtaisesti. Opetettavan instrumentin eri tyylikausia, teknisiä harjoituksia.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opetusharjoittelu 33 x 60 min, palaute 12 x 15 min, 15 tuntia

Sisällön jaksotus

Jakaantuu koko lukuvuodelle.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

AHOT

Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

hyväksytty: opiskelija antaa monipuolisen näytteen opettaen eri tyylikausia ja luontevaa instrumentin hallintaa huomioiden oppilaan taso.
hylätty: opiskelijan pedagoginen osaaminen ei edistä oppilaan soittoa, taitteellisen ja teknisen tietämyksen puute.

Siirry alkuun