Supporting Growth and Functional Ability in Daily Activities (3 cr)
Code: 7S-14-3004
General information
- Enrolment period
- 21.09.2015 - 30.11.2015
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2015 - 31.12.2015
- Implementation has ended.
- Credits
- 3 cr
- RDI portion
- 1 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Social Services
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Social Services
Objectives (course unit)
Students:
- recognize different clients’ strengths and needs in development and functional ability
- are familiar with definitions of functional ability and the significance of holistic approach in their work
- can make observations about the client’s functional ability and need for assistance
- can provide personal assistance to help clients in their daily activities
Content (course unit)
- Basic care and illnesses of pre-schoolers
- Definitions of functional ability and the promotion of functional ability
- Support, assistance, and guidance in daily activities (eating, housekeeping, personal hygiene, exercise and dressing)
Exam schedules
- Opintotehtävän palautuspäivämäärät selviävät myöhemmin
Assessment methods and criteria
- Oppimistehtävä
- Ryhmätentti
- Aktiivinen osallistuminen lähiopetuskerroille (Poissaolojen korvaamisesta sovittava ko. opettajan kanssa)
Teaching methods
- luennot
- harjoittelun soveltaminen opintojakson teemoihin
- Oppimistehtävän tekeminen
- refletoiva keskustelu
- ryhmätentti
Student workload
3op, yhteensä 81h
Content scheduling
- Lähiopetuspäivät:
20.10., 27.10., 28.10., 10.11., 11.11., 17.11., 24.11., 25.11., 1.12.
- Ryhmätentti: 8.12. klo 13-16
Completion alternatives
Lähihoitajien kanssa sovittu erillinen suoritustapa (ahot+näyttö)
Practical training and working life cooperation
- Opintojakso kytkeytyy tiiviisti työelämäharjoitteluun
Further information
Nuorisototeutus
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Tilannekohtainen, (jäljittelevä) ja suppea ammatillinen osaaminen
- Osaa tunnistaa ja määritellä toimintakykyyn ilmiöt ja perus käsitteistön.
- Tunnistaa arjen merkityksen ihmisten toimintakyvyn arvioinnissa
- Nimeää kokonaisvaltaisen toimintakyvyn eri ulottuvuudet
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Jäsentynyt, arvioiva ja soveltava ammatillinen osaaminen -Jäsentää toimintakykyyn liittyvien ilmiöiden ja käsitteiden välisiä suhteita.
- Soveltaa toimintakykyyn liittyviä käsitteitä arjen havaintoihin
- Selittää käsitteitä hyväksikäyttäen ihmisten toimintakyvyn eri ulottuvuuksia ja niiden toteutumista arjessa
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Laaja-alainen, luova ja kehittävä ammatillinen osaaminen
- Ymmärtää kokonaisvaltaisen toimintakyvyn laaja-alaisesti ja osaa arvioida eri toimintakyvyn osa-alueiden välisiä suhteita toisiinsa.
- Analysoi kokonaisvaltaisesti asiakkaan toimintakykyä.