Skills and Competences for Working Life 3 (5 cr)
Code: 3H-320-3002
General information
- Enrolment period
- 02.07.2015 - 19.10.2015
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2015 - 31.05.2016
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Virtual portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Business Administration
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Seats
- 0 - 150
- Degree programmes
- Degree Programme in Business Administration, students who began in 2013 or earlier
- Teachers
- Pietro Albanese
- Petteri Vilén
- Antti Klaavu
- Kirsi Tanner
- Pia Lamminsivu
- Matti Kolehmainen
- Person in charge
- Kirsi Tanner
- Course
- 3H-320
Objectives (course unit)
The course supports students’ progress in the thesis process, graduation and career planning. Additionally, students will be familiarised with special features of research communication (thesis and maturity test) and coached to public presentation of thesis findings. Text workshops support the students’ writing process and presentation workshops prepare them for oral presentations.
After completing the course the student
- is able to carry out his/her thesis process as scheduled
- participates in the annual development discussion
- has abilities for moving to working life and for further development of working life competences
- writes convincing research text in a formal style
- processes acquired information in an analytical way
- can review information critically in written
- can use different argumentation methods
- understands the meaning of metatext and can use it easily
- can use references in an ethically correct way
- can present the thesis results
Content (course unit)
How is the thesis process carried out independently?
What are the career options for BBAs after graduation?
How can I assess my knowledge and skills in a realistic manner and recognise areas of development?
What are the special characteristics of research communication?
How is the reader convinced?
What is the importance of metatext and how is it used?
How to make ethically accepted references?
What features of grammatical correctness need to be paid attention to in research communication?
How is the expert presentation built and how is it given?
Exam schedules
Oasuoritusten määräajat on ilmoitettu Tabula-toteutuksessa.
Assessment methods and criteria
Opiskelija on suorittanut vaadittavat opintojaksoon kuuluvat tehtävät ohjeiden mukaisesti.
Assessment scale
Pass/Fail
Teaching methods
Lähiopetustapaamiset, itsenäiset tehtävät.
Learning materials
Opinto-oppaan opinnäytetyömateriaali. Opintojaksolla oma Tabula (Moodle) -toteutus, jossa tarkka ohjeistus opinnäytetyöstä ja opintojakson suortuksista.
Student workload
Opintopistettä 5 vastaava kuormitus (n. 130 tuntia).
Content scheduling
Opintojaksossa on sekä opinnäytteeseen liittyviä tehtäviä että urasuunnitteluun liittyviä tehtäviä sekä henkilökohtainen tapaaminen valmennustjan kanssa.
Completion alternatives
Muutamille osasuorituksille on korvaavia tehtäviä.
Further information
Muista kirjauta myös ensimmäisellä lähiopetuskerralla ilmoitettuun Tabula-toteutukseen sekä myös Opinnäytetyön käynnistyminen ja Opinnäytetyön raportointi -opintojaksoille.
Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Hyväksytty suoritus edellyttää, että kaikki opintojakson osasuoritukset on palautettu ja hyväksytty.