Skip to main content

Professional English for Social Work (3 cr)

Code: 7S-21-3002

General information


Enrolment period
15.08.2013 - 18.01.2014
Registration for the implementation has ended.
Timing
01.01.2014 - 31.07.2014
Implementation has ended.
Credits
3 cr
Mode of delivery
Contact learning
Unit
Social Services
Campus
TAMK Main Campus
Teaching languages
Finnish
Degree programmes
Degree Programme in Social Services, students who began in 2013 or earlier
Teachers
Kirsi Saarinen
Person in charge
Kirsi Saarinen
Course
7K00FQ28

Objectives (course unit)

Students:
-can describe their work experience
- can give detailed instructions to clients without offending them
-can interview clients and probe necessary information in a sensitive way for successful treatment or actions
-master the special terminology pertaining to their chosen client group so that they can understand professional texts.
-can write a work related report

Content (course unit)

- guidance and counselling, interviewing a client
- social benefits
- practical training report
-

Exam schedules

Kirjallinen koe viimeisellä kerralla eli 17.3.2014
Suullinen koe erikseen sovittuina ajankohtina.

Assessment scale

0-5

Teaching methods

Opintojaksolla on läsnäolovelvollisuus.
Lähiopetus, yksilö-, pari- ja pienryhmätyöskentely, itsenäiset tehtävät

Learning materials

Saarinen & Saarinen Way to welfare, opettajan antama materiaali, opiskelijoiden kokoama materiaali

Further information

Opetus alkaa 13.1.2014 klo 13.00.

Opintojakso on tarkoitettu SOS16NAIS 2-ryhmälle

Assessment criteria - satisfactory (1-2) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

-selviytyy rutiiniluonteisissa suullisissa ja kirjallisissa vuorovaikutustilanteissa (esim. sähköposti, cv, työyksikön esittely, omasta työstä kertominen)
- antaa yksinkertaisia, suullisia ja tarvittaessa myös kirjallisia ohjeita asiakkaille
- kysyy asiakkaalta tämän nykyiseen ja aiempaan elämäntilanteeseen liittyviä , välttämättömiä tietoja sekä kirjaamaan asiakkaan antamat tiedot oikein hoidon tai jatkotoimenpiteiden onnistumiseksi
-käyttää sosiaali- ja terveysalan perussanastoa
-ymmärtää sanakirjaa käyttäen pääasiat sosiaali- ja terveysalan teksteistä
Lingvistinen osaaminen:
-Selviytyy yksinkertaisista keskustelutilanteista
-kirjoittaa jotakuinkin ymmärrettävästi
-käyttää yksinkertaisia kieliopin perusrakenteita
-ääntää ymmärrettävsäti

Assessment criteria - good (3-4) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

-opiskelija viestii selkeästi keskeisissä moniammatillisissa ja –kulttuurisissa vuorovaikutustilanteissa (esim. suullinen ja kirjallinen raportointi)
-osaa antaa ja perustella yksilöllisiä ohjeita tavallisimmissa ohjaustilanteissa (esim. asiointiohjeet, palveluohjaaminen)
-selvittää asiakkaan tämänhetkistä ja aiempaa terveydentilaa tai elämäntilannetta ja tekee tarvittaessa tarkentavia kysymyksiä sekä pystyy vastaamaan asiakkaan esittämiin kysymyksiin
-käyttää ja ymmärtää keskeistä sosiaali- ja terveysalan sanastoa ja käsitteistöä
-ymmärtää pääasiat ja useimmat yksityiskohdat sosiaali- ja terveysalan teksteistä ilman apuvälineitä
Lingvistinen osaaminen:
-keskustelee ammattialaansa liittyvistä aiheista melko sujuvasti
-kirjoittaa melko sujuvasti ja selkeästi
-käyttää rakenteita pääsääntöisesti oikein ja korjaa itse kielenkäytön virheitä, jos ne ovat johtaneet väärinkäsityksiin
-ääntää melko luontevasti ja selkeästi

Assessment criteria - excellent (5) (Not in use, Look at the Assessment criteria above)

-opiskelija viestii taitavasti vaativissakin moniammatillisissa ja –kulttuurisissa vuorovaikutustilanteissa (esim. raportointi, palaverit)
-pystyy haastattelemaan asiakkaita tilanteen edellyttämällä tavalla ja viestimään myös haastavissa ja odottamattomissa asiakastilanteissa ammattimaisella tavalla
-käyttää ja ymmärtää vaativaakin sosiaali- ja terveysalan sanastoa ja käsitteistöä
-ymmärtää sekä pääkohdat että yksityiskohdat tekstistä ja pystyy soveltamaan ja selittämään lukemaansa

Lingvistinen osaaminen:
-keskustelee sujuvasti ammattialaansa liittyvistä aiheista
-kirjoittaa sujuvasti ja tarkoituksenmukaisesti lähes ilman kielivirheitä
-käyttää monipuolisia kielioppirakenteita ja hallitsee ne lähes virheettömästi
-ääntää luontevasti ja selkeästi

Go back to top of page