Sales Presentations and Negotiations (5op)
Toteutuksen tunnus: 3H00CF09-3001
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 10.06.2016 - 22.08.2016
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 11.08.2016 - 23.12.2016
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 5 op
- Virtuaaliosuus
- 4 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Toimipiste
- TAMK Ikaalinen
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 30
- Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Vuokko Penttilä
- Pienryhmät
- avoimen opiskelijoita suorittamaan koko moduli (Koko: 5 . Avoin AMK : 5.)
- Pienryhmät
- avoimen opiskelijoita suorittamaan koko moduli
- Opintojakso
- 3H00CF09
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Opiskelija saa itseluottamusta englannin kielellä esiintymiseen ja hallitsee selkeän myyntipuheen ("pitsauksen"). Hän osaa huomioida kohderyhmän ja tuntee keskeiset myyntitekniikat. Hänellä on toimiva sanavarasto myyntitilanteiden hoitamiseen englanniksi ja hän tuntee kansainvälisiä neuvottelukäytänteitä.
Sisältö (Opintojakso)
- myyntisanasto ja kielen rakenteita
- puhe- ja esiintymisharjoituksia
- myyntitekniikat ja havainnollistamisen välineet
- neuvottelukäytänteet
Lisätietoja opiskelijoille
Lähipäivät Ikaalisissa
11.-12.8.2016
8. - 9. 9.2016
6. - 7.10.2016
3.-4.11.2016
2.-3.12.2016
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija
• selviytyy tavanomaisista ammatillisista kommunikaatiotilanteista tuttuja viestintävälineitä käyttäen
• kykenee osallistumaan yksinkertaiseen keskusteluun keskustelukumppanin avulla
• pyrkii huomioimaan keskustelukumppanin ja reagoimaan tilanteeseen
• kykenee pitämään tutusta aiheesta yksinkertaisen ja ymmärrettävän esityksen, valmista materiaalia ja apuneuvoja käyttäen.
• pyrkii huomioimaan yleisön esityksen eri vaiheissa (esim. vastaa yksinkertaisiin kysymyksiin)
• ymmärtää pääasiat lukemastaan/kuulemastaan ja pystyy tekemään muistiinpanoja
• tiedostaa jossain määrin erityyppisten tekstien asettamat vaatimukset tyylille
• kirjoittaa jotakuinkin ymmärrettävästi
• ääntää useimmiten ymmärrettävästi
• käyttää alan perussanastoa niin, että olennainen viesti välittyy
• käyttää yksinkertaisia kieliopin perusrakenteita
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija
• hoitaa erilaiset kommunikaatiotilanteet asianmukaisesti eri viestintävälineitä käyttäen
• ilmaisee itseään sujuvasti, osaa keskustella tutuista aiheista ja kantaa oman vastuunsa keskustelun ylläpitämisestä.
• osaa mukauttaa viestintätyyliään tilanteen ja viestintäkumppanin mukaan
• viestii neuvotteluissa ja keskusteluissa hyvällä englanninkielellä suhteellisen spontaanisti, ilmaisee oman kantansa ja osaa perustella eri vaihtoehtojen etuja ja haittoja
• osaa valmistella ja pitää selkeän, ammattimaisen esityksen tarvittavine materiaaleineen liike-elämään liittyvästä aiheesta hyödyntäen valmista esitysmateriaalia.
• reagoi yleisön kommentteihin ja pystyy vastaamaan tavanomaisiin yleisön tekemiin kysymyksiin.
• osaa käydä keskustelua luodakseen ja ylläpitääkseen suhteita liike- ja työelämässä.
• osaa poimia pääkohdat kuulemastaan tai lukemastaan ammatillisesta tekstistä ja laatia niiden pohjalta lyhyen muistion tai raportin
• ymmärtää eri korostuksilla puhuvia ihmisiä, kun aihe on tuttu
• ääntää melko luontevasti ja selkeästi
• käyttää rakenteita pääosin oikein ja korjaa itse kielenkäytön virheitä, jos ne ovat johtaneet väärinkäsityksiin
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija
• hoitaa erilaiset, vaativatkin kommunikaatiotilanteet tehokkaasti ja ammattitaitoisesti eri viestintävälineitä monipuolisesti käyttäen
• ilmaisee itseään vaivattomasti käyttäen tilanteeseen sopivaa tyyliä ja osaa taitavasti mukauttaa viestintätyyliään tilanteen ja viestintäkumppanin mukaan.
• osaa käyttää suostuttelevaa kieltä, hallitsee argumenttien esittämisen ja niihin reagoimisen
• viestii neuvotteluissa ja keskusteluissa spontaanisti ja sujuvasti, kytkee omat puheenvuorot sujuvasti toisten puhevuoroihin ja ottaa aktiivisen roolin keskustelun ylläpitämisessä.
• osaa itsenäisesti valmistella ja pitää vakuuttavan, jäsennellyn esityksen tarvittavine materiaaleineen liike-elämään liittyvästä aiheesta (esim. laaja yritysesittely)
• reagoi yleisön kommentteihin ja vastaa yleisön tekemiin kysymyksiin spontaanisti ja tarvittaessa perusteellisesti.
• osaa puhua spontaanisti liike-elämän tilanteissa, luoda ja ylläpitää suhteita sekä käydä luontevaa keskustelua erilaisista aiheista
• osaa tehdä tarkat muistiinpanot kuulemastaan tai lukemastaan ammatillisesta tekstistä ja laatia niiden pohjalta viestinnällisesti tehokkaan muistion tai raportin
• ymmärtää suhteellisen vaivattomasti myös eri korostuksilla puhuvia ihmisiä
• ääntää luontevasti ja selkeästi
• käyttää monipuolisia kielioppirakenteita ja hallitsee ne lähes virheettömästi