Legal English (4 op)
Toteutuksen tunnus: 3H-404-3003
Toteutuksen perustiedot
- Ilmoittautumisaika
- 15.07.2015 - 31.08.2015
- Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
- Ajoitus
- 01.08.2015 - 11.12.2015
- Toteutus on päättynyt.
- Laajuus
- 4 op
- Virtuaaliosuus
- 2 op
- Toteutustapa
- Monimuoto-opetus
- Yksikkö
- Liiketalous
- Toimipiste
- TAMK Pääkampus
- Opetuskielet
- suomi
- Koulutus
- Liiketalouden tutkinto-ohjelma
- Opettajat
- Vuokko Penttilä
- Opintojakso
- 3H-404
Osaamistavoitteet (Opintojakso)
Englannin opintojaksolla perehdytään ammatilliseen kielenkäyttöön erilaisissa oikeudellisissa toimintaympäristöissä.
Opiskelija
- opiskelija pystyy toimimaan oman alansa työympäristössä englannin kielellä
- tuntee juridisen sanaston erityispiirteet
- osaa hyödyntää kulttuuritietoutta omassa viestinnässään.
Sisältö (Opintojakso)
Millaista suullista ja kirjallista kielitaitoa opiskelija tarvitsee erilaisissa oikeudellisissa toimintaympäristöissä?
Miten opiskelija voi kehittää omaa ammatillista osaamistaan?
Miten opiskelija viestii ammatillisesti ja kulttuuritietoisesti erilaisissa verkostoissa?
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
aktiivinen osallistuminen tuntityöskentelyyn, läsnäolovelvollisuus kontaktiopetuksessa 80 %, poissaoloja ei voi korvata lisätehtävillä
suulliset ja kirjalliset suoritukset kurssin kuluessa
arvioitavat ryhmäkeskustelut ja kurssikoe
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
kirjalliset ja suulliset yksilö- pari- ja ryhmätehtävät, keskustelut, simulaatiot, presentaatiot, verkko-opiskelu
Oppimateriaalit
pääosin verkkomateriaali Tabulassa ja julkisilla nettisivuilla (esim. Suomen oikeuslaitoksen englanninkieliset sivut)
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Kontaktiopetusta 40 h (alkaen 27.8.), opiskelijan oma työskentely (Tabula, Promentor, kirjalliset tehtävät, suullisten tehtävien valmistelu)
Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija
• ei selviydy alansa tavanomaisista suullisista ja kirjallisista kommunikaatiotilanteista
• ei kykene osallistumaan yksinkertaiseenkaan keskusteluun
• ei ymmärrä riittävästi lukemastaan/kuulemastaan eikä tunne peruskäsitteitä ja sanastoa, niin että pystyisi toimimaan oman alansa tilanteissa
• ei ole suorittanut kurssiin kuuluvia suullisia ja/tai kirjallisia tehtäviä
• ei osallistu riittävästi ja motivoituneesti tuntityöskentelyyn
Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija
• selviytyy tavanomaisista ammattialaansa liittyvistä asiakaspalvelutilanteista asianmukaisesti
• kykenee osallistumaan yksinkertaiseen ammatilliseen keskusteluun saadessaan tukea keskustelukumppaneilta
• pyrkii huomioimaan keskustelukumppanin ja reagoimaan tilanteeseen
• ymmärtää pääasiat kuulemastaan ammatillisesta tekstistä tai keskustelusta ja pystyy tekemään muistiinpanoja
• käyttää alansa ammatillista perussanastoa niin että viesti välittyy
• kirjoittaa jotakuinkin ymmärrettävästi
• ääntää useimmiten ymmärrettävästi
• käyttää kieliopin perusrakenteita ymmärrettävästi
Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija
• hoitaa ammattialaansa liittyvät asiakaspalvelutilanteet asianmukaisesti
• ilmaisee itseään sujuvasti, osaa keskustella tutuista ammatillisista aiheista ja kantaa oman vastuunsa keskustelun ylläpitämisestä.
• osaa mukauttaa viestintätyyliään tilanteen ja viestintäkumppanin mukaan
• viestii keskusteluissa hyvällä englanninkielellä suhteellisen spontaanisti, ilmaisee oman kantansa ja osaa perustella eri vaihtoehtojen etuja ja haittoja
• osaa poimia pääkohdat kuulemastaan ammatillisesta tekstistä tai keskustelusta ja laatia niiden pohjalta lyhyen muistion tai raportin
• hallitsee alansa keskeisen ammatillisen sanaston ja terminologian englannin kielellä
• ymmärtää eri korostuksilla puhuvia ihmisiä, kun aihe on tuttu
• ääntää melko luontevasti ja selkeästi
• käyttää rakenteita pääosin oikein ja korjaa itse kielenkäytön virheitä jos ne ovat johtaneet väärinkäsityksiin
Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)
Opiskelija
• hoitaa ammattialaansa liittyvät asiakaspalvelutilanteet sujuvasti ja tehokkaasti
• ilmaisee itseään vaivattomasti käyttäen tilanteeseen sopivaa tyyliä ja osaa taitavasti mukauttaa viestintätyyliään tilanteen ja viestintäkumppanin mukaan.
• hallitsee argumenttien esittämisen ja niihin reagoimisen ammatillisesti vaativissa tilanteissa
• viestii keskusteluissa spontaanisti ja sujuvasti, kytkee omat puheenvuorot sujuvasti toisten puheenvuoroihin ja ottaa aktiivisen roolin keskustelun ylläpitämisessä.
• osaa tehdä tarkat muistiinpanot kuulemastaan ammatillisesta tekstistä tai keskustelusta ja laatia niiden pohjalta viestinnällisesti tehokkaan muistion tai raportin
• hallitsee alansa ammatillisen sanaston ja terminologian englannin kielellä
• ymmärtää suhteellisen vaivattomasti myös eri korostuksilla puhuvia ihmisiä
• ääntää luontevasti ja selkeästi
• käyttää monipuolisia kielioppirakenteita ja hallitsee ne lähes virheettömästi