Hyvät työelämävalmiudet 3 (5 op)
Toteutuksen tunnus: 3H-320-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 10.06.2016 - 30.12.2016
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.08.2016 - 31.07.2017
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 5 op
- Lähiosuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Liiketalous
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Pietro Albanese
- Petteri Vilén
- Antti Klaavu
- Kirsi Tanner
- Paula Lamminen
- Matti Kolehmainen
- Riitta Vihuri
- Miina Kivelä
- Vastuuhenkilö
- Kirsi Tanner
- Opintojakso
- 3H-320
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Opintojakso tukee opiskelijan opinnäytetyöprosessin etenemistä, valmistumista ja urasuunnittelua. Lisäksi opintojakso perehdyttää opiskelijan tutkimusviestinnän (opinnäytetyö ja kypsyysnäyte) erityispiirteisiin ja valmentaa opiskelijaa esittämään työnsä tulokset julkisesti. Tekstityöpajat tukevat opiskelijan kirjoitusprosessia ja esittämispajat puhe-esityksiin valmistautumista.
Opiskelija
- omaa valmiudet työelämään siirtymiseen ja työelämätaitojen edelleen kehittämiseen
- osallistuu vuosittain käytävään kehityskeskusteluun
- toteuttaa opinnäytetyönsä sovitussa aikataulussa
- osaa kirjoittaa tutkivaa ja vakuuttavaa tekstiä hyvällä asiatyylillä
- osaa käsitellä hankkimaansa tietoa analyyttisesti
- kykenee tiedon kriittiseen arviointiin kirjallisesti
- hallitsee ja osaa käyttää erilaisia argumentointikeinoja
- ymmärtää metatekstin merkityksen ja osaa käyttää sitä luontevasti
- noudattaa eettisesti hyväksyttyjä viittauskäytänteitä
- osaa esitellä yleisölle opinnäytetyönsä tulokset.
Sisältö (Opintojakso)
Mitä uravaihtoehtoja on tradenomiksi valmistumisen jälkeen?
Miten arvioin tietojani ja taitojani realistisesti ja tunnistan kehittämiskohteita?
Miten opinnäytetyö toteutetaan itsenäisesti?
Mitkä ovat tutkimusviestinnän erityispiirteet?
Millaisin keinoin lukija vakuutetaan?
Mikä on metatekstin merkitys ja miten metatekstiä käytetään?
Millainen on eettisesti hyväksytty viittaustekniikka?
Mihin kielenhuollon seikkoihin tutkimusviestinnässä on kiinnitettävä huomiota?
Miten asiantuntijan esitys rakentuu ja miten se esitetään?