Siirry suoraan sisältöön

Kahvilatuotteet kauniisti (5 op)

Toteutuksen tunnus: V394-5-3002

Toteutuksen perustiedot


Ilmoittautumisaika
29.07.2013 - 03.01.2014
Ilmoittautuminen toteutukselle on päättynyt.
Ajoitus
10.01.2014 - 07.03.2014
Toteutus on päättynyt.
Laajuus
5 op
Virtuaaliosuus
1 op
Toteutustapa
Monimuoto-opetus
Yksikkö
Restonomi
Toimipiste
TAMK Pääkampus
Opetuskielet
suomi
Paikat
10 - 25
Koulutus
Palvelujen tuottamisen ja johtamisen koulutusohjelma, vuonna 2013 tai aiemmin aloittaneet
Opettajat
Taija Karhe
Vastuuhenkilö
Taija Karhe
Pienryhmät
Avoin (Koko: 2 . Avoin AMK : 2.)
Pienryhmät
Avoin
Opintojakso
V394-5

Sisältö (Opintojakso)

Opintojakson vastuuopettajat: Taija Karhe
5 op

Tavoite:
Opiskelija tutustuu kahvin ja kahvilakulttuurin historiaan ja osaa valmistaa erikoiskahveja. Hän osaa kehittää, muunnella konditoria- ja leivontatuotteita työelämän tarpeisiin ja ottaa huomioon tarjottavien esteettisyyden.

Opintojakson sisältö:
MITÄ estetiikka ja trendit merkitsevät kahvilatuotteissa sekä kahvilaympäristössä?
MIKSI tuotekehitys on tärkeää myytävissä tuotteissa?
MITEN kahvilakulttuuri on kehittynyt historiasta tähän päivään?
MITEN toteutan pop up kahvilan

-kahvin ja kahvilakulttuurin historia
-erikoiskahvien valmistus
-konditoria- ja leivontatuotteiden valmistus
-esteettisyys

Opetusmenetelmät / opiskelumenetelmät:
-luennot
-käytännön harjoitukset
-opintokäynnit

Arviointimenetelmät / kohteet:
-käytännön työskentely
-harjoitukset
-aktiivinen osallistuminen

Opetuskieli:
suomi

Kirjallisuus:
- Peltomäki. S., Välimäki P.A., Minni, R. & Koponen, P. 1997. Laatua leivontaan.
- Heinonen, J., Jouppila. K.& Salovaara, H. Kondiittorin käsikirja.
- Avotie, A. 1993. Värioppia ja sommittelua ruokaan.
- Avotie, A. 1991. Värioppia ja sommittelua ruokaan - keittokirja.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (Opintojakso)

Tyydyttävä (1-2)
Opiskelija tunnistaa suomalaiseen kahvilakulttuurin historian ja alan trendit. Opiskelija suoriutuu annetuista tehtävistä. Hän ei osaa aina perustella valintojaan. Opiskelija tarkastelee ja arvioi asioita pääasiassa omasta näkökulmastaan.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (Opintojakso)

Hyvä (3-4)
Opiskelija osaa jäsentää kahvilakulttuuria ja toteuttaa kahvilatoimintaa valitussa ympäristössä. Opiskelija osaa valita eri vaihtoehdoista sopivimman toimintatavan ja perustella valintansa. Opiskelija ottaa vastuuta ja sitoutuu oman toiminnan lisäksi ryhmän toimintaan.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (Opintojakso)

Kiitettävä (5)
Opiskelija ymmärtää suomalaisen kahvilakulttuuriin kehitykseen vaikuttaneet asiat laaja-alaisesti ja toteuttaa pop up-kahvilatoimintaa. Opiskelija osaa etsiä erilaisia toimintatapoja ja ratkaisuvaihtoehtoja sekä perustella valintojaan. Opiskelija osaa toimia yhteistyössä vastuullisesti, joustavasti ja sitoutuneesti yhteisön vaatimukset ja tarpeet huomioiden.

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

-käytännön työskentely
-harjoitustehtävät
-aktiivinen osallistuminen

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

-lähiopetus
-esitelmät
-harjoitustehtävät|
-kenttätyöskentely
-tutustumiskäynnit

Oppimateriaalit

sovitaan kurssin alkaessa

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Kurssi on lähiopetusta

Lisätietoja opiskelijoille

Kurssi alkaa periodissa 3 10.1.2014 klo 9 ja päättyy 7.3.2014

Siirry alkuun