Siirry suoraan sisältöön

Finnish Cuisine and Customs (5 op)

Toteutuksen tunnus: V387-5-3005

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
01.11.2014 - 23.01.2015
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.01.2015 - 08.03.2015
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
5 op
Lähiosuus
3 op
Virtuaaliosuus
2 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Restonomi
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
englanti
Paikat
10 - 20
Opettajat
Sami Salonen
Vastuuhenkilö
Sami Salonen
Opintojakso
V387-5

Sisältö (Opintojakso)

Tavoite:
Opiskelija ymmärtää suomalaisen ruokakulttuurin merkityksen osana kansanperinnettä. Opiskelija saa valmiuksia suunnitella ja toteuttaa kansanomaisia juhlia asiakkaiden tarpeiden mukaan.

Opintojakson sisältö:
- Ruoka- ja tapakulttuurin historiaa
- Kansanomaiset juhlat
- Perinneruoat

Opetusmenetelmät:
- luennot
- harjoitukset
- käytännön työskentely

Arviointimenetelmät / kohteet
- harjoitustyöt
- käytännön työskentely
- aktiivinen osallistuminen

Opetuskieli:
Suomi / Englanti

Kirjallisuus:
Sillanpää, M. 2000. Happamasta makeaan. Jyväskylä: Gummerus Kirjapaino Oy.
Mäkelä, J., Palojoki, P. & Sillanpää, M. 2003. Ruisleivästä pestoon. Porvoo: WS Bookweel Oy.
Muu kirjallisuus sovitaan kurssin alussa

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)

Satisfactory
The student recognizes phenomena and basic concepts related to Finnish food culture.
The student performs the given tasks, but she/he cannot always justify her/his choices.
The student examines and evaluates issues mainly from her/his own point of view.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)

Good
The student is able to structure the relationships between phenomena and basic concepts related to Finnish food culture.
The student is able to choose the most appropriate way of working and justify her/his choice.
The student takes responsibility and commits her-/himself to the activities of the group in addition to her/his own activities.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)

Excellent
The student understands the issues that have influenced the development of Finnish food culture on a wide scale.
The student is able to find different ways of working and solutions and to justify her/his choices.
The student is able to act responsibly, flexibly and with commitment to the needs and requirements of the community.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

assingnmets and activity

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

- lectures
- exercises
- practical work

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Contact teaching 56h, individual work 79h

Lisätietoja opiskelijoille

Contact days: 9.1 8-12, 16.1 10-16, 23.1 10-16, 6.2 10-16, 13.2 10-14, 20.2 10-16 and 6.3 9-15(presentations)

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Students know Finnish cuisine as part of folklore. Students are capable of planning and implementing some folksy feasts in the group.

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Students know the significance of Finnish cuisine as part of folklore. Students are capable of planning and implementing folksy feasts in the group.

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Students understand the significance of Finnish cuisine as part of folklore. Students are capable of planning and implementing folksy feasts according to the customer´s needs.

Siirry alkuun