Venäjä markkina-alueena (6 op)
Toteutuksen tunnus: VB304-3004
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 10.06.2016 - 31.08.2016
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 16.09.2016 - 09.12.2016
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 6 op
- Virtuaaliosuus
- 4 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Liiketalous
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- englanti
- Paikat
- 10 - 30
- Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Opintojakson aikana tutustutaan Venäjään uutena markkina-alueena.
Opintojakson tavoitteena on, että opiskelija kurssin jälkeen
- tunnistaa Venäjän yhteiskunnan erityispiirteet (sosio-kulttuuriset, poliittiset, lainsäädännölliset)
- tunnistaa markkinoita koskevat päätiedonlähteet ja
- osaa soveltaa perusosaamistaan paikallisesta kulttuurista, markkinoinnista, logistiikasta sekä sopimuslainsäädännöstä yksinkertaisissa käytännön liiketoimintaan liittyvissä tilanteissa.
Sisältö (Opintojakso)
Kurssi toteutetaan pääosin verkko-opintoina. Lähipäiviä on aloitus- ja lopetustapaamisten lisäksi kurssin kuluessa 2-3 kertaan. Lähipäivinä tutustutaan Venäjän kauppaa tekeviin yrityksiin, kootaan opittua ryhmätehtävinä ja pohditaan kurssitehtävään liittyviä kysymyksiä.
Kurssin lopussa opiskelijat esittävät pienryhmissä tulokset tekemästään verkkokauppaa koskevasta analyysistä/ selvityksestä.
Esitietovaatimukset (Opintojakso)
Ei esitietovaatimuksia. Venäjän kielen taitoa ei vaadita.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointimenetelmistä ja kokonaisuuteen vaikuttavista seikoista päätetään kurssin aluksi yhdessä opiskelijoiden kanssa.
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Enimmäkseen verkko-opiskelua, mutta myös lähitunteja (pakollisia). Vapaaehtoinen (TAMK-säätiön tuki 100 EUR/opiskelija) vierailu Pietariin sekä venäläisten vieraiden isännöinti (kaikki osallistuvat). Itsenäistä tiedonhakua verkosta sekä yhteistä tiedonrakentelua käyttäen verkkotyökaluja.
Oppimateriaalit
Materiaalit verkossa tai opiskelijan itsenäistä tiedonhakua.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Lähitunteja 4 x 4 h = yhteensä 16 h (+ 4 h), itsenäistä opiskelua 110 h, (+intensiiviviikko 40 h).
Sisällön jaksotus
Lähipäivät: perjantaisin klo 8-13: 16.9. , 7.10. , 4.11. ja 9.12. Optio yhteen/kahteen lisälähipäivään tarpeen mukaan, sovitaan myöhemmin. Lähipäivät pakollisia.
(Pietarilaisten vierailun isännöinti Tampereella, viikko ilmoitetaan myöhemmin. Osallistuminen pakollista)
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Kurssilla tehdään pieni tutkimus liittyen verkkomarkkinointiin stai muusta sovittavasta aiheesta pienryhmätyönä. Pienryhmissä suomalaisia ja venäläisiä opiskelijoita.
Kansainvälisyys
Partneriyliopistot Pietarissa: St.Petersurg State Forest Technoical University ja St.Petersburg State University of Plant Polymeers.
Lisätietoja opiskelijoille
Matka Pietariin TAMKin stipendin tukemana (100 EUR/student, max. 10 students). Matkalle lähtevät saavat yhden opintopisteen lisää kurssisuorituksesta. Matkan yksityiskohdista sovitaan kurssin alettua.
Pietarilaisten mahdollisen vierailun isännöintiin marraskuussa osallistuvat kaikki.
Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija ei osallistu lähitunteihin tai ei osallistu ryhmätyön tekemiseen tai ei suorita tarvittavia tehtäviä ja kuuntele verkkoluentoja.
Opsikelija ei pysty osoittamaan osaamistaan vaadituilla osa-alueilla.
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija pystyy mainitsemaan muutaman tärkeimmän Venäjän markkinoiden erityispiirteen. Hän hallitsee heikosti tiedonlähteet Venäjän-markkinoista. Hän tuntee huonosti sopimusoikeuden perusteet ja tunnistaa vain muutaman markkinoinnin tyypillisen piirteen Venäjällä. HÄn pystyy soveltamaan hankkimaansa tietoa vain avustettuna. Hän pystyy tekemään laadullisen tutkimuksen vain runsaasti tuettuna.
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija pystyy mainitsemaan useita tärkeitä Venäjän markkinoiden erityispiirteitä ja pystyy keskustelmaan asiasta ammatillisesti kohtuullisella varmuudella. Hän hallitsee melko hyvin tiedonlähteet Venäjän-markkinoista. Hän tuntee sopimusoikeuden perusteet ja tunnistaa useita markkinoinnin tyypillisiä piirteitä Venäjällä siten,että pystyy niitä soveltamaan lähteisiin tukeutuen ammatillisiin perustilanteisiin. Hän pystyy tekemään laadullisen tutkimuksen runsaahkolla tuella.
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija pystyy keskustelemaan asiantuntevasti tärkeimmistä Venäjän markkinoiden erityispiirteistä. Hän hallitsee erinoimaisesti tiedonlähteet Venäjän-markkinoista. Hän tuntee hyvin sopimusoikeuden perusteet, tunnistaa markkinoinnin erityisominaisuudet Venäjällä siten, että pystyy niitä soveltamaan ammatillisessa yhteydessä. Hallitsee verkkomarkkinoinnin erityispiirteet ja pystyy niitä soveltamaan tutkimukseen. Kykenee ohjeistettuna tekemään laadullisen tutkimuksen.