Opetusharjoittelu 2 (3 op)
Toteutuksen tunnus: 2X00CF91-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.07.2015 - 31.07.2015
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 31.08.2015 - 13.05.2016
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 3 op
- TKI-osuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Musiikki
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 1 - 50
- Koulutus
- Musiikin tutkinto-ohjelma, Musiikkipedagogi
- Opettajat
- Jari Salmela
- Pekka Ahonen
- Opintojakso
- 2X00CF91
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Opiskelija kykenee laatimaan opetuksen toteuttamissuunnitelman ja toteuttamaan oman substanssinsa perustason opetusta sekä reflektoimaan toimintaansa ammatillisesti. Lisäksi hän osaa havainnoida muiden opetusta ja antamaan siitä palautetta.
Harjoittelujakso on osa opettajan pedagogisia opintoja (60 op).
Sisältö (Opintojakso)
Opiskelija opettaa ohjaavan opettajan kanssa laadittavan suunnitelman mukaisesti yhtä perustasoa opiskelevaa oppilasta. Opiskelija havainnoi sekä muita opetusharjoittelijoita että opettajia ohjaavan opettaman laatiman suunnitelman mukaisesti ja kykenee reflektoimaan kokemaansa.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ei tenttejä, mutta opetusnäyte kevätlukukaudella.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Näytetunti, opetusharjoittelun suorittaminen.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/hylätty
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Opetusharjoittelu, palautekeskustelut.
Oppimateriaalit
Valitaan oppilaskohtaisesti. Opetettavan instrumentin eri tyylikausia, teknisiä harjoituksia.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opetusharjoittelu 33 x 60 min, palaute 12 x 15 min, 15 tuntia
Sisällön jaksotus
Jakaantuu koko lukuvuodelle.
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
AHOT
Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
hyväksytty: opiskelija antaa monipuolisen näytteen opettaen eri tyylikausia ja luontevaa instrumentin hallintaa huomioiden oppilaan taso.
hylätty: opiskelijan pedagoginen osaaminen ei edistä oppilaan soittoa, taitteellisen ja teknisen tietämyksen puute.