Kehittämistehtävä (8op)
Toteutuksen tunnus: TK00CA46-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 02.07.2014 - 31.07.2014
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.01.2015 - 31.12.2015
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 8 op
- Virtuaaliosuus
- 8 op
- TKI-osuus
- 8 op
- Toteutustapa
- Verkossa tapahtuva opiskelu
- Yksikkö
- Liiketoiminta
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Täydennyskoulutus
- Opettajat
- Mirva Kolonen
- Paula Helavuo
- Arja Reinvall
- Opintojakso
- TK00CA46
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Opiskelija osaa arvioida ja käyttää tutkimustietoa organisaation / työyksikön johtamisessa. Hän osaa laatia oman organisaation toimintaa edistävän kehittämistehtävän.
Sisältö (Opintojakso)
- tutkimustiedon soveltaminen
- oman kehittämistehtävän laatiminen (tutkimuksellinen, toiminnallinen tai teoriapainotteinen soveltava)
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ei Tenttejä, seminaaripäivät ja kehittämistehtävän teoriapäivä ovat erillisessä lähipäiväohjelmassa.
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Arviointi perustuu TAMKin erikoistumisopintoja koskeviin arviointikriteereihin, jotka on kuvattu laatukäsikirjassa.
Arviointiasteikko
0-5
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Kehittämistehtävän teoria käsitellään yhtenä lähipäivänä, sen lisäksi opiskelija saa ohjausta kehittämistehtävän tekemiseen. Hän osallistuu myös suunnitelmaseminaariin, jossa esittää kehittämistehtävän suunnitelman. Lisäksi hän esittää valmiin työnsä loppuseminaarissa. Molemmissa seminaareissa opettajat ja muut opiskelijat kommentoivat työtä.
Oppimateriaalit
Opiskelija perehtyy TAMKin erikoistumisopintojen kehittämistehtävää koskevaan ohjeistukseen ja teoriapäivän materiaaliin. Samoin hän tutustuu tutkimus- ja kehittämistyötä koskevaan kirjallisuuteen ja oman kehittämistehtävänsä aihealueen teoriatietoon ja tutkimuksiin.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Suurin osa opiskelusta tapahtuu itsenäisesti.
Sisällön jaksotus
Kehittämistehtävän teoriaopetus on 3.10.2013.
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Kehittämistehtävä tehdään ensisijaisesti omaan työyhteisöön.
Lisätietoja opiskelijoille
Seminaaripäivät esityksineen ovat pakollisia kaikille. Loppuseminaarin esitys on yksi kehittämistehtävän arviointikriteereistä.
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Tyydyttävä osaaminen on kuvattu erikoistumisopintojen kehittämistehtävän arviointikriteereissä TAMKin laatukäsikirjassa.
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Hyvä osaaminen on kuvattu erikoistumisopintojen kehittämistehtävän arviointikriteereissä TAMKin laatukäsikirjassa.
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Kiitettävä osaaminen on kuvattu erikoistumisopintojen kehittämistehtävän arviointikriteereissä TAMKin laatukäsikirjassa.