Skip to main content

Dimensioning of Structures 2 (5 cr)

Code: 5R00BD53-3011

General information


Enrolment period
15.04.2016 - 18.09.2016
Registration for the implementation has ended.
Timing
29.08.2016 - 16.12.2016
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Construction Engineering
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Construction Engineering, students who began in 2014-2018
Teachers
Jorma Kylliäinen
Course
5R00BD53

Objectives (course unit)

.

Content (course unit)

.

Exam schedules

Kurssista järjestetään 2 välikoetta, joiden alustavat ajankohdat ovat 11.10. ja 13.12. oppitunneilla. Kumpikin välikoe on mahdollista uusia erikseen kerran opintojakson aikana. Näiden uusintojen ajankohdat ilmoitetaan kurssin aikana ja ne on tarkoitettu vain 1. tai 2. välikokeesta hylätyn arvosanan saaneille opiskelijoille. Kurssin yleiset uusintatentit ovat 2.2.2017 ja 6.4.2017. Yleisissä uusinnoissa tentitään koko opintojakso. Oikeus osallistua toiseen välikokeeseen sekä kurssin uusintatentteihin edellyttää kurssiin sisältyvän harjoitustyön palauttamista hyväksytysti ajallaan sekä lähiopetukseen osallistumista kurssin suoritusvaatimusten mukaisesti.

Assessment methods and criteria

Kurssiarvosana muodostuu välikokeiden yhteispistemäärän perusteella. Molemmat välikokeet on suoritettava hyväksytysti. Hyvin tehdyllä harjoitustyöllä on mahdollisuus korottaa kurssiarvosanaa 1/2 arvosanalla.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

lähiopetus
demonstraatiot
harjoitukset
harjoitustyöt
tentti

Learning materials

Oppimateriaali sähköisessä muodossa kurssin Tabula-sivuilla.
Lisäksi Puuinfon julkaisu "Puurakenteiden lyhennetty suunnitteluohje", johon linkki kurssin Tabula-sivuilla.

Student workload

Lähiopetus (n. 67 t) sisältää luentomuotoista opetusta, ohjattuja tuntiharjoituksia, palkkidemonstraation rakennuslaboratoriossa sekä 2 välikoetta. Opiskelijan itsenäinen työ (n. 67 t) muodostuu pakollisesta, palautettavasta harjoitustyöstä, vapaaehtoisista harjoitustehtävistä sekä muusta itsenäisestä opiskelusta. Lähiopetuksen läsnäolovelvoite on 2/3 pidettyjen lähituntien määrästä.

Content scheduling

Alustava ajankäyttö (suluissa oppitunnit)
• Johdatus opintojaksoon, tasokoe (3)
• Rakenteellinen varmuus, laskentakuormien määritys; stabiliteetti (10)
• Jatkuvuuden vaikutus palkkirakenteen toimintaan (5)
• Puu materiaalina; lujuusluokat, kuormien aikaluokat, rakenteen käyttöluokat; palkin ja pilarin mitoitus (18)
• Teräs materiaalina, lujuusarvot; mitoitusperusteet, palkin ja pilarin mitoitus (15)
• Teräsbetoni materiaalina, betonin ja teräksen lujuusarvot; teräsbetonirakenteiden toimintaperiaate; palkin pääraudoitus ja minimihaoitus (12)

Completion alternatives

Henkilökohtaisen opintosuunnitelman (HOPS) mukaan.

Practical training and working life cooperation

Ei ole.

International connections

Ei ole.

Further information

Esitietovaatimuksina opintojaksojen Rakenteiden Mitoitus 1, Statiikka ja Lujuusoppi oppisisältöjen hallinta. Osaamisen taso mitataan kurssin alussa järjestettävällä tasokokeella.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Tuntiläsnäoloa ja harjoitustyötä koskevat vaatimukset täyttyvät, mutta hyväksytyn arvosanan kriteeristö (ks. seuraavat kohdat) ei täyty.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija hallitsee periaatetasolla keskeisimmät opintojakson sisältöön kuuluvat asiat ja osaa ratkaista yksinkertaisia laskutehtäviä ohjatusti.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija hallitsee ja ymmärtää opintojaksolla käsitellyt asiat sekä osaa itsenäisesti ratkaista yksinkertaisia soveltavia tehtäviä, jotka ovat käsiteltyjen tehtävien kaltaisia.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelijalla on kokonaisvaltainen käsitys opintojaksolla käsitellyistä asioista ja niiden käytöstä ongelmien ratkaisussa. Opiskelija osaa itsenäisesti ratkaista haastavia soveltavia tehtäviä ja pystyy perustelemaan loogisesti ja johdonmukaisesti käyttämänsä ratkaisumenetelmät.

Go back to top of page