Siirry suoraan sisältöön

Suunnittelutyön perusteet (4 op)

Toteutuksen tunnus: 5R00CE37-3004

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.08.2016 - 23.09.2016
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
05.09.2016 - 20.12.2016
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
4 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Rakennusarkkitehti
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Rakennusarkkitehdin tutkinto-ohjelma
Opettajat
Jaakko Aumala
Elina Ritola
Vastuuhenkilö
Elina Ritola
Opintojakso
5R00CE37

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opintojakson aikana opiskelija tutustuu arkkitehtisuunnittelun peruskäsitteisiin ja suunnittelijan työvälineisiin. Opiskelija osaa rakentaa erilaisia pienoismalleja ja tuottaa dokumentteja suunnitteluprosessin tueksi. Opiskelija osaa koota harjoitustyöstä ammatillisen esityksen.

Sisältö (Opintojakso)

Harjoitustyönä on abstrakti tilasommitelma.
Työvälineet (piirustusvälineet, mallinnusohjelma, tulostusmenetelmät, kopiointi, mallinrakennus).
Visuaalinen ja suullinen esitys.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Ei tenttiä

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arvosana 0 - 5 osaamistason mukaan.
Suullinen opettajan arviointi ja vertaisarviointi kritiikkitilaisuuksissa.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Lähiopetus, luennot, ryhmätyöt
Ohjatut suunnitteluharjoitukset
Omatoiminen opiskelu

Oppimateriaalit

Luentomateriaalit:
Stenroos Helmer & Seppo Aura. Arkkitehtuurin muoto ja sisältö
Francis D.K. Ching. Architecture: Form, Space and Order

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakson laajuus on 4 op. Opiskelijan työmäärä on 27 h / op.

Sisällön jaksotus

Esitellään opiskelijoille opintojakson alussa.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei ole valinnaisia suoritustapoja.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Vierailuluentoja

Kansainvälisyys

Kansainvälisten vaihto-opettajien luentoja mahdollisuuksien mukaan.

Lisätietoja opiskelijoille

Ei esitietovaatimuksia.
Vähintään 80% läsnäolo lähiopetustunneilla on pakollinen.
Kurssilla on käytössä digitaalinen Tabula.

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija on osallistunut kurssille ja ollut läsnä, mutta opiskelija ei täytä arviointikriteereitä korkeampiin arvosanoihin. Oppilaalla on palauttamattomia harjoitustöitä. Kokonaisuudesta huomaa, että kurssiin ei ole lainkaan panostettu.

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelijalla on paljon poissaoloja. Aktiivisuus luennoilla ja tehtävissä on heikkoa.
Opiskelijalla on vaikeuksia hahmottaa aiheen perusideoita ja sen vuoksi opitun soveltaminen käytännön työhön on hankalaa. Harjoitustehtävissä perustelut ovat haparoivia ja epäloogisia. Kokonaisuudesta näkyy, että opiskelija ei ole sisäistänyt käsiteltyjä asioita.

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelijalla on vähän poissaoloja. Aktiivisuus luennoilla ja tehtävissä on hyvä. Työskentely etenee opintojaksolla johdonmukaisesti. Opiskelija hahmottaa opintojakson aiheen perusideat ja osaa soveltaa oppimaansa käytännön työhön. Osaa selittää harjoitustöissä tehtyjen valintojen syyt ja seuraukset, jotka ovat loogisia.

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija on osallistunut opetukseen aktiivisesti ja rakentavasti. Opiskelija hahmottaa kiitettävästi opintojaksolla opetetut asiat ja osaa soveltaa oppimaansa monipuolisesti, luovasti käytännön työhön. Opiskelija osaa selittää ja perustella harjoitustöissä tehtyjen valintojen syyt ja seuraukset asiantuntevasti.

Siirry alkuun