Asiakaspalvelu, ammatilliset vuorovaikutustaidot ja ohjaus bioanalyytikon työssä (3 op)
Toteutuksen tunnus: 7B00BB81-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 01.11.2015 - 31.01.2016
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.01.2016 - 30.05.2016
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Bioanalyytikko
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 20
- Koulutus
- Bioanalyytikon tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Marika Toivonen
- SEINÄJOKI VirtuaaliBIO
- Pienryhmät
- AB (Koko: 0 . Avoin AMK : 0.)
- A (Koko: 0 . Avoin AMK : 0.)
- B (Koko: 0 . Avoin AMK : 0.)
- Pienryhmät
- AB
- A
- B
- Opintojakso
- 7B00BB81
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Opiskelija
- tietää vuorovaikutusta edistäviä ja häiritseviä tekijöitä
- tunnistaa omia vuorovaikutustapojaan sekä omat vahvuutensa ja kehittämishaasteensa erilaisissa vuorovaikutustilanteissa
- on selvillä hyvän asiakaspalvelun periaatteista
- toimii rakentavasti, tavoitteellisesti ja tarkoituksenmukaisesti ammatillisissa vuorovaikutustilanteissa ja työyhteisöissä
- tunnistaa asiakkaiden, potilaiden ja moniammatillisen työryhmän jäsenten opetus- ja ohjaustarpeita
- suunnittelee, toteuttaa ja arvioi bioanalyytikon työssä tarvittavia opetus- ja ohjaustilanteita
- tuottaa ohjauksessa tarvittavaa materiaalia
- huomioi asiakaslähtöisyyden ja tukee ohjattavan omaa aktiivisuutta
- tiedostaa omaan alaan liittyviä tiedotettavia kysymyksiä
- on selvillä ammatillisen kehittymisen ja asiantuntijuuden kehittämisen merkityksestä
Sisältö (Opintojakso)
Vuorovaikutustyylit ja -tavat sekä sanaton viestintä
Ammatillinen vuorovaikutus ja toiminta työyhteisössä
Hyvä asiakaspalvelu
Erilaisten ja eri-ikäisten asiakkaiden kohtaaminen ja kommunikaatio haastavissa vuorovaikutustilanteissa
Oppiminen, erilaiset oppimiskäsitykset ja -tyylit
Asiakkaan, opiskelijoiden ja terveydenhuoltohenkilöstön ohjaaminen
Ohjaus- ja potilasohjemateriaali
Opetustapahtuman suunnittelu, toteutus ja arviointi
Palautteen antaminen ja vastaanottaminen sekä arviointi
Ammatillinen kehittyminen
Arviointiasteikko
0-5
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
-
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
-
Kansainvälisyys
-
Lisätietoja opiskelijoille
SeAMK toteutus, vastuuopettaja Marika Toivonen
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija tietää vuorovaikutusta edistäviä ja häiritseviä tekijöitä.
Opiskelija tunnistaa omia vuorovaikutus-toimintatapojaan ja pyrkii kehittämään omia toimintatapojaan.
Opiskelija tietää mitä asioita tulee huomioida kun suunnitellaan, toteutetaan ja arvioidaan bioanalyytikon työssä tarvittavia opetus- ja ohjaustilanteita
Opiskelija tietää mitkä asiat ovat olennaisia asiakkaille tuotetun materiaalin tuottamisessa
Opiskelija osaa ottaa huomioon asiakkaan ja pyrkii sopeuttamaan toimintaansa asiakkaan tarpeisiin
Opiskelija tuntee omakohtaisen kasvun ja oppimisen merkityksen ammatillisen kehittymisen ja asiantuntijuuden kehittymisessä
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija tuntee vuorovaikutusta edistäviä ja häiritseviä tekijöitä ja pystyy pääosin huomioimaan näitä erilaisissa vuorovaikutustilanteissa.
Opiskelija tunnistaa omia vuorovaikutus-toimintatapojaan sekä omat vahvuutensa ja kehittämishaasteensa erilaisissa kohtaamistilanteissa.
Opiskelija haluaa kehittää vuorovaikutus- ja asiakaspalvelutaitojaan osana omaa ammattitaitoaan.
Opiskelijalla on valmiuksia tunnistaa asiakkaiden, potilaiden ja moniammatillisen työryhmän jäsenten opetus- ja ohjaustarpeita
Opiskelija osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida bioanalyytikon työssä tarvittavia tavallisimpia opetus- ja ohjaustilanteita
Opiskelija osaa analysoida ohjauksessa tarvittavaa materiaalia
Opiskelija osaa ottaa huomioon asiakaslähtöisyyden
Opiskelija osaa jakaa tietoa oman alansa perusasioista
Opiskelija tuntee omakohtaisen kasvun ja oppimisen merkityksen
Opiskelija on selvillä ammatillisen kehittymisen ja asiantuntijuuden kehittämisen merkityksestä
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija tuntee vuorovaikutusta edistäviä ja häiritseviä tekijöitä ja osaa huomioida nämä toimiessaan erilaisissa vuorovaikutustilanteissa.
Opiskelija tuntee omia vuorovaikutus-toimintatapojaan sekä omat vahvuutensa ja kehittämishaasteensa erilaisissa kohtaamistilanteissa.
Opiskelija osaa ja haluaa kehittää vuorovaikutus- ja asiakaspalvelutaitojaan osana omaa ammattitaitoaan.
Opiskelija omaa valmiuksia tunnistaa asiakkaiden, potilaiden ja moniammatillisen työryhmän jäsenten opetus- ja ohjaustarpeita
Opiskelija osaa suunnitella, toteuttaa ja arvioida bioanalyytikon työssä tarvittavia opetus- ja ohjaustilanteita
Opiskelija osaa tuottaa ohjauksessa tarvittavaa materiaalia
Opiskelija osaa huomioida asiakaslähtöisyyden ja tukea ohjattavan omaa aktiivisuutta ja vastuullisuutta
Opiskelija osaa tiedottaa oman alansa asioista
Opiskelija sisäistää omakohtaisen kasvun ja oppimisen merkityksen
Opiskelija on selvillä ammatillisen kehittymisen ja asiantuntijuuden kehittämisen merkityksestä