Siirry suoraan sisältöön

Kehittämistehtävä (8op)

Toteutuksen tunnus: TK00CA46-3003

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
02.07.2014 - 31.07.2014
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
01.01.2015 - 31.12.2015
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
8 op
Virtuaaliosuus
8 op
TKI-osuus
8 op
Toteutustapa
Verkossa tapahtuva opiskelu
Yksikkö
Liiketoiminta
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Koulutus
Täydennyskoulutus
Opettajat
Mirva Kolonen
Paula Helavuo
Arja Reinvall
Opintojakso
TK00CA46

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

Opiskelija osaa arvioida ja käyttää tutkimustietoa organisaation / työyksikön johtamisessa. Hän osaa laatia oman organisaation toimintaa edistävän kehittämistehtävän.

Sisältö (Opintojakso)

- tutkimustiedon soveltaminen
- oman kehittämistehtävän laatiminen (tutkimuksellinen, toiminnallinen tai teoriapainotteinen soveltava)

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Ei Tenttejä, seminaaripäivät ja kehittämistehtävän teoriapäivä ovat erillisessä lähipäiväohjelmassa.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Arviointi perustuu TAMKin erikoistumisopintoja koskeviin arviointikriteereihin, jotka on kuvattu laatukäsikirjassa.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Kehittämistehtävän teoria käsitellään yhtenä lähipäivänä, sen lisäksi opiskelija saa ohjausta kehittämistehtävän tekemiseen. Hän osallistuu myös suunnitelmaseminaariin, jossa esittää kehittämistehtävän suunnitelman. Lisäksi hän esittää valmiin työnsä loppuseminaarissa. Molemmissa seminaareissa opettajat ja muut opiskelijat kommentoivat työtä.

Oppimateriaalit

Opiskelija perehtyy TAMKin erikoistumisopintojen kehittämistehtävää koskevaan ohjeistukseen ja teoriapäivän materiaaliin. Samoin hän tutustuu tutkimus- ja kehittämistyötä koskevaan kirjallisuuteen ja oman kehittämistehtävänsä aihealueen teoriatietoon ja tutkimuksiin.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Suurin osa opiskelusta tapahtuu itsenäisesti.

Sisällön jaksotus

Kehittämistehtävän teoriaopetus on 3.10.2013.

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Kehittämistehtävä tehdään ensisijaisesti omaan työyhteisöön.

Lisätietoja opiskelijoille

Seminaaripäivät esityksineen ovat pakollisia kaikille. Loppuseminaarin esitys on yksi kehittämistehtävän arviointikriteereistä.

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Tyydyttävä osaaminen on kuvattu erikoistumisopintojen kehittämistehtävän arviointikriteereissä TAMKin laatukäsikirjassa.

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Hyvä osaaminen on kuvattu erikoistumisopintojen kehittämistehtävän arviointikriteereissä TAMKin laatukäsikirjassa.

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Kiitettävä osaaminen on kuvattu erikoistumisopintojen kehittämistehtävän arviointikriteereissä TAMKin laatukäsikirjassa.

Siirry alkuun