Skip to main content

Definition of Needs and Requirements (5 cr)

Code: A-ITY02-3003

General information


Enrolment period
07.09.2015 - 28.09.2015
Registration for the implementation has ended.
Timing
19.10.2015 - 31.12.2015
Implementation has ended.
Credits
5 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Business Information Systems
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Business Information Systems
Teachers
Jyrki Vehmas
Course
A-ITY02

Objectives (course unit)

The students can specify the assignments related to the acquisition of an organisation’s information systems and describe the requirements so that the subscriber, users and suppliers will have a shared view on what is “actually” needed.

Content (course unit)

Utilization and developement of process descriptios.
Vision and scope management
Different ways to record requirements.

Assessment methods and criteria

Harjoitustöiden laatu:
- tuotetun dokumentaation "toimivuus"
- osaamisen näytön laajuus tuotetussa dokumentaatiossa

Assessment scale

0-5

Teaching methods

opetuskeskustelu|ongelmalähtöinen opiskelu|harjoitustyöt|lähiopetus|prosessikirjoittaminen

Learning materials

Wiegers: Software requirements 3.0
JHS171,JHS172,JHS173,JHS152
Tabula-kurssi.

Student workload

5 op x 27 tuntia = 135 tuntia.
Lähikerta 9 x 3 = 27 tuntia.
Jää 105 tuntia itsenäiseen työkentelylle, joka käytetään
tehtävien tekemiseen.

Content scheduling

Kts TABULA-kurssi

Completion alternatives

Voi tehdä omasta aiheesta, mutta asiasta
sovittava kahden viikon sisään kurssin käynnistymisestä.

Practical training and working life cooperation

Voi neuvotella mahdollisuudesta tehdä harjoitustyöt
todellisesta järjestelmätarpeesta.
Edellyttää toimeksiantajan lähettämää sopimusta. Sopimuksessa pitää näkyä työlle asetetut tavoitteet.
Pelkkä sp viesti riittää, jos viesti tulee toimeksiantajalta ja siinä näkyvät tavoitteet.

Further information

Literature: Wiegers, Software requirements.
Teaching methods: Lectures, argumentation, demonstrations, process writing, collaborative learning, group learning, problem based learning and project work.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija on osallistunut kurssille ja palauttanut kaikki pakolliset harjoitustyöt ja osoittanut ainakin osittain tajuavansa eri tyyppisten vaatimusmäärittelydokumenttien idean.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija on pystynyt tuottamaan vaatimusmäärittelydokumentaatiota, jota voisi hyödyntää todellisessa elämässä.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija on osoittanut kykyä opitun soveltamiseen ja valmiuksia itsenäiseen työskentelyyn.

Go back to top of page