Siirry suoraan sisältöön

International Business (5 op)

Toteutuksen tunnus: 3B-26E-3006

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
21.09.2015 - 20.10.2015
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
19.10.2015 - 11.12.2015
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus
1 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Liiketalous
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
englanti
Koulutus
Liiketalouden koulutusohjelma, vuonna 2013 tai aiemmin aloittaneet
Opettajat
Marita Tuomala
Vastuuhenkilö
Marita Tuomala
Pienryhmät
kv (Koko: 0 . Avoin AMK : 0.)
Pienryhmät
kv
Opintojakso
3B-26E

Osaamistavoitteet (Opintojakso)

This course describes the internationalization process of small and medium sized enterprises (SME’s). Students analyze international marketing environment and they learn how it affects the international marketing strategy. The course covers international entry modes and decisions related to international marketing mix.

After completing the course, the students will be able to:

Analyze the international marketing environment (PESTEL)
Describe the main entry modes in international trade.
Apply the knowledge of the international marketplace to international marketing strategy.
Analyze the marketing mix decisions when entering to a new target country.
Work effectively in a multicultural team.

Sisältö (Opintojakso)

What are the special features of an international marketing environment?
How does international environment affect the international marketing strategy?
What are the main entry modes in international trade?
What are the main product strategies when entering to a new target country?
What are the factors affecting export pricing and promotional mix decisions in the international marketplace?

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Exam will be during week 49 and retakes on general exam dates in January and February - March.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Grading scale 0 - 5. 50 % exam, 40 % project work and group assignments, 10 % individual assignments + active participation.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

- contact teaching / lectures
- case studies & exercises
- project work in groups
- presentations
- field trip

Oppimateriaalit

Czinkota, M. R. & Ronkainen, I. A. 2010: Principles of International Marketing. 9th edition.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

This course is 5 credits which means about 135 hours of student work in total. Contact teaching + exam will be about 40 - 50 hours. Making the project + presentation will be about 40 - 50 hours, studying the course literature will be about 30 hours + 10 - 15 hours for other assignments.

Sisällön jaksotus

The detailed course plan will be introduced during the first class.

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

None

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

One field trip to some company in Tampere region

Kansainvälisyys

None

Lisätietoja opiskelijoille

Further information:
Marita Tuomala
marita.tuomala@tamk.fi
tel. +358 40 846 8057

Arviointikriteerit - hylätty (0) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Fails in one or more of the following areas:
- individual assignments
- group assignments
- exam

Arviointikriteerit - tyydyttävä (1-2) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Student has achieved the objectives of the course sufficiently. Student understands the premises and principles of International Marketing. Student recognizes, is able to determine and use the concepts and models.

Arviointikriteerit - hyvä (3-4) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Student has achieved the objectives of the course well although the skills and competences are somewhat in need of further development. Student is able to determine and apply the concepts and models of the subject matter well and is able to apply them in simple tasks.

Arviointikriteerit - kiitettävä (5) (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

Student has achieved the objectives of the course excellently. The student masters the concepts and models of the subject matter in an excellent manner. Student is able to conduct fluent and reasoned analysis and has good capabilities to apply the learning.

Siirry alkuun