Skip to main content

Surveying Techniques (3 cr)

Code: 5R00BD13-3006

General information


Enrolment period
02.12.2014 - 19.01.2015
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2015 - 27.04.2015
Implementation has ended.
Credits
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Construction Engineering
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Seats
0 - 40
Degree programmes
Degree Programme in Construction Engineering, students who began in 2014-2018
Teachers
Ilkka Tasanen
Person in charge
Ilkka Tasanen
Course
5R00BD13

Objectives (course unit)

.

Content (course unit)

.

Exam schedules

Ilmoitetaan 4. periodin alussa.

Assessment methods and criteria

Lähinnä tentin perusteella. Tuntiaktiivisuus näkyy tenttiosaamisessa. Mikäli aihepiiristä ei ole aiempaa osaamista on oppitunneille osallistuminen välttämätöntä.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

lähiopetus|harjoitukset|tentti|laboratoriotyöskentely/työpajatyöskentely

Learning materials

Pasi Rantanen: Maastomittauksen perusteet sekä Maanmittauslaskennan perusteet.
Pasi Laurilan verkkokirja: Mittaus ja kartoitustekniikka

Student workload

Aiheen perusteet annetaan tunneilla ja n kolmannes jää opiskelijan täydennettäväksi ja laskuharjoitusten tekemiseen.

Content scheduling

3. periodi luentoja
4. periodi laiteharjoituksia ryhmäjaolla sekä tentti

Completion alternatives

Ahot-tentti tai -haastattelu

Further information

Oppimistavoitteet:
Opiskelija saa yleiskäsityksen maan- ja rakennusmittaustekniikan koko tehtäväkentästä
Hän oppii tuntemaan kartat, koordinaatti- ja korkeusjärjestelmät sekä suoriutuu yksinkertaisimmista geodesian laskuista
Opintojaksolla opetellaan tavallisimpien mittausvälineiden toimintaperiaatteet ja suoritetaan niillä mittausharjoituksia
Mittausharjoitusten painopistealueena ovat vaaitustyöt sekä säteettäiset mittaukset takymetrin avulla
Opintojakson toteutukselta kerätään palautetta opintojaksopalautejärjestelmän kautta.

Assessment criteria - fail (0) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija ei osaa huolehtia annetuista ja vaadituista tehtävistä eikä hallitse vaadittua ajankäyttöä. Hän ei pysty osoittamaan osaamistaan koetilaisuudessa geodeettisessa laskennassa, koordinaattijärjestelmien tuntemisessa eikä vaaituslaskennassa.

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija osaa hyvin seuraavat osa-alueet sekä pystyy osaamisensa koetilaisuudessa osoittamaan; valtakunnalliset geodeettiset koordinaatti- ja korkeusjärjestelmät (sekä uudet että vanhat), maanmittauksessa käytettävät kulmayksiköt sekä kulma- ja etäisyysmittausmenetelmät sekä tavallisimmat geodeettiset laskut, vaaitustehtävät ja vaaituksen laskenta. Hän osaa käyttää planimetriä, vaaituskojetta sekä takymetriä. Osaamisessa sallitaan puutteita edellä mainituissa osa-alueissa, mutta kolmannes mainituista osa-aluesta tulee hallita opintojakson suorittamiseksi.

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija osaa hyvin seuraavat osa-alueet sekä pystyy osaamisensa koetilaisuudessa osoittamaan; valtakunnalliset geodeettiset koordinaatti- ja korkeusjärjestelmät (sekä uudet että vanhat), maanmittauksessa käytettävät kulmayksiköt sekä kulma- ja etäisyysmittausmenetelmät sekä tavallisimmat geodeettiset laskut, vaaitustehtävät ja vaaituksen laskenta. Hän osaa käyttää planimetriä, vaaituskojetta sekä takymetriä. Osaamisessa sallitaan joitain puutteita edellä mainituissa osa-alueissa.

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

Opiskelija osaa hyvin seuraavat osa-alueet sekä pystyy osaamisensa koetilaisuudessa osoittamaan; valtakunnalliset geodeettiset koordinaatti- ja korkeusjärjestelmät (sekä uudet että vanhat), maanmittauksessa käytettävät kulmayksiköt sekä kulma- ja etäisyysmittausmenetelmät sekä tavallisimmat geodeettiset laskut, vaaitustehtävät ja vaaituksen laskenta. Hän osaa käyttää planimetriä, vaaituskojetta sekä takymetriä. Hän osaa myös soveltaa edellämainittuja osa-alueta rakentamisen tehtäviin.

Go back to top of page