Skip to main content

Supporting Growth and Functional Ability in Daily Activities (3 cr)

Code: 7S-14-3004

General information


Enrolment period
21.09.2015 - 30.11.2015
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.08.2015 - 31.12.2015
Implementation has ended.
Credits
3 cr
RDI portion
1 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Social Services
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Social Services
Teachers
Anne Silvan
Tarja Aaltonen
Toni Leander
Person in charge
Toni Leander
Course
7S-14

Objectives (course unit)

Students:
- recognize different clients’ strengths and needs in development and functional ability
- are familiar with definitions of functional ability and the significance of holistic approach in their work
- can make observations about the client’s functional ability and need for assistance
- can provide personal assistance to help clients in their daily activities

Content (course unit)

- Basic care and illnesses of pre-schoolers
- Definitions of functional ability and the promotion of functional ability
- Support, assistance, and guidance in daily activities (eating, housekeeping, personal hygiene, exercise and dressing)

Exam schedules

- Opintotehtävän palautuspäivämäärät selviävät myöhemmin

Assessment methods and criteria

- Oppimistehtävä
- Ryhmätentti
- Aktiivinen osallistuminen lähiopetuskerroille (Poissaolojen korvaamisesta sovittava ko. opettajan kanssa)

Teaching methods

- luennot
- harjoittelun soveltaminen opintojakson teemoihin
- Oppimistehtävän tekeminen
- refletoiva keskustelu
- ryhmätentti

Student workload

3op, yhteensä 81h

Content scheduling

- Lähiopetuspäivät:
20.10., 27.10., 28.10., 10.11., 11.11., 17.11., 24.11., 25.11., 1.12.

- Ryhmätentti: 8.12. klo 13-16

Completion alternatives

Lähihoitajien kanssa sovittu erillinen suoritustapa (ahot+näyttö)

Practical training and working life cooperation

- Opintojakso kytkeytyy tiiviisti työelämäharjoitteluun

Further information

Nuorisototeutus

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Tilannekohtainen, (jäljittelevä) ja suppea ammatillinen osaaminen
- Osaa tunnistaa ja määritellä toimintakykyyn ilmiöt ja perus käsitteistön.
- Tunnistaa arjen merkityksen ihmisten toimintakyvyn arvioinnissa
- Nimeää kokonaisvaltaisen toimintakyvyn eri ulottuvuudet

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Jäsentynyt, arvioiva ja soveltava ammatillinen osaaminen -Jäsentää toimintakykyyn liittyvien ilmiöiden ja käsitteiden välisiä suhteita.
- Soveltaa toimintakykyyn liittyviä käsitteitä arjen havaintoihin
- Selittää käsitteitä hyväksikäyttäen ihmisten toimintakyvyn eri ulottuvuuksia ja niiden toteutumista arjessa

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Laaja-alainen, luova ja kehittävä ammatillinen osaaminen
- Ymmärtää kokonaisvaltaisen toimintakyvyn laaja-alaisesti ja osaa arvioida eri toimintakyvyn osa-alueiden välisiä suhteita toisiinsa.
- Analysoi kokonaisvaltaisesti asiakkaan toimintakykyä.

Go back to top of page