Supporting clients in their everyday life - practical placement (7 cr)
Code: 7S-53-2000
General information
- Enrolment period
- 03.12.2012 - 13.01.2013
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.01.2013 - 31.07.2013
- Implementation has ended.
- Credits
- 7 cr
- RDI portion
- 7 cr
- Mode of delivery
- Contact learning
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Teachers
- Minna Putous
- Juha Santala
- Taru Manner
- Anssi-Pekka Udd
- Riikkaelina Susipolku-Jensen
- Eijamaria Broholm
- Raija Yliniemi
- Person in charge
- Juha Santala
- Course
- 7S-53
Objectives (course unit)
Opiskelija
- tietää sosiaalialan arvot ja ammattieettiset periaatteet ja osaa kuvata niiden merkitystä harjoittelupaikassaan
- osaa toimia ammatillisessa ja osallistavassa vuorovaikutussuhteessa asiakkaan arjessa
- tietää ihmisen normaalin kasvun ja kehityksen eri vaiheet ja osaa tukea asiakkaita tämän tiedon perusteella
- kykenee tunnistamaan erilaisissa elämäntilanteissa olevien asiakkaiden palvelutarpeita
- perehtyy erilaisiin asiakastyön työmenetelmiin
- tuntee hyvinvointia ja sosiaalista turvallisuutta tukevia palvelujärjestelmiä liittyen harjoittelupaikkaan
- ymmärtää yhteiskunnallisten rakenteiden ja prosessien merkityksen yksilöiden ja yhteisöjen elämään ja osaa tehdä niistä havaintoja harjoittelupaikassa
- ymmärtää esimiestehtävän työyhteisön voimavaraksi ja osaa tehdä havaintoja työyhteisötaidoistaan harjoittelupaikassaan.
Content (course unit)
Oppimistehtävät liittyen harjoittelua edeltäviin opintojaksoihin.
Assessment scale
0-5
Learning materials
Ivanoff, Risku, Kitinoja, Vuori & Palo. 2001. Hoidatko minua? Lapsen, nuoren ja perheen hoitotyö. WSOY.
Further information
Oppimistavoitteet
Opiskelija - tietää sosiaalialan arvot ja ammattieettiset periaatteet ja osaa kuvata niiden merkitystä harjoittelupaikassaan - osaa toimia ammatillisessa ja osallistavassa vuorovaikutussuhteessa asiakkaan arjessa - tietää ihmisen normaalin kasvun ja kehityksen eri vaiheet ja osaa tukea asiakkaita tämän tiedon perusteella - kykenee tunnistamaan erilaisissa elämäntilanteissa olevien asiakkaiden palvelutarpeita - perehtyy erilaisiin asiakastyön työmenetelmiin - tuntee hyvinvointia ja sosiaalista turvallisuutta tukevia palvelujärjestelmiä liittyen harjoittelupaikkaan - ymmärtää yhteiskunnallisten rakenteiden ja prosessien merkityksen yksilöiden ja yhteisöjen elämään ja osaa tehdä niistä havaintoja harjoittelupaikassa - ymmärtää esimiestehtävän työyhteisön voimavaraksi ja osaa tehdä havaintoja työyhteisötaidoistaan harjoittelupaikassaan
Opintojakson toteutukselta kerätään palautetta
Opintojaksopalautejärjestelmän kautta