Siirry suoraan sisältöön

Musiikkipedagogina toimiminen (4 op)

Toteutuksen tunnus: 2X00CG22-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
27.07.2015 - 01.10.2015
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
22.10.2015 - 17.12.2015
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
4 op
Lähiosuus
4 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Musiikki
Opetuskielet
suomi
Paikat
5 - 30
Koulutus
Musiikin tutkinto-ohjelma, Musiikkipedagogi
Opettajat
Mirja Kopra
Opintojakso
2X00CG22

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opiskelija kykenee hahmottamaan opettajan tehtäväkenttää musiikkialalla. Hän löytää ajatuksia opettajuudesta ja niiden toteuttamisesta omassa työssään.

Sisältö (Opintojakso)

Opiskelija perehtyy musiikkikasvatuksen historiaan ja nykytilaan, erilaisiin musiikin oppimistilanteisiin ja -paikkoihin sekä eri aikakausien musiikkikasvatuksen menetelmiin. Opiskelija osaa toteuttaa erilaisia opetustuokioita hyödyntäen opintojakson eri osa-alueita.

Opiskelija hahmottaa musiikin opettajan tehtäväkenttää eri-ikäisten oppijoiden opettajana ja ymmärtää monikulttuurisuuden asettamia vaatimuksia.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Ei tenttejä.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Opiskelija saa palautetta toiminnastaan kurssin aikana. Opintojakson hyväksyttyyn suorittamiseen riittää aktiivinen osallistuminen opetukseen, vaadittavien tehtävien suorittaminen ja osallistuminen loppukeskusteluun.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/hylätty

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Luennot, ryhmätyöt, demonstraatiot, kirjalliset tehtävät

Oppimateriaalit

Sovitaan opettajan kanssa.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

LÄhiopetus 28 tuntia, itsenäinen työskentely 80 tuntia.

Sisällön jaksotus

22.10. opintojakson sisältö ja tavoitteet. Musiikkikasvatuksen historiaa.
29.10. musiikkikasvatuksen historiaa. Ryhmätöiden ohjaistus
12.11. klo 9-12 pedagoginen foorumi
12.11. klo 12.30-15.30 pedagogisen foorumien reflektointi ja ryhmätöiden purku
19.11. erilaiset oppimisympäristöt ennen ja nyt
26.11. etätehtäviä
3.12. etätehtävien purku, musiikkikasvatuksen merkitys, opetuksen suunnittelu
10.12. opettajan etiikka, oppimistehtävät
17.12. tehtävien purku, loppukeskustelu

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Sovitaan opettajan kanssa. Opintojaksolle ei tarvitse osallistua läsnäolevana, vaan jokaisesta opetuskerrasta voi tehdä myös kirjallisen tehtävän.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Ei ole.

Kansainvälisyys

Materiaalista osa ulkomaista.

Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Opiskelija osallistuu aktiivisesti opetukseen ja loppukeskusteluuyn sekä suorittaa vaadittavat tehtävät.
Hylättyyn suoritukseen ei sisälly kaikkien osa-alueiden toteutumista.

Siirry alkuun