Oppimisen taidot (6 op)
Toteutuksen tunnus: 7K00BC52-3044
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 30.11.2015 - 17.01.2016
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.01.2016 - 06.03.2016
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 6 op
- Lähiosuus
- 4 op
- Virtuaaliosuus
- 2 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Sairaanhoitaja
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 52
- Koulutus
- Sairaanhoitajan tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Ulla Markkanen
- Anna Aikasalo
- Harri Saarinen
- Taina Peltonen
- Johanna Granlund
- Eija Piikkilä
- Vastuuhenkilö
- Eija Piikkilä
- Opintojakso
- 7K00BC52
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Opiskelija
- osaa käyttää kasvatustieteellistä tietoa oman oppimisensa analysointiin ja kehittämiseen
- ottaa vastuun omasta oppimisestaan ryhmän jäsenenä
- osaa määritellä ammatillisen kasvun ja ammattieettisen kehityksen prosessin ja vaiheet
- osaa toimia ammattikorkeakouluympäristössä ja tietää ammattikorkeakoulun tarjoamat mahdollisuudet kansainvälistymiseen
- tunnistaa tieteellisen tutkimuksen tunnusmerkit ja tietää tieteellisen tutkimuksen rakenteen
- osaa käyttää tutkittua tietoa oman oppimisensa tukena
- osaa tuottaa asiatyylin tekstiä ja esityksiä tietojenkäsittelyohjelmia hyödyntäen
Sisältö (Opintojakso)
- kirjoitusviestintä
- informaatiotekniikka
- minä oppijana
- orientoivat opinnot
- tutkimuksen lukutaito
Esitietovaatimukset (Opintojakso)
Ei ole
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Tutkimuksen lukutaito: esseen palautus viimeistään perjantaina 12.2.16
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointimenetemät eri osissa:
Osa 1 Orientoivat opinnot:
osallistuminen opetukseen
Osa 2 Kirjoitusviestintä
essee
osallistuminen opetukseen
Osa 3 Informaatiotekniikka
näyttökoe tietokoneella
osallistuminen opetukseen
Osa 4 Minä oppijana
pakollinen osallistuminen opetukseen
pohdintaessee, palautetaan Tabulan palautuslaatikkoon
Osa 5 Tutkimuksen lukutaito
essee
osallistuminen opetukseen
Osa 6 Tiedonhallinta
pakollinen osallistuminen opetukseen
Arviointiasteikko
Hyväksytty/hylätty
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Aktivoivat kirjoitustehtävät, harjoitukset, itsenäinen verkko-opiskelu, ohjattu verkko-opiskelu, työpajatyöskentely, luennot, opetuskeskustelu, verkkokeskustelu
Oppimateriaalit
Aktiivinen oppiminen, Ohjatun itsenäisen työskentelyn opas 1.
intra.tamk.fi, laatukäsikirja
ohjelmien opasteet
salkku.tamk.fi
Tuomi, J. 2006. Tutki ja lue, Johdatus tieteellisen tekstin ymmärtämiseen. Tammi
Kirjoittamista tukevat verkkomateriaalit ja kirjoitusviestinnän toteutuksilla jaettu materiaali
TAMKin kirjallisen raportoinnin ohje
Muu lähiopetuksen yhteydessä ilmoitettu kirjallisuus tai artikkelit
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Lähiopetus 48h, itsenäinen opiskelu 114h
Sisällön jaksotus
Opintojakso koostuu seuraavista osista
- Orientoivat opinnot 1op
- Kirjoitusviestintä 1 op
- Informaatiotekniikka 2 op
- Minä oppijana/kasvatustiede 1 op
- Tutkimuksen lukutaito 1 op
- Tiedonhallinta eli informaatikon opastus x 2
Lisätietoja opiskelijoille
Kurssien aloitustunneilla läsnäolopakko, kuten myös kirjastokäynneille
Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Ei osaa käyttää työvälineohjelmia
Ei osallistu opetukseen
Ei palauta kirjallisia tehtäviä
Kirjalliset tehtävät eivät tuo esiin hyväksyttävää osaamista
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Kurssi arvio
- osaa käyttää työvälineohjelmia näyttökokeessa
- osaa soveltaa työvälineohjelmia tehtävissään
- osaa laatia rakenteellisesti ehjän, havainnollisen, asiatyylisen ja ymmärrettävän ongelmaperustaisen tekstin, jossa argumentoidaan vakuuttavasti ja monipuolisesti
- osallistuu lähiopetukseen ja verkko-opetukseen aktiivisesti
- on tehnyt kirjalliset tehtävät tavoitteiden mukaisesti
-
Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Hyväksytty, kun opiskelija:
- osaa käyttää työvälineohjelmia näyttökokeessa
- osaa soveltaa työvälineohjelmia tehtävissään
- osaa laatia rakenteellisesti ehjän, havainnollisen, asiatyylisen ja ymmärrettävän ongelmaperustaisen tekstin, jossa argumentoidaan vakuuttavasti ja monipuolisesti
- osallistuu lähiopetukseen ja verkko-opetukseen aktiivisesti
- on tehnyt kirjalliset tehtävät tavoitteiden mukaisesti