Professional English for Physiotherapists (3 op)
Toteutuksen tunnus: 7F00BC48-3002
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 15.05.2014 - 30.01.2015
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.01.2015 - 31.05.2015
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 3 op
- Toteutustapa
- Lähiopetus
- Yksikkö
- Fysioterapeutti
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- Paikat
- 0 - 42
- Koulutus
- Fysioterapeutin tutkinto-ohjelma
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Opiskelija:
- osaa haastattelussa kysyä henkilön nykyiseen ja aiempaan toimintakykyyn ja hyvinvointiin liittyviä tietoja hoidon ja tutkimusten onnistumiseksi,
- osaa ohjata erilaisia asiakkaita keskeisissä terapeuttisissa harjoitteissa,
- pystyy viestimään suullisesti ja kirjallisesti englannin kielellä moniammatillisessa työyhteisössä fysioterapeutille tyypillisissä työtehtävissä,
- ymmärtää ja osaa hyödyntää fysioterapiaan liittyviä asiatekstejä ja tutkimusartikkeleita,
- pystyy edelleen kehittämään oman erikoisalansa kielitaitoa eri oppimisvälineitä hyväksikäyttäen.
Sisältö (Opintojakso)
- haastattelu
- ohjaus- ja neuvontatilanteet
- keskeinen fysioterapian sanasto
- keskeinen anatomian sanasto
- tutkimusraportti
- lääketieteen sanasto
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ilmoitetaan opintojakson alussa.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi T1 - K5. Läsnäolo kontaktitunneilla. Aktiivinen osallistuminen suullisiin pienryhmäharjoituksiin. Itsenäiset tehtävät. Suullinen esitys.
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Kontaktiopetus, pienryhmäharjoitukset, ja itsenäinen opiskelu. Osa tutor-istunnoista pidetään englanniksi.
Oppimateriaalit
Ilmoitetaan opintojakson alussa.
Lisätietoja opiskelijoille
Ensimmäinen kontaktitunti 13.1.2015
Kirjallinen tentti 5.2.2014
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
TYÖYHTEISÖVIESTINTÄ:
- viestii ymmärrettävästi yksinkertaisissa, rutiiniluonteisissa vuorovaikutustilanteissa
OHJAAMINEN JA NEUVONTA:
Opiskelija
- antaa yksinkertaisia, suullisia ja tarvittaessa myös kirjallisia ohjeita asiakkaille
- kysyy asiakkaalta tämän nykyiseen ja aiempaan terveydentilaan ja elämäntilanteeseen liittyviä, välttämättömiä tietoja sekä kirjaa asiakkaan antamat vastaukset oikein hoidon, palvelun tai jatkotoimenpiteiden onnistumiseksi
- osaa käyttää fysioterapian perussanastoa.
AMMATILLINEN TIEDONHANKINTA:
- ymmärtää sanakirjaa käyttäen pääasiat omiin työtehtäviinsä liittyvistä fysioterapia-alan teksteistä
-osaa hakea tietoa ohjeistetusti
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
TYÖYHTEISÖVIESTINTÄ:
- viestii selkeästi keskeisissä moniammatillisissa ja -kulttuurisissa vuorovaikutustilanteissa (esim. puhelinkeskustelut, suullinen ja kirjallinen raportointi, dokumentointi)
OHJAAMINEN JA NEUVONTA:
Opiskelija
- osaa antaa ja perustella yksilöllisiä ohjeita tavallisimmissa ohjaustilanteissa (esim. kotihoito-ohjeet ja muut kirjalliset ohjeet)
- selvittää asiakkaan tämänhetkistä ja aiempaa terveydentilaa, elämäntilannetta, elintapoja ja tekee tarvittaessa tarkentavia kysymyksiä
- kirjaa asiakkaan antamat vastaukset oikein hoidon, palvelun tai jatkotoimenpiteiden onnistumiseksi sekä vastaa asiakkaan esittämiin kysymyksiin
- osaa käyttää keskeistä fysioterapia-alan sanastoa ja käsitteitä.
AMMATILLINEN TIEDONHANKINTA:
Opiskelija
- hankkii tietoa fysioterapia-alan julkaisuista, raporteista ja suosituksista ammattitaitonsa päivittämiseksi
-ymmärtää pääasiat ja useimmat yksityiskohdat fysioterapia-alan tekstistä ilman apuvälineitä
-osaa arvioida lähteitä ja materiaaleja kriittisesti ja soveltaa lukemaansa
-ymmärtää ja pystyy soveltamaan lukemaansa.
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
TYÖYHTEISÖVIESTINTÄ:
- viestii selkeästi keskeisissä moniammatillisissa ja -kulttuurisissa vuorovaikutustilanteissa (esim. puhelinkeskustelut, suullinen ja kirjallinen raportointi, dokumentointi)
OHJAAMINEN JA NEUVONTA:
Opiskelija
- osaa antaa ja perustella yksilöllisiä ohjeita tavallisimmissa ohjaustilanteissa (esim. kotihoito-ohjeet ja muut kirjalliset ohjeet)
- selvittää asiakkaan tämänhetkistä ja aiempaa terveydentilaa, elämäntilannetta, elintapoja ja tekee tarvittaessa tarkentavia kysymyksiä
- kirjaa asiakkaan antamat vastaukset oikein hoidon, palvelun tai jatkotoimenpiteiden onnistumiseksi sekä vastaa asiakkaan esittämiin kysymyksiin
- osaa käyttää keskeistä fysioterapia-alan sanastoa ja käsitteitä.
AMMATILLINEN TIEDONHANKINTA:
Opiskelija
- hankkii tietoa fysioterapia-alan julkaisuista, raporteista ja suosituksista ammattitaitonsa päivittämiseksi
-ymmärtää pääasiat ja useimmat yksityiskohdat fysioterapia-alan tekstistä ilman apuvälineitä
-osaa arvioida lähteitä ja materiaaleja kriittisesti ja soveltaa lukemaansa
-ymmärtää ja pystyy soveltamaan lukemaansa.