Teacher in Changing Society (5cr)
Code: 1L00ET93-3016
General information
- Enrolment period
- 01.07.2020 - 31.12.2021
- Registration for the implementation has ended.
- Timing
- 01.08.2020 - 31.12.2021
- Implementation has ended.
- Credits
- 5 cr
- Virtual portion
- 3 cr
- RDI portion
- 2 cr
- Mode of delivery
- Blended learning
- Unit
- Professional Teacher Education
- Campus
- TAMK Main Campus
- Teaching languages
- Finnish
- Degree programmes
- Professional Teacher Education
- Teachers
- Jiri Vilppola
- Nina Eskola-Salin
- Minna Ahokas
- Person in charge
- Jiri Vilppola
- Course
- 1L00ET93
Objectives (course unit)
The core competence fields of teachers’ work are assessment competence, cultural competence, teaching and facilition competence, partnership competence and wellbeing competence. They form a framework for all competence objectives.
Teacher students
- evaluate the social purpose and meaning of education
- evaluate themselves as members of the teaching profession and implementors of education values
- use media for social impact and education in their professional field
- evaluate the effects of changes in their education or professional field on their work as teachers
- evaluate the effects of global, social and labour and education policy changes on teachers’ work and students’ studying
- justify need for new ways of studying and facilitation
Content (course unit)
The course focuses on offering a viewpoint on what social changes mean in professional teachers’ work.
Key questions:
Why are professional teachers social opinion formers?
What abilities do students need as future professionals?
What expertise is needed in the field of education in the future?
What is anticipatory thinking and approach in teachers’ work?
How can working life changes be seen in educational institutions’ operating culture and organisation of teaching?
How are new ways of working required by global sustainable development and climate change control reflected on teachers’ work?
What is renewing teacherhood and how do teachers consider it in their teaching?
Assessment criteria, pass/fail (course unit)
HYVÄKSYTTY
Opettajaopiskelija
- yhdistää teoreettista tietoa omiin kokemuksiinsa ja havaintoihinsa
- reflektoi omaa toimintaansa, kokemuksiaan ja havaintojaan ja arvioi niiden vaikutusta tietämiseensä ja osaamiseensa
- osallistuu aktiivisesti ryhmän oppimisprosessiin jakamalla asiantuntijuuttaan, hakemalla tietoa ja luomalla kollaboratiivisesti tietoa niin verkossa kuin kontaktitapaamisissa
- analysoi ja arvioi oppimistuloksia ja tehtyjä valintoja.
HYLÄTTY
Mikäli opettajaopiskelija ei ole saavuttanut osaamistavoitteita eikä ole täydentänyt osaamistaan sovitulla tavalla, opintojakso arvioidaan hylätyksi.
(Opintokokonaisuus arvioidaan suhteessa opintokokonaisuuden tavoitteisiin. Opintojakso arvioidaan suhteessa opintojakson tavoitteisiin. Opintokokonaisuuden/opintojakson itsearvioinnissa käytetään opetussuunnitelman kolmiportaista arviointikriteeristöä: kuvaileva osaaminen, soveltava osaaminen ja integroitunut osaaminen.)
Location and time
Verkkotyöskentely, sovitut yhteiset ajankohdat
Exam schedules
Osaaminen osoitetaan yksilöllisen suunnitelman mukaisesti, ei tenttejä.
Assessment methods and criteria
Osaamisen arviointi tapahtuu mukaillen OK3 arviointitaulukkoa. Hyväksytty suoritus edellyttää osaamistasoa: kuvaileva osaaminen. Arvioinnissa hyödynnetään osaamisen osoittamista HOPSissa sovitulla tavalla.
Assessment scale
Pass/Fail
Teaching methods
Verkkotyöskentelyssä itsenäistä ja pienryhmässä tapahtuvaa työskentelyä, asiantuntijaluentoja ja -alustuksia, itsenäistä tiedonhankintaa, pienryhmissä tapahtuvaa tiedonjakamista, yhteisöillisesti tapahtuvaa tiedonrakentamista, portfolio työskentelyä
Learning materials
TAOK ops 2020-2021 , OPS;n kirjallisuusviitteet, Moodle materiaalit, tieteelliset julkaisut ja artikkelit, muut verkkojulkaisut, kirjallisuus
Student workload
Verkkotapaamiset, oppimistehtäviä, itsenäistä ja pienryhmä työskentelyä.
5 opintopistettä vastaa n 125h opiskelijan työtä. Myös aikaisemmin hankittu osaaminen voidaan huomioida AHOT-keskustelujen kautta.
Content scheduling
Osaamisperustainen kokonaisuus voi edetä opiskelijan oman aikataulusuunnitelman mukaisesti syksystä 2020 vuoden loppuun 2021 asti. Siitä eteenpäin HOPSin mukaisesti.
Completion alternatives
Hyväksiluku tai AHO:tointi mahdollista osittain tai koko opintojakson. Henkilökohtaistamissuunnitelmassa HOPS suunnitellut yksilölliset tavat.
Further information
Toteutus:
Opintojaksolla käytetään itsenäistä ja ryhmissä tapahtuvaa työskentelyä kontaktipäivinä, muissa pienryhmätapaamisissa ja verkkotyöskentelyssä.
Assessment criteria - pass/fail (Not in use, Look at the Assessment criteria above)
Arviointikriteereinä hyödynnetään opintojakson osaamistavoitteita.
Osaamisen osoittamisen yhteydessä opiskelijan osaamista arvioidaan suhteessa opintijakson osaamistavoitteisiin.
Osaamisen osoittamista on myös mahdollista täydentää pyydetyllä tavalla.