Siirry suoraan sisältöön

Tutkimus- ja kehittämisosaaminen (3 op)

Toteutuksen tunnus: 7R00BI40-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
11.05.2015 - 30.11.2015
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.12.2015 - 29.05.2016
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
3 op
Toteutustapa
Lähiopetus
Yksikkö
Röntgenhoitaja
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
0 - 36
Koulutus
Röntgenhoitajan tutkinto-ohjelma
Opettajat
Marja Jaronen
Tapio Yrjölä
Opintojakso
7R00BI40

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opiskelija
-hallitsee systemaattisen tiedonhaun perusteet ja osaa hakea tietoa viitetietokannoista ja arvioida sitä kriittisesti sekä hyödyntää kirjaston palveluita
-tuntee tieteellisen tutkimuksen rakenteen, eettiset periaatteet, luotettavuuden merkityksen tutkimuksessa ja keskeiset tutkimusmenetelmät
-tietää keskeisimmät tilastotieteen peruskäsitteet
-osaa tehdä tilastolliset peruslaskutoimitukset tilastolaskentaohjelmia hyödyntäen
-osaa lukea ja tulkita tilastollisia menetelmiä käyttäviä tutkimuksia

Sisältö (Opintojakso)

-tutkimustyön vaiheet
-viitetietokantojen käyttö
-tilastomateriaalin kerääminen, käsittely ja tilastollinen testaaminen

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Menetelmäopinnot: Tabulassa kirjoitettava oppimispäiväkirja, verkkokeskusteluna. Hyväksytty suoritus edellyttää aktiivista osallistumista. Arviointi hyväksytty hylätty
Kirjallinen arvioitava työ
Tilastotiede: tentti

Arviointiasteikko

Hyväksytty/hylätty

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Luennot, keskustelut, itsenäinen työskentely, verkko-oppimispäiväkirja
Tilastotiede:Luennot, harjoitukset, itsenäinen työskentely

Oppimateriaalit

Hirsjärvi, Remes & Sajavaara (2013) Tutki ja Kirjoita
Tuomi (2008) Tutki ja lue
Tilastotiede: Tabulassa verkkomateriaali

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Menetelmäopinnot 1 op syksy 2015, josta itsenäisen työn osuus 15h

Sisällön jaksotus

Oppimispäiväkirja kirjoitetaan jokaisen opetuskerran jälkeen

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Luennoille 80% osallistuminen
oppimispäiväkirja tai graduanalyysi

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

80% läsnäolovaatimus ei täyty (2h saa olla pois) ja/tai opiskelija ei kirjoita oppimispäiväkirjan kirjoittamiseen

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Kirjallisesta työstä on erotettavissa eri osat. Lähteitä on käytetty pintapuolisesti ja kritiikittömästi. Työ on referaatti aihealueesta. Kirjallisen työn ulkoasu on jokseenkin ohjeen mukainen

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Kirjallinen työ on kokonaisuus ja työstä on erotettavissa eri osiot. Tekijä käsittelee työssään aihealuetta monipuolisesti. Lähteet ovat ajantasaisia ja niitä on käytetty johdonmukaisesti ja kriittisesti. Kirjallisen työn ulkoasu on ohjeen mukainen

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Kirjallinen työ on looginen ja kattava kokonaisuus aihealueelta. Lähteitä käytetään monipuolisesti ja kriittisesti, aiheen käsittely on rajattu tarkoituksenmukaisesti. Tekstissä on nähtävissä tekijän aiheen monipuolinen hallinta. Kirjallisessa työssä on nähtävissä kriittistä dialogia aihealueelta. Kirjallisen työn ulkoasu on ohjeen mukainen

Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Menetelmäopinnot:
Hyväksytty: Opiskelija osallistuu luennoille 80% ja tekee joko opppimispäiväkirjatehtävän, johon liittyy aktiivinen keskustelu jokaisen teeman osalta tai tekee hyväksytysti TAMKin raportointiohjeen mukaisesti graduanalyysin, jossa käsittelee ohjeen mukaisia teemoja.
Hylätty: ei osallistu luennoille eikä tee oppimispäiväkirjatehtävää tai vaihtoehtoisesti gradu-analyysia.

Siirry alkuun