Skip to main content

Basics of Measuring and Reporting (3 cr)

Code: 5N00BC75-3013

General information


Enrolment period
02.12.2014 - 31.12.2014
Registration for the implementation has ended.
Timing
07.01.2015 - 16.04.2015
Implementation has ended.
Credits
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Vehicle Engineering
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 50
Degree programmes
Degree Programme in Vehicle Engineering, students who began in 2014-2018
Teachers
Pia Ruokonen-Kaukolinna
Jari Puranen
Eija Lähteenmäki
Sami Suhonen
Riikka-Liisa Vaara
Person in charge
Jari Puranen
Course
5N00BC75

Objectives (course unit)

Student is able to
- make a measurement task under supervision
- make a data sheet under supervision
- calculate the results of the measurement task
- make a graph representing the results
- make an appropriate error analysis
- draw up a report in accordance with standards

Content (course unit)

Measurements in students own field of technology.
Calculations of the results including linear regression. Drawing up reports about the measuring tasks.

Exam schedules

Ei tenttiä.

Assessment methods and criteria

Kirjalliset raportit. Kolmesta palautetusta raportista kahdesta viimeisestä annetaan arvosana välillä 0-5. Opintojakson arvosana määräytyy arvioitujen raporttien arvosanojen keskiarvona.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Laboratoriotyöskentely
Kirjallinen raportointi
Ohjaava tuntiopetus
Palautekeskustelu
Kirjallinen palaute opettajalta opiskelijalle

Learning materials

Opettajien materiaali
TAMKin kirjallisen raportoinnin ohje

Student workload

3 opintopistettä vastaa 80 tunnin työtä. Lähiopetusta on noin 35 tuntia ja itsenäistä työskentelyä 45 tuntia. Jokaisen raportin itsenäiseen työstämiseen on siis 15 tuntia aikaa.

Content scheduling

Fysiikan mittaustehtäviä 9 h
Matematiikan ohjaustunteja 9 h
Viestinnän ohjaustunteja 9 h
Palautetunteja 9 h

Further information

Opintojakson lähiopetustunneilla on läsnäolovelvollisuus.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelijalla on korvaamattomia poissaoloja tai kaikkia vaadittuja tehtäviä ei ole palautettu.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija on osallistunut opetukseen ja tehnyt kaikki vaaditut tehtävät. Raportit saattavat kuitenkin sisältää pieniä virheitä tai olla muilta osin puutteellisia. Raportit eivät vastaa kunnolla TAMKin kirjallisen raportoinnin ohjetta.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Raporteissa olevat mahdolliset virheet ovat hyvin vähäisiä. Opiskelija osaa käyttää kuvallisia elementtejä tekstinsä tukena. Opiskelija osaa esittää mittausten perusteella saamansa tulokset epävarmuuksineen oikein. Kielellisesti teksti on pääosin virheetöntä. Raportit vastaavat TAMKin kirjallisen raportoinnin ohjetta.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija pystyy osoittamaan perehtyneensä töiden aiheisiin opettajan jakamaa materiaalia syvällisemmin. Opiskelija osaa pohtia mittauksen onnistumista ja liittää sen omaan alaansa esimerkiksi jonkin sovelluksen kautta.

Go back to top of page