Brändinhallinta (5 op)
Toteutuksen tunnus: 3H-335-3006
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 28.11.2016 - 09.01.2017
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.01.2017 - 31.07.2017
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Liiketalous
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- englanti
- Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Opiskelija syventää markkinoinnin osaamista brändinhallinnan erityiskysymyksiin teorian opiskelun ja ryhmätyöskentelyn kautta.
Opiskelija
- selittää, millaisia asioita liittyy brändin rakentamiseen ja millaiset asiat auttavat tekemään brändistä vahvan ja erottuvan
- integroida markkinointiviestintäkeinot ja huomioida niitä kokonaisvaltaisesti
- hyödyntää sosiaalisen median ja mobiiliviestinnän tarjoamia mahdollisuuksia
- soveltaa brändäykseen liittyviä malleja, viitekehyksiä ja työkaluja.
Sisältö (Opintojakso)
Miten yritys voi rakentaa ja vahvistaa brändiä?
Miten integroidaan viestinnän eri tavoitteet ja keinot keskenään?
Miten voidaan hyödyntää sosiaalia medioita markkinointiviestinnässä?
Esitietovaatimukset (Opintojakso)
2. opintovuoden opintojaksot tai vastaavat tiedot ja taidot.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Projektin tuotoksia esitellään virtuaalisissa videokonferensseissa. Isot videokonferenssit ovat 9.2. ja 11.4.2017.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Projektin tuotokset esityksineen ja prosessi.
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Projektityöskentely, kansainväliset videokonferenssit ja videoneuvottelut, itsenäinen tiedonhaku, analyysi- ja suunnittelutyö, kansainvälinen virtuaalinen tiimityö.
Oppimateriaalit
Englanninkielistä esim. Ko Floor: Branding a store (vaihtuu, kirjallisuus tarkentuu vielä).
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Lähiopetuksen yhteydessä työpajat, luennot ja videokonferenssit 75 tuntia, itsenäinen työskentely 58 tuntia. Opintojakso on ajalla 24.1.-11.4.2017 tiistai- ja torstai-iltapäivisin.
Viikolla 6 Hollannin ja Tsekin opiskelija ovat Tampereella yhteisen projektin käynnistysviikolla (lähiopetus ma-ti klo 9-17 ja tervetulotapahtuma illalla, ke klo 9-14, to klo 9-17 ja jäähyväistapahtuma illalla). Tästä viikosta saa erilliset 2 opintopistettä.
Sisällön jaksotus
Opintojakson tuotokset: vähittäiskaupan brändiosaaminen, tiedonkeruun suunnittelu; tiedonkeruun toteuttaminen, brändisuunnitelman laatiminen.
Kansainvälisyys
Kansainväliset opiskelijat ja kansainvälinen projekti.
Lisätietoja opiskelijoille
Toteutetaan yhteistyössä tsekkiläisen ja hollantilaisten korkeakoulujen kanssa. TAMKissa opintojaksolla sekä liiketalouden että international business -opiskelijoita. Opetuskieli on englanti.
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelijan tulee vielä kehittää kommunikointiaan kansainvälisessä projektissa.
Opiskelija osaa soveltaa brändimalleja käytännön tehtävään tyydyttävällä tavalla.
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija osaa toteuttaa kansainvälisen projektin kommunikoimalla projektin kansainvälisten toimijoiden kanssa virtuaalisia työkaluja hyödyntäen.
Opiskelija osaa soveltaa brändimalleja käytännön tehtävään hyvin..
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija osaa toteuttaa kansainvälisen projektin kommunikoimalla aktiivisesti ja tuloksellisesti projektin kansainvälisten toimijoiden kanssa virtuaalisia työkaluja hyödyntäen.
Opiskelija osaa soveltaa brändimalleja käytännön tehtävään eriomaisesti.