Siirry suoraan sisältöön

Oppimisen taidot (6 op)

Toteutuksen tunnus: 7K00BC52-3044

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
30.11.2015 - 17.01.2016
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.01.2016 - 06.03.2016
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
6 op
Lähiosuus
4 op
Virtuaaliosuus
2 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Sairaanhoitaja
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 52
Koulutus
Sairaanhoitajan tutkinto-ohjelma
Opettajat
Ulla Markkanen
Anna Aikasalo
Harri Saarinen
Taina Peltonen
Johanna Granlund
Eija Piikkilä
Vastuuhenkilö
Eija Piikkilä
Opintojakso
7K00BC52

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opiskelija
- osaa käyttää kasvatustieteellistä tietoa oman oppimisensa analysointiin ja kehittämiseen
- ottaa vastuun omasta oppimisestaan ryhmän jäsenenä
- osaa määritellä ammatillisen kasvun ja ammattieettisen kehityksen prosessin ja vaiheet
- osaa toimia ammattikorkeakouluympäristössä ja tietää ammattikorkeakoulun tarjoamat mahdollisuudet kansainvälistymiseen
- tunnistaa tieteellisen tutkimuksen tunnusmerkit ja tietää tieteellisen tutkimuksen rakenteen
- osaa käyttää tutkittua tietoa oman oppimisensa tukena
- osaa tuottaa asiatyylin tekstiä ja esityksiä tietojenkäsittelyohjelmia hyödyntäen

Sisältö (Opintojakso)

- kirjoitusviestintä
- informaatiotekniikka
- minä oppijana
- orientoivat opinnot
- tutkimuksen lukutaito

Esitietovaatimukset (Opintojakso)

Ei ole

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Tutkimuksen lukutaito: esseen palautus viimeistään perjantaina 12.2.16

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointimenetemät eri osissa:
Osa 1 Orientoivat opinnot:
osallistuminen opetukseen
Osa 2 Kirjoitusviestintä
essee
osallistuminen opetukseen
Osa 3 Informaatiotekniikka
näyttökoe tietokoneella
osallistuminen opetukseen
Osa 4 Minä oppijana
pakollinen osallistuminen opetukseen
pohdintaessee, palautetaan Tabulan palautuslaatikkoon
Osa 5 Tutkimuksen lukutaito
essee
osallistuminen opetukseen
Osa 6 Tiedonhallinta
pakollinen osallistuminen opetukseen

Arviointiasteikko

Hyväksytty/hylätty

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Aktivoivat kirjoitustehtävät, harjoitukset, itsenäinen verkko-opiskelu, ohjattu verkko-opiskelu, työpajatyöskentely, luennot, opetuskeskustelu, verkkokeskustelu

Oppimateriaalit

Aktiivinen oppiminen, Ohjatun itsenäisen työskentelyn opas 1.
intra.tamk.fi, laatukäsikirja
ohjelmien opasteet
salkku.tamk.fi
Tuomi, J. 2006. Tutki ja lue, Johdatus tieteellisen tekstin ymmärtämiseen. Tammi
Kirjoittamista tukevat verkkomateriaalit ja kirjoitusviestinnän toteutuksilla jaettu materiaali
TAMKin kirjallisen raportoinnin ohje
Muu lähiopetuksen yhteydessä ilmoitettu kirjallisuus tai artikkelit

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Lähiopetus 48h, itsenäinen opiskelu 114h

Sisällön jaksotus

Opintojakso koostuu seuraavista osista
- Orientoivat opinnot 1op
- Kirjoitusviestintä 1 op
- Informaatiotekniikka 2 op
- Minä oppijana/kasvatustiede 1 op
- Tutkimuksen lukutaito 1 op
- Tiedonhallinta eli informaatikon opastus x 2

Lisätietoja opiskelijoille

Kurssien aloitustunneilla läsnäolopakko, kuten myös kirjastokäynneille

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Ei osaa käyttää työvälineohjelmia
Ei osallistu opetukseen
Ei palauta kirjallisia tehtäviä
Kirjalliset tehtävät eivät tuo esiin hyväksyttävää osaamista

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Kurssi arvio
- osaa käyttää työvälineohjelmia näyttökokeessa
- osaa soveltaa työvälineohjelmia tehtävissään
- osaa laatia rakenteellisesti ehjän, havainnollisen, asiatyylisen ja ymmärrettävän ongelmaperustaisen tekstin, jossa argumentoidaan vakuuttavasti ja monipuolisesti
- osallistuu lähiopetukseen ja verkko-opetukseen aktiivisesti
- on tehnyt kirjalliset tehtävät tavoitteiden mukaisesti
-

Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Hyväksytty, kun opiskelija:
- osaa käyttää työvälineohjelmia näyttökokeessa
- osaa soveltaa työvälineohjelmia tehtävissään
- osaa laatia rakenteellisesti ehjän, havainnollisen, asiatyylisen ja ymmärrettävän ongelmaperustaisen tekstin, jossa argumentoidaan vakuuttavasti ja monipuolisesti
- osallistuu lähiopetukseen ja verkko-opetukseen aktiivisesti
- on tehnyt kirjalliset tehtävät tavoitteiden mukaisesti

Siirry alkuun