Siirry suoraan sisältöön

English for Music Professionals (3 op)

Toteutuksen tunnus: 2X00CF60-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
13.06.2016 - 01.09.2016
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
02.09.2016 - 16.12.2016
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
3 op
Virtuaaliosuus
1 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Musiikki
Opetuskielet
englanti
Paikat
6 - 30
Koulutus
Musiikin tutkinto-ohjelma, Musiikkipedagogi
Musiikin tutkinto-ohjelma, Muusikko
Opettajat
Elena Grigorova
Opintojakso
2X00CF60

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opiskelija
- osaa kommunikoida tarkoituksenmukaisesti erilaisissa ammatillisissa viestintätilanteissa
- osaa ottaa huomioon vastapuolen kulttuuritaustan ja sen vaikutuksen kommunikointi- ja työskentelytapoihin monikulttuurisissa työryhmissä
- osaa musiikkialan keskeisen termistön
- osaa kertoa omasta ammattialan osaamisestaan ja tavoitteistaan
- osaa kirjoittaa työhönsä liittyviä asiatyylisiä tekstejä
- osaa hakea ja tulkita oman alansa ammatillista tietoa englanninkielisistä lähteistä
- pystyy seuraamaan oman alansa kehitystä englanninkielisistä julkaisuista
- osaa arvioida, ylläpitää ja kehittää omaa kielitaitoaan ja kielen oppimistaitojaan

Sisältö (Opintojakso)

- autenttiset ammatilliset tekstit, musiikkialan sanasto
- alan työtehtävät
- omasta koulutuksesta ja omista tavoitteista kertominen
- oman alan tuotantojen ja teoksien kuvaaminen
- erilaiset viestintätilanteet: opetustilanteet ja neuvottelutilanteet
- asiatyylinen kirje, sähköposti ja ansioluettelo
- kilpailu- ja apurahatekstit

Esitietovaatimukset (Opintojakso)

Peruskoulun A-kieli

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Lähitunneilla on 80% läsnäolovelvollisuus. Arvosana muodostuu suullisesta osaamisesta (esitelmä, keskustelutehtävät) ja kirjallisesta osaamisesta (asiatyylinen teksti, kirjallinen koe).

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Lähiopetus, ryhmä- ja parityöt, verkon välityksellä opiskelu.

Oppimateriaalit

Kurssin Tabula-alueen sähköiset materiaalit.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Kontaktitunnit 7 x 4h, etätunti 1 x 4h, itsenäistä opiskelua 46h

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Kielisalkku (ohje Tabulassa).

Kansainvälisyys

Mahdollisuuksien mukaan vaihto-opiskelijoita lähitunneilla.

Lisätietoja opiskelijoille

Esitiedot
Lukion A-englanti tai vastaavat tiedot/hyväksytysti suoritettu lähtötasotesti tai valmentava opintojakso,

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija
- osaa pitää vain hyvin puutteellisen ja osittain vaikeasti ymmärrettävän esityksen valmista materiaalia ja apuneuvoja käyttäen
- osaa kertoa omasta instrumentistaan vain muutamia perustietoja eikä osaa opettaa sen soittoa toisille ymmärrettävästi
- ei selviydy kaikista yksinkertaisistakaan keskustelutilanteista
- ei aina välttämättä reagoi keskustelukumppanin sanomisiin
- ei tiedosta erityyppisten tekstien asettamia vaatimuksia tyylille
- osaa kirjoittaa vain tekstiä jota on ajoittain vaikea ymmärtää
- ei ymmärrä välttämättä edes pääasioita normaalitempoisesta puheesta tutussa asiayhteydessä, vaikka viesti toistettaisiin
- ääntää puutteellisesti
- löytää ainoastaan osan etsimästään tiedosta teksteistä, jotka käsittelevät tuttuja aiheita
- käyttää alan perussanastoa niin, että olennainen viesti välittyy vain osittain
- käyttää yksinkertaisia kieliopin perusrakenteita ajoittain virheellisesti

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija
- osaa pitää yksinkertaisen ja ymmärrettävän esityksen valmista materiaalia ja apuneuvoja käyttäen
- osaa kertoa omasta instrumentistaan suppeasti sekä opettamaan sen soittoa toisille ymmärrettävästi
- selviytyy yksinkertaisista keskustelutilanteista
- reagoi yleensä jollakin tavalla keskustelukumppanin sanomisiin
- tiedostaa jossain määrin erityyppisten tekstien asettamat vaatimukset tyylille
- kirjoittaa jotakuinkin ymmärrettävästi
- ymmärtää pääasiat normaalitempoisesta puheesta tutussa asiayhteydessä, kun viesti toistetaan tarvittaessa
- ääntää useimmiten ymmärrettävästi
- löytää etsimänsä tiedon teksteistä, jotka käsittelevät tuttuja aiheita
- käyttää alan perussanastoa niin, että olennainen viesti välittyy
- käyttää yksinkertaisia kieliopin perusrakenteita
- käyttää helpoimmin saatavilla olevia apuvälineitä kuten ilmaiset sanakirjat

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija
- osaa valmistella ja pitää suppean mutta selkeän esityksen alansa aiheesta
- osaa kertoa omasta instrumentistaan sekä opettamaan sen soittoa toisille
- keskustelee alaansa liittyvistä aiheista melko sujuvasti
- reagoi keskustelukumppaninsa sanomisiin pääosin asianmukaisesti
- viestii useimmiten tilanteen edellyttämällä tyylillä
- kirjoittaa melko sujuvasti ja selkeästi
- ymmärtää eri korostuksilla puhuvia ihmisiä, kun aihe on tuttu
- ääntää melko luontevasti ja selkeästi
- ymmärtää lukemansa tekstin pääasiat ja useimmat yksityiskohdat
- osaa tarvittaessa ilmaista asian toisin sanoin
- ymmärtää ja käyttää alan sanastoa melko täsmällisesti
- osaa käyttää apuna eri lähteitä ja sanakirjoja
- käyttää rakenteita pääosin oikein ja korjaa itse kielenkäytön virheitä jos ne ovat johtaneet väärinkäsityksiin

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija
- osaa valmistella ja pitää vakuuttavan, jäsennellyn esityksen tarvittavine materiaaleineen
- osaa kertoa omasta instrumentistaan monipuolisesti ja sujuvasti sekä opettamaan sen soittoa toisille vivahteikkaasti
- keskustelee sujuvasti ammattialaansa liittyvistä aiheista
- reagoi nopeasti ja asianmukaisesti keskustelukumppanin sanomisiin
- viestii tilanteen edellyttämällä tyylillä
- kirjoittaa sujuvasti ja tarkoituksenmukaisesti lähes ilman kielivirheitä
- ymmärtää suhteellisen vaivattomasti myös eri korostuksilla puhuvia ihmisiä
- ääntää luontevasti ja selkeästi
- ymmärtää sekä pääasiat että yksityiskohdat vaativastakin ammatillisesta tekstistä ja pystyy soveltamaan lukemaansa
- selittää toisin sanoin ja korvaa sanaston puutteet huomaamattomasti
- ymmärtää ja käyttää taitavasti ja täsmällisesti alan sanastoa sekä oman erikoisalansa termistöä
- löytää yleensä erilaisia lähteitä käyttämällä asianmukaiset termit
- käyttää monipuolisia kielioppirakenteita ja hallitsee ne lähes virheettömästi

Siirry alkuun