Yrkessvenska för musikbranschen (3op)
Toteutuksen tunnus: 2X00BU06-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 12.06.2015 - 31.08.2015
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 04.09.2015 - 20.11.2015
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 3 op
- Virtuaaliosuus
- 1 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Musiikki
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 6 - 25
- Koulutus
- Musiikin koulutusohjelma, vuonna 2013 tai aiemmin aloittaneet
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Opiskelija
- osaa kommunikoida tarkoituksenmukaisesti erilaisissa ammatillisissa viestintätilanteissa
- osaa musiikkialan keskeisintä termistöä
- osaa kertoa omasta ammattialan osaamisestaan ja tavoitteistaan
- osaa hakea ja tulkita oman alansa ammatillista tietoa ruotsinkielisistä julkaisuista
- osaa arvioida, ylläpitää ja kehittää omaa kielitaitoaan ja kielen oppimistaitojaan
- saavuttaa ammattikorkeakoululainsäädännön edellyttämän, oman alan työtehtävissä tarvittavan toisen kotimaisen kielen suullisen ja kirjallisen taidon
Sisältö (Opintojakso)
- autenttiset ammatilliset tekstit, musiikkialan sanasto
- alan työtehtävät
- omasta koulutuksesta ja omista tavoitteista kertominen
- oman alan tuotantojen ja teoksien kuvaaminen
- erilaiset viestintätilanteet: opetustilanteet ja neuvottelutilanteet
Esitietovaatimukset (Opintojakso)
Toisen kotimaisen kielen (ruotsin) lähtötasoksi edellytetään ylioppilastutkinnon hyväksytty suoritus (lukion B-kielen oppimäärä) tai sitä vastaavat tiedot. Lähtötaso vastaa Eurooppalaisen viitekehyksen taitotasoa B1.
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Kielioppitesti: 25.9.2015
Kirjallinen koe: 30.10.2015
Suullinen koe: 13.11.2015
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Aktiivinen osallistuminen työskentelyyn opintojaksolla, kirjalliset ja suulliset tehtävät, tentit. Läsnäolovelvoite vähintään 80% lähiopetuksesta.
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
lähiopetus
esitelmät
harjoitukset
harjoitustyöt
referaatti/essee
tentti
itsenäinen verkko-opiskelu
ohjattu verkko-opiskelu
Oppimateriaalit
Opettajan jakamat materiaalit
Kurssisivu: http://2015ruotsi.webs.com/svenska-for-musikbranschen
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Lähiopetus: 32h
Itsenäinen työskentely: 49h
Sisällön jaksotus
1. Jag kan berätta om mig själv och om mina studier på TAMK och jag kan söka jobb.
2. Musikinstrument och instrumentfamiljer. Jag kan berätta om mitt huvudinstrument.
3. Ensembler
4. Svensk folkmusik.
5. Musikteori
6. Blues, jazz, rock, pop och nutida populärmusik.
7. Att komponera
Lisätietoja opiskelijoille
Ensimmäinen kontaktiopetuskerta 4.9.2015 klo 8:30-11.45.
Opetus on perjantaisin klo 8.30-11.45 ajalla 4.9-13.11.2015.
Perjantaina, 2.10.2015 työskennellään itsenäisesti.
Perjantaina 16.10.2015 vapaajaksolla ei ole opetusta.
Kurssisivu: http://2015ruotsi.webs.com/svenska-for-musikbranschen
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
(Taitotaso B1.1) Opiskelija osaa:
- viestiä yksinkertaisesti omasta kulttuurialan osaamisestaan (esim. työhakemus, ansioluettelo, työhaastattelu)
- kertoa omasta instrumentistaan suppeasti sekä opettamaan sen soittoa toisille ymmärrettävästi
- hoitaa pääosin ymmärrettävästi kulttuurialan keskeisimpiä ennakoitavia vuorovaikutustilanteita ja asiakaskontakteja (esim. puhelinviestintä, sähköinen viestintä, haastattelut, opetus- ja ohjaustilanteet, palaverit).
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
(Taitotaso B1.2) Opiskelija osaa:
- viestiä selkeästi pääosin tilanteeseen sopivalla tavalla omasta kulttuurialan osaamisestaan (esim. työhakemus, ansioluettelo, työhaastattelu)
- kertoa omasta instrumentistaan sekä opettamaan sen soittoa toisille
- hoitaa melko hyvin kulttuurialan jokapäiväisiä vuorovaikutustilanteita ja asiakaskontakteja (esim. puhelinviestintä, sähköinen viestintä, haastattelut, opetus- ja ohjaustilanteet, palaverit).
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
(Taitotaso B2.2-C1) Opiskelija osaa:
- viestiä sujuvasti tilanteeseen sopivalla tavalla omasta kulttuurialan osaamisestaan (esim. työhakemus, ansioluettelo, työhaastattelu)
- kertoa omasta instrumentistaan monipuolisesti ja sujuvasti sekä opettamaan sen soittoa toisille vivahteikkaasti
- hoitaa luontevasti verkostoituen kulttuurialan monipuolisia vuorovaikutustilanteita ja asiakaskontakteja (esim. puhelinviestintä, sähköinen viestintä, haastattelut, opetus- ja ohjaustilanteet, palaverit).