Definition of Needs and Requirements (5 cr)
Code: A-ITY02-3003
General information
- Enrolment period
- 07.09.2015 - 28.09.2015
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 19.10.2015 - 31.12.2015
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Unit
- Business Information Systems
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Information Systems
- Teachers
- Jyrki Vehmas
- Course
- A-ITY02
Objectives (course unit)
The students can specify the assignments related to the acquisition of an organisation’s information systems and describe the requirements so that the subscriber, users and suppliers will have a shared view on what is “actually” needed.
Content (course unit)
Utilization and developement of process descriptios.
Vision and scope management
Different ways to record requirements.
Assessment methods and criteria
Harjoitustöiden laatu:
- tuotetun dokumentaation "toimivuus"
- osaamisen näytön laajuus tuotetussa dokumentaatiossa
Assessment scale
0-5
Teaching methods
opetuskeskustelu|ongelmalähtöinen opiskelu|harjoitustyöt|lähiopetus|prosessikirjoittaminen
Learning materials
Wiegers: Software requirements 3.0
JHS171,JHS172,JHS173,JHS152
Tabula-kurssi.
Student workload
5 op x 27 tuntia = 135 tuntia.
Lähikerta 9 x 3 = 27 tuntia.
Jää 105 tuntia itsenäiseen työkentelylle, joka käytetään
tehtävien tekemiseen.
Content scheduling
Kts TABULA-kurssi
Completion alternatives
Voi tehdä omasta aiheesta, mutta asiasta
sovittava kahden viikon sisään kurssin käynnistymisestä.
Practical training and working life cooperation
Voi neuvotella mahdollisuudesta tehdä harjoitustyöt
todellisesta järjestelmätarpeesta.
Edellyttää toimeksiantajan lähettämää sopimusta. Sopimuksessa pitää näkyä työlle asetetut tavoitteet.
Pelkkä sp viesti riittää, jos viesti tulee toimeksiantajalta ja siinä näkyvät tavoitteet.
Further information
Literature: Wiegers, Software requirements.
Teaching methods: Lectures, argumentation, demonstrations, process writing, collaborative learning, group learning, problem based learning and project work.
Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija on osallistunut kurssille ja palauttanut kaikki pakolliset harjoitustyöt ja osoittanut ainakin osittain tajuavansa eri tyyppisten vaatimusmäärittelydokumenttien idean.
Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija on pystynyt tuottamaan vaatimusmäärittelydokumentaatiota, jota voisi hyödyntää todellisessa elämässä.
Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Opiskelija on osoittanut kykyä opitun soveltamiseen ja valmiuksia itsenäiseen työskentelyyn.