Siirry suoraan sisältöön

Grundkurs i svenska för teknikbranschen (3 op)

Toteutuksen tunnus: 5N00BE54-3024

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
15.04.2016 - 15.09.2016
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.08.2016 - 31.12.2016
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Rakennusmestari
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Rakennusalan työnjohdon tutkinto-ohjelma
Opettajat
Maiju Vihonen
Vastuuhenkilö
Hannu Kauranen
Opintojakso
5N00BE54

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opiskelija osaa kertoa itsestään ja opinnoistaan.
Opiskelija osaa kielen keskeiset rakenteet sekä perussanastoa.
Opiskelija selviytyy arkielämän tilanteissa suullisesti ja kirjallisesti.

Sisältö (Opintojakso)

• Työelämään valmentavia suullisia ja kirjallisia viestintätilanteita
• Tekniikan alan yleistermistöä
• Kieliopin perusteita

Esitietovaatimukset (Opintojakso)

Peruskoulun ruotsin oppimäärä.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

- Kirjallinen koe: ?

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Lähiopetuksen läsnäolovaatimus: 80%

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Lähiopetus, harjoitukset, tentti, itsenäinen verkko-opiskelu, alkutesti

Oppimateriaalit

X:\teaching material\Sallila Joni\Ruotsin peruskurssi

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

työ: 3 x 27 h = 81 h
opetusviikot: 6
opiskeluviikot: 7
opetus ja kokeet: 24 h
itsenäinen työ: 57 h

Sisällön jaksotus

Peruskieliopin kertaus, itsestään kertominen, lukusanat ja järjestysluvut, aakkoset, ihmisen kuvailu, erilaiset viivat, vieraan vastaanottaminen,
päiväsuunnitelmasta keskusteleminen, desimaali- ja murtoluvut, päivämäärät ja vuosiluvut, pituus, korkeus, etäisyys, paino, tilavuus,
kaksi- ja kolmiulotteiset geometriset hahmot, paikkakunnasta kertominen, yleisiä paikkoja kaupungissa, televisio/radio/musiikki,
huoneen kuvailu (esineiden sijainti), liikuntaharrastukset, mittaaminen, mittayksiköitä, liikkeen suunnan kuvailu, opiskelu,
autoilu nyt ja tulevaisuudessa, puhelinruotsi, tapaamisesta sopiminen, voinnin kysyminen, puhelinaakkoset, ravintolassa, matkustaminen,
asunnon- ja talon kuvailu, tietokoneet teollisuudessa, tietokone opiskelijan apuvälineenä.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Näyttökoe (AHOT).

Lisätietoja opiskelijoille

Ajankohta Katso: http://ruotsi2013.webs.com/13i252ajab
Oppimistavoitteet Ruotsin kielen suullisen ja kirjallisen viestintätaidon kehittäminen sekä ruotsin kieliseen tekniikan perusterminologiaan tutustuminen.
Ruotsin peruskieliopin vahvistaminen Valmentautuminen opintojaksoille Ruotsin kielen suullinen/kirjallinen taito Toteutustapa Nuorisoasteen totetutus.
Osittainen verkkototeutus (15%). Tieto virtuaalisuudesta opiskelijalle: Opintojakson teemoihin liittyviä sisältöjä opiskellaan myös virtuaalisesti (15%):
http://ruotsi2013.webs.com/13i252ajab
Opintojakson toteutukselta kerätään palautetta opintojaksopalautejärjestelmän kautta.

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija osaa kertoa pääosin ymmärrettävästi mutta lyhyesti ja yksipuolisesti itsestään, päiväsuunnitelmistaan, vapaa-ajastaan, harrastuksistaan,
opiskelustaan ja autoilusta. Opiskelija osaa esitellä yksinkertaisia asioita asuntoonsa, asuinpaikkakuntaansa, tietokoneeseensa ja kännykkäänsä liittyen.
Opiskelija kuvailla yksinkertaisesti kohteen geometriaa ja numeerista tietoa. Opiskelija hallitsee ruotsin peruskieliopin heikosti.

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija osaa kertoa keskeisiä asioita itsestään, päiväsuunnitelmistaan, vapaa-ajastaan, harrastuksistaan, opiskelustaan ja autoilusta.
Opiskelija osaa esitellä keskeisiä asioita asunnostaan, asuinpaikkakunnastaan, tietokoneestaan ja kännykästään.
Opiskelija osaa kuvailla kohdetta melko hyvin geometrisesti ja numeerisesti. Opiskeilja hallitsee ruotsin peruskieliopin tyydyttävästi.

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija osaa kertoa monipuolisesti ja tarkoituksenmukaisesti itsestään, päiväsuunnitelmistaan, vapaa-ajastaan, harrastuksistaan,
opiskelustaan ja autoilusta. Opiskelija osaa esitellä sujuvasti asuntoaan, asuinpaikkakuntaansa, tietokonettaan ja kännykkäänsä.
Opiskelija osaa kuvailla vaikeuksitta kohteen geometriaa ja numeerista tietoa. Opiskelija hallitsee ruotsin peruskieliopin hyvin.

Siirry alkuun