Finnish Cuisine and Customs (5 op)
Toteutuksen tunnus: V387-5-3007
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 09.11.2015 - 12.01.2016
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 21.01.2016 - 06.03.2016
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 5 op
- Lähiosuus
- 2 op
- Virtuaaliosuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Restonomi
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- englanti
- Paikat
- 10 - 20
- Koulutus
- Palveluliiketoiminnan tutkinto-ohjelma
Sisältö (Opintojakso)
Tavoite:
Opiskelija ymmärtää suomalaisen ruokakulttuurin merkityksen osana kansanperinnettä. Opiskelija saa valmiuksia suunnitella ja toteuttaa kansanomaisia juhlia asiakkaiden tarpeiden mukaan.
Opintojakson sisältö:
- Ruoka- ja tapakulttuurin historiaa
- Kansanomaiset juhlat
- Perinneruoat
Opetusmenetelmät:
- luennot
- harjoitukset
- käytännön työskentely
Arviointimenetelmät / kohteet
- harjoitustyöt
- käytännön työskentely
- aktiivinen osallistuminen
Opetuskieli:
Suomi / Englanti
Kirjallisuus:
Sillanpää, M. 2000. Happamasta makeaan. Jyväskylä: Gummerus Kirjapaino Oy.
Mäkelä, J., Palojoki, P. & Sillanpää, M. 2003. Ruisleivästä pestoon. Porvoo: WS Bookweel Oy.
Muu kirjallisuus sovitaan kurssin alussa
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)
Satisfactory
The student recognizes phenomena and basic concepts related to Finnish food culture.
The student performs the given tasks, but she/he cannot always justify her/his choices.
The student examines and evaluates issues mainly from her/his own point of view.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)
Good
The student is able to structure the relationships between phenomena and basic concepts related to Finnish food culture.
The student is able to choose the most appropriate way of working and justify her/his choice.
The student takes responsibility and commits her-/himself to the activities of the group in addition to her/his own activities.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)
Excellent
The student understands the issues that have influenced the development of Finnish food culture on a wide scale.
The student is able to find different ways of working and solutions and to justify her/his choices.
The student is able to act responsibly, flexibly and with commitment to the needs and requirements of the community.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
assingnmets and activity
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
- lectures
- exercises
- practical work
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Contact teaching 37h, individual and team work 98h
Lisätietoja opiskelijoille
Contact days: 21.1 10-14, 28.1 10-16, 4.2 10-16, 11.2 10-14, 18.2 10-16, 25.2 10-16 and 10.3 10-15(presentations)
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Students know Finnish cuisine as part of folklore. Students are capable of planning and implementing some folksy feasts in the group.
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Students know the significance of Finnish cuisine as part of folklore. Students are capable of planning and implementing folksy feasts in the group.
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Students understand the significance of Finnish cuisine as part of folklore. Students are capable of planning and implementing folksy feasts according to the customer´s needs.