Oppimisympäristöajattelu (3op)
Toteutuksen tunnus: 1L00BQ52-3041
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.07.2015 - 31.12.2016
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.08.2015 - 31.12.2016
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 3 op
- Virtuaaliosuus
- 1 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Ammatillinen opettajankoulutus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Ammatillinen opettajankoulutus
- Opettajat
- Maarit Kolari
- Opintojakso
- 1L00BQ52
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Opettajaopiskelija:
- kuvailee ja arvioi erilaisia toimintaympäristöjä ohjaamisen ja opiskelijoiden oppimisen näkökulmasta
- toimii erilaisissa oppimisympäristöissä sekä arvioi ja kehittää toimintaansa
- arvioi omaa ihmis-, tieto- ja oppimiskäsitystään ja tekee alustavan kuvauksen omasta käyttötiedostaan.
Sisältö (Opintojakso)
Ydinkysymyksiä
- Miten erilaisia toimintaympäristöjä voi arvioida ja muuttaa oppimisympäristöiksi?
- Minkälainen on autenttinen, konstruktivistinen ja monenlaista oppimista tukeva oppimisympäristö?
- Minkälaisia hyvinvointia edistäviä tekijöitä kuuluu hyvään oppimisympäristöön?
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ei tenttejä.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Oppijan omaa aktiivisuutta korostavaa vastavuoroista arviointia, johon kuuluu itse-, vertais- ja työelämäarviointi. Arvioinnin perustana käytetään seminaari yhden yhteydessä olevaa arviointitaulukkoa.
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Osallistavan pedagogiikan mukasia toiminnallisia ryhmätyöskentelymenetelmiä. Vuorovaikutteisia asiantuntijaluentoja. Itsenäistä ja pienryhmissä tapahtuvaa työskentelyä lähipäivinä, muissa pienryhmätapaamisissa ja verkkotyöskentelyssä.
Oppimateriaalit
Opintokokonaisuuden kirjallisuus ks. OPS s. 23
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Sovitaan yhdessä opiskelija kanssa, AHOT -menettely.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Opintojaksoon kuuluu oppimisympäristöihin tutustumisia.
Lisätietoja opiskelijoille
Arviointi: hyväksytty - hylätty