Fysioterapian erityisalueita, osa 2, teoria (6 op)
Toteutuksen tunnus: L216-8C-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 15.05.2015 - 30.08.2015
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.08.2015 - 18.12.2015
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 6 op
- Virtuaaliosuus
- 1 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Fysioterapeutti
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 38
- Koulutus
- Fysioterapian koulutusohjelma, vuonna 2013 tai aiemmin aloittaneet
- Opettajat
- Tarja Tittonen
- Marja-Leena Lähteenmäki
- Anne-Marja Hammar
- Hannu Järvinen
- Liisa Sittig
- Terttu Roivas
- Pirjo Riitta Leppänen
- Pirjo Lehto
- FYSIO Luennoitsija
- Fysioterapia Virtuaalihenkilö
- Tiina Pystynen
- Pienryhmät
- ryhmä A (Koko: 0 . Avoin AMK : 0.)
- ryhmä B (Koko: 0 . Avoin AMK : 0.)
- tutorryhmä 1 (Koko: 0 . Avoin AMK : 0.)
- tutorryhmä 2 (Koko: 0 . Avoin AMK : 0.)
- tutorryhmä 3 (Koko: 0 . Avoin AMK : 0.)
- Pienryhmät
- ryhmä A
- ryhmä B
- tutorryhmä 1
- tutorryhmä 2
- tutorryhmä 3
- Opintojakso
- L216-8C
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Lääkeaineopin koe 10.11. kello 9.00-10.00.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Syventävän tehtävän seurantapäiväkirjat
Syventävä tehtävä: kirjallinen työ + esitys numeerinen arviointi (0-5)
Hallinto ja Laatu: läsnäolo ja tehtävä hyväksytty / hylätty
Lääkeaineopinnot: tentti, hyväksytty / hylätty, pisteistä tulee saada vähintään 75% ja vakavaa vaaraa tai vammaa aiheuttavan tiedon esittäminen johtaa hylättyyn suoritukseen.
Harjoittelun kirjallinen raportti numeraalinen arviointi 0-5
KV-viikko ja Innoeventviikko läsnäolo ja aktiivinen osallistuminen viikkojen sisältöön hyväksytyn suorituksen perusteena
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
lähiopetus|päiväkirjatyöskentely,ryhmätyöskentely, ongelmalähtöinen opiskelu|esitelmät|tentti
Oppimateriaalit
Lääkeaineopinnot:
Taam-Ukkonen Minna, Saano Susanna: Turvallisen lääkehoidon perusteet, WSOY 2010.
Hujala Noora, Tiainen Anna-Maija: Lääkehoito lähihoitajan työssä, Edita 2009.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Lääkehoito 1 op
Hallinto ja Laatu 1 op
KV-intensiiviviikko 1 op
Innoeventviikko 1 op
Fysioterapian erityisalueita 0,5 op
Syventävä tehtävä 1,5 op
Sisällön jaksotus
Hallinto ja laatu (1 op)(Liisa Sittig)
Lääkehoito (1 op) (Anne-Marja Hammar)
Kv-intensiiviviikko (1 op)(Tiina Pystynen
vko 41 ( 5.10-9.10.2015), suoritus läsnäolosta
Syventävä tehtävä (1,5 op)( Pirjo Riitta Leppänen & Pirjo Lehto)
Suoritus: Kirjallinen tehtävä ja suullinen esitys, kuuntelijana osallistuminen puoleen pidettävistä esityksistä. Seurantapäiväkirja esityksiin osallistumisista.
Fysioterapian erityisalueita 0,5 op: asiantuntijoita
Kansainvälisyys
KV-intensiiviviikko vko 41 (5.-9.10.2015)
Läsnäolo ja osallistuminen viikon tapahtumiin hyväksytyn suorituksen perusteena.
Lisätietoja opiskelijoille
Ajankohta
6.8.2015-18.12.2015
Tavoitteet
Opiskelija
-valitsee ja toteuttaa erilaisissa toimintaympäristöissä sellaista (tuloksellista) fysioterapiaa, joka perustuu tutkittuun tietoon, vankkaan kokemukseen tai hyviksi havaittuihin käytänteihin.
-tietää oman persoonan merkityksen fysioterapian toteutuksessa ja lisää itsetuntemustaan.
-ilmaisee asiansa sekä suullisesti että kirjallisesti vaativissakin ammatillisissa konteksteissa ja käyttää tarkoituksenmukaisesti tieto- ja viestintätekniikkaa.
-kehittää palveluideoita luovasti, innovatiivisesti ja asiakaslähtöisesti,
-arvioi palvelujen käyttäkelpoisuutta ja ennakoi tulevaisuuden muutoksia.
-suunnittelee ja toteuttaa moniammatillisessa yhteistyössä terveyttä, työkykyä,toimintakykyä ja kokonaisvaltaista hyvinvointia ylläpitävää ja edistävää toimintaa.
Oppimistavoitteet
Opiskelija- osaa valita ja toteuttaa tuloksellista tutkittuun tietoon,kokemukseen ja hyväksi havaittuihin käytänteihin perustuvaa fysioterapiaa eri toimintaympäristöissä.
Opiskelija- osaa ilmaista itseään suullisesti ja kirjallisesti erilaisissa ammatillisissa konteksteissä.
Opiskelija - osaa suunittella ja toteuttaa moniammatillista yhteistyötä tereyttä, työkykyä, toimintakykyä ja kokonaisvaltaista hyvinvointia ylläpitävää ja edistävää toimintaa.
Opiskelija- osaa arvioida palvelujen käyttökelpoisuutta ja ennakoida tulevia muutoksia.
Opiskelija - osaa kehittää palveluideoita luovasti, onnovatiivisesti ja asiakaslähtöisesti.
Toteutustapa
nuorisoasteen toteutus
Opintojakson toteutukselta kerätään palautetta
Opintojaksopalautejärjestelmän kautta
Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Syventävän tehtävän arviointikriteerit:
Keskeiset käsitteet on vajavaisesti esitetty ja teksti ja esitys koostuvat suoraan lähteistä tuotetuista irrallisista paloista. Työ sisältää virheitä. Asioita ei ole pohdittu eikä esimerkkejä käytetty. Työtä ei ole esitetty.
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Syventävän tehtävän arviointikriteerit:
Tehtävästä ilmenee, että opiskelija tuntee aiheen keskeiset käsitteet ja pääkohdat. Teksti on pääsääntöisesti suoraan lähteistä tuotettua perustietoa ja osin ristiriitaista. Asiat on esitetty epätarkasti, kokonaisuus epäselvä ja koostuu irrallisuuksista. Sisältö ei ole looginen. Pohdinta / yhteenveto puuttuu tai on erittäin niukka. Esitys suppea tai pinnallinen. Esittäjä on epävarma esittämänsä sisällön suhteen.
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Syventävän tehtävän arviointikriteerit:
Syventävästä tehtävästä ja esityksestä ilmenee, että opiskelija ymmärtää keskeiset käsitteet. Teksti ja esitys ovat monipuolisia ja sisältävät tiedon kriittistä pohdintaa. Asiat pyritään esittämään tutkittuun tietoon perustuen ja löytyy viitteitä käytäntöön soveltamisesta. Asioista ei ole tehty varsinaista yhteenvetoa ja / tai esitetyn tiedon kritiikki on vähäistä. Tehtävässä ja esityksessä ilmenee kehittävä ote.
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Syventävän tehtävän arviointikriteerit:
Syventävässä tehtävässä ja esityksessä ilmenee, että opiskelija ymmärtää keskeiset käsitteet ja sisällön. Teksti ja esitys ovat monipuolisia ja sisältävät tiedon kriittistä pohdintaa. Esitetty tieto on tutkittua ja perusteltua sekä sisältää konkreettisia esimerkkejä käytännön soveltamisesta. Työ ja esitys sisältää omaan reflektioon perustuvan pohdinnan ja mahdollisia kehitysideoita. Tehtävän esitys on selkeä ja looginen kokonaisuus, josta kokonaiskäsityksen kannalta ydinasiat ja käytännön sovellutukset tulevat esille.