Skip to main content

Forests and Society (6 cr)

Code: 6M00BG87-3001

General information


Enrolment period
02.12.2014 - 31.12.2014
Registration for the implementation has ended.
Timing
07.01.2015 - 08.03.2015
Implementation has ended.
Credits
6 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Forestry
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Forestry, students who began in 2013 or earlier
Teachers
Miia Seilonen
Petri Keto-Tokoi
Eeva Sundström
Jukka Suominen
Eveliina Asikainen
Person in charge
Eveliina Asikainen
Course
6M00BG87

Objectives (course unit)

The student:
-understands the economic, social and ecological significance of forest sector in regional and national economy
-knows the history of the uses of forests and of forest sector and the factors affecting the functional environment and future of forest sector in Finland
-knows the historical background of institutions, steering measures and legislation and their effects on the ways of using forests
-knows how information on forest resources is produced and is able to use forest and forestry statistics
-knows the potential of Finnish forests for different uses
-knows on a general level about the social significance of forests in different geographical regions.

Content (course unit)

Getting to know history of forests and forestry institutions, regional and national economic significance of forest sector, production of forest resource information by using statistics, literature and lectures. Sketching the future visions of forest sector and the potentials of different uses. Using forest statistics and other sources of information about forest sector.

Exam schedules

Julkasitaan myöhemmin

Assessment methods and criteria

Arviointi perustuu kokonaisvaltaiseen näyttöön metsien yhteiskunnallisen merkitysen ymmärtämisestä, kyvystä käyttää kriittisesti yhteiskunnallista merkitystä kuvaavaa tietoa ja tuottaa ko. tiedon avulla esityksiä aiheesta.

Teaching methods

Kirjallisuuteen perehtyminen ja siitä keskustelu, pienimuotoinen tapaustutkimus, tilastotieteen luennot ja harjoitukset, tutoriaalityöskentely.

Learning materials

Kirjallisuus julkaistaan myöhemmin

Practical training and working life cooperation

Tapaustutkimusten yhteydessä

Further information

OPS muutos 2016 : tarkennettu oppimistavoitteisiin kestävyyden eri näkökulmat

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija tietää yleisellä tasolla metsätalouden merkityksen Suomen kansantaloudessa ja aluetaloudessa tapaustutkimuksensa alueella. Käsitys voi kuitenkin olla suppea ja yksipuolinen. Hän osaa havainnollistaa esitystään valmiisiin materiaaleihin perustuvilla tilastoilla tai kuvioilla.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija osaa esittää erilaisia perusteltuja tulkintoja metsien yhteiskunnallisesta merkityksestä Suomessa ja aluetaloudessa tapaustutkimuksensa alueella. Hän osaa käyttää tilastollista aineistoa omien havainnollistavien taulukoiden ja kuvioiden tuottamiseen. Hän osaa arvioida tuloksiin liittyviä epävarmuustekijöitä.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija ymmärtää metsien yhteiskunnnallisen merkityksen monitahoisuuden. Hän osaa tuoda tämän esille keskusteluissa ja aluetaloudellisessa tapaustutkimuksessaan. Hän osaa käyttää erilaisia lähteitä ja aineistoja luovasti, analyyttisesti ja kriittisesti sekä arvioida niiden pätevyyttä perustellusti.

Go back to top of page