Skip to main content

Research Skills in Seminar Work (4 cr)

Code: 7S-45-3006

General information


Enrolment period
01.02.2016 - 30.04.2016
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2016 - 31.07.2016
Implementation has ended.
Credits
4 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Social Services
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Merja Repo
Raija Yliniemi
Course
7S-45

Objectives (course unit)

Students
- can do a small-scale study
- can expand their knowledge base by methodical information acquisition

Content (course unit)

- Getting acquainted with prior studies on a chosen client group, approach to work or social phenomenon
- Small-scale study on that subject
- Written report according to the guidelines of Bachelor’s thesis
- Participation in information acquisition teaching by searching for current information sources from library databases (Information Acquisition Skills)
- Students specializing in early childhood education will do a study on family work or early childhood education

Exam schedules

Esitysseminaari 16.5 2016.

Assessment methods and criteria

Kirjallinen seminaarityö ja -esitys arvioidaan.

Assessment scale

0-5

Learning materials

Seminaarityön tarkemmat ohjeet Tabulassa 15 aso-kotisivut
Tutustuminen opinnäytyön ohjeistoon ja arviointi kriteereihin kts. intaranet tai Tabula sivu Oppinnäytyö sosiaalialalla.

Student workload

Opiskelijan työaika 4 x 27 = 108 tuntia.
Info ja ohjeistus, ohjaus 4 h
Esitysseminaari 6 h
Itsenäinen työskentely 98h

Content scheduling

Aikataulu:
15.2 ip ohjeistus
opinnäyteyöseminaari 1 tunneilla käsittelemme seminaarityöhön liittyviä asioita
16. 5 klo 10-15 esitysseminaari

Further information

Tutkimuksellinen seminaarityö integroidaan opinnäytetyöhön. Seminaarityö kannattaa tehdä samasta aiheesta, kun tuleva opinnäytetyö. Seminaarityön puitteissa voi paneutua aiheeseen ja selvittää lähdeaineistoa.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Kirjallinen tuotos:
1. Tutkimusongelman rajaus ja tavoitteen määrittely - epäselvä
2. Lähdemateriaalin käyttö- vähäistä, yksipuolista
3. Sisällön monipuolisuus ja jäsentyneisyys - yksipuolista puolista, jäsentymätöntä
4. Aineiston kuvailu - pinnallista
5. Aineiston kriittinen ja analyyttinen tarkastelu - puuttuu tai niukka
6. Kirjallinen ilmaisu- riittävää
7. Innovatiivisuus ja kytkeytyminen sosiaalialan työhön- puuttuu tai on niukkaa

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Kirjallinen tuotos:
1. Tutkimusongelman rajaus ja tavoitteen määrittely - selkeä
2. Lähdemateriaalin käyttö- suhteellisen monipuolista
3. Sisällön monipuolisuus ja jäsentyneisyys - jäsentynyt ja selkeä, keskeinen sisältö monipuolinen
4. Aineiston kuvailu - hyvä
5. Aineiston kriittinen ja analyyttinen tarkastelu - pohtivaa
6. Kirjallinen ilmaisu- hyvä
7. Innovatiivisuus ja kytkeytyminen sosiaalialan työhön- hyvä

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Kirjallinen tuotos:
1. Tutkimusongelman rajaus ja tavoitteen määrittely - selkeä ja perusteltu
2. Lähdemateriaalin käyttö- monipuolista, lähteet käyvät dialogia, ei pelkkää referaattia
3. Sisällön monipuolisuus ja jäsentyneisyys - monipuolinen
4. Aineiston kuvailu - selkeä
5. Aineiston kriittinen ja analyyttinen tarkastelu - kriittisesti reflektoiva
6. Kirjallinen ilmaisu- hyvä
7. Innovatiivisuus ja kytkeytyminen sosiaalialan työhön- hyviä ja raikkaita näkökulmia tuotu esiin

Go back to top of page