Venäjän kielen jatkokurssi (5 op)
Toteutuksen tunnus: NK-8-3005
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 27.07.2015 - 03.09.2015
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.08.2015 - 17.12.2015
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 5 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Liiketalous
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Eurooppalainen viitekehys: tavoitetaitotaso A2.
Venäjän kielen jatkokurssi on tarkoitettu opiskelijoille, jotka ovat opiskelleet kohdekieltä a) TAMK:n alkeiskurssin tai b) lukiokurssien verran. Jatkokurssilla opiskellaan ja kerrataan kielen perusrakenteita, harjoitellaan työelämän asiointitilanteiden kieltä sekä tutustaan kielialueen työ- ja liike-elämän toimintakulttuurin.
Opiskelija
- osaa viestiä työelämän ja oman alansa yleisissä suullisissa kielenkäyttötilanteissa sekä osaa kertoa oman alansa päätoiminnoista
- osaa käyttää kielen perusrakenteita
- tuntee kohdemaan toimintaympäristöä ja kulttuuritaustaa ja tiedostaa kulttuurin merkityksen ajattelu- ja työskentelytavoissa.
Sisältö (Opintojakso)
Miten viestin vuorovaikutteisesti työelämän asiointitilanteissa?
Mitkä ovat suullisen viestinnän kielelliset ja ei-kielelliset ominaispiirteet?
Miten työ- ja tapakulttuurien erot vaikuttavat suulliseen ja kirjalliseen viestintään?
Miten maantuntemus edesauttaa työskentelyä kohdealueella?
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
29.10 ja 17.12.2015 + Kielipalveluiden yleiset tenttipäivät
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Asteikko 0-5
Arvosana määräytyy kokeiden, tuntiaktiivisuuden ja tehtävien perusteella Muut arviointikriteerit: aktiivinen osallistuminen tuntityöskentelyyn, itsenäisten tehtävien suorittaminen.
Läsnäolovaatimus: 80 %.
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
lähiopetus|aktivoivat kirjoitustehtävät|esitelmät|opetuskeskustelu|yhteistoiminnallinen oppiminen|harjoitukset|tentti|itsenäinen verkko-opiskelu|ohjattu verkko-opiskelu
Oppimateriaalit
Kafe Piter 1 , opettajan jakama materiaali + verkkomateriaali
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
5 op, kontaktiopetus
Sisällön jaksotus
koulutus, työkokemus
- matkustus ja asiointi
- keskeisen yritys- ja tuoteinformaation välittäminen
- puhelinasioinnin perusteet
- small talk
- kieliopillisia rakenteita
- maantuntemusta, tapa- ja työkulttuuria
Lisätietoja opiskelijoille
torstaisin 3.9 - 17.12.2015 klo 17-19.30
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija ymmärtää yksinkertaisia suullisia ja kirjallisia viestejä ja osaa välittää ne vastaanottajalle. Puhuminen ja kirjoittaminen ovat rakenteiden ja ääntämisen osalta välttävällä tasolla. Opiskelija osaa käyttää oppimaansa yksinkertaisissa kielenkäyttötilanteissa. Opiskelija hallitsee välttävästi työelämän kielenkäyttötilanteiden perussanastoa ja -fraseologiaa, esim. tuote- ja yritysesittely, puhelinkieli, asiakaspalvelu ja informaation kysyminen ja edelleen välittäminen.
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija ymmärtää usein suullisia ja kirjallisia viestejä ja osaa välittää ne vastaanottajalle. Puhuminen ja kirjoittaminen ovat rakenteiden ja ääntämisen osalta hyvällä tasolla. Opiskelijalla on valmiuksia soveltaa oppimaansa tutuissa, monipuolisissa kielenkäyttötilanteissa. Opiskelija hallitsee melko hyvin työelämän tavanomaista sanastoa ja fraseologiaa, esim. tuote- ja yritysesittely, puhelinkieli, asiakaspalvelu ja informaation kysyminen ja edelleen välittäminen.
.
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija ymmärtää yleensä rakenteeltaan ja sisällöltään vaativiakin suullisia ja kirjallisia viestejä ja osaa välittää ne onnistuneesti vastaanottajalle. Puhuminen ja kirjoittaminen ovat rakenteiden ja ääntämisen osalta erittäin hyvällä tasolla. Opiskelija osaa soveltaa oppimaansa uusiin, monipuolisiin kielenkäyttötilanteisiin. Opiskelija hallitsee kiitettävästi työelämän kielenkäyttötilanteiden osittain vaativampaakin sanastoa ja fraseologiaa, esim. tuote- ja yritysesittely, puhelinkieli, asiakaspalvelu ja informaation kysyminen ja edelleen välittäminen.