Siirry suoraan sisältöön

Verkkokaupan suunnittelu ja toteutusLaajuus (5 op)

Tunnus: 3H00DP16

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opintojaksolla perehdytään verkkoliiketoiminnan eri osa-alueisiin sekä suunnitellaan ja toteutetaan pk-yrityksen verkkokauppa.

Opiskelija:
- osaa suunnitella ja kehittää pk-yrityksen verkkoliiketoimintaa
- tuntee verkkokaupankäyntiin liittyvät juridiset erityispiirteet
- osaa suunnitella verkkokauppaan logistisia ratkaisuja
- osaa suunnitella ja toteuttaa verkkokaupan markkinointia
- osaa pystyttää verkkokaupan ja tuottaa sinne tarvittavat sisällöt
- on tutustunut verkkokaupan erityispiirteisiin ja eri tapoihin myydä verkossa.

Sisältö

Miten verkkokauppa toteutetaan teknisesti?
Mitä oikeuskysymyksiä verkkokaupan pitämiseen liittyy?
Miten verkkokauppaa markkinoidaan?
Mitä verkkokaupan logistiikkaan liittyy?
Mitä erilaisia mahdollisuuksia verkkokaupankäynti tarjoaa?

Esitietovaatimukset

1. vuoden opintojaksot tai vastaavat tiedot ja taidot.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija osaa avustettuna suunnitella ja toteuttaa yksinkertaisen pk-yrityksen verkkokaupan tai parannella olemassa olevaa. Opiskelija on tutustunut verkkokauppaa koskevaan lainsäädäntöön. Opiskelija tietää miten verkkokaupan logistiikkaa ja markkinointia suunnitellaan. Opiskelija on tutustunut verkkokaupankäynnin erilaisiin mahdollisuuksiin.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa yksinkertaisen pk-yrityksen verkkokaupan tai kehittää olemassa olevaa verkkokauppaa. Opiskelija tuntee verkkokauppaa koskevan lainsäädännön ja osaa soveltaa sitä omaan verkkokauppaansa. Opiskelija osaa suunnitella verkkokaupan logistiikkaa ja markkinointia. Opiskelija osaa hyödyntää ja soveltaa verkkokaupankäynnin eri mahdollisuuksia tavallisimmissa tilanteissa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa pk-yritykselle verkkokaupan tai kehittää merkittävästi jo olemassa olevaa verkkokauppaa. Opiskelija tuntee verkkokauppaa koskevan lainsäädännön ja osaa soveltaa sitä erilaisissa tilanteissa. Opiskelija osaa suunnitella verkkokaupan logistiikkaa ja markkinointia tavoitteellisesti. Opiskelija osaa monipuolisesti hyödyntää ja soveltaa verkkokaupankäynnin eri mahdollisuuksia.

Ilmoittautumisaika

05.01.2025 - 05.03.2025

Ajoitus

06.03.2025 - 27.05.2025

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Verkossa tapahtuva opiskelu

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 40

Koulutus
  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Teppo Yrjönkoski
  • Hanna Schroderus
Ryhmät
  • 24AVOLIPO
    Liiketalouden verkkopolku, ryhmä 3

Tavoitteet (OJ)

Opintojaksolla perehdytään verkkoliiketoiminnan eri osa-alueisiin sekä suunnitellaan ja toteutetaan pk-yrityksen verkkokauppa.

Opiskelija:
- osaa suunnitella ja kehittää pk-yrityksen verkkoliiketoimintaa
- tuntee verkkokaupankäyntiin liittyvät juridiset erityispiirteet
- osaa suunnitella verkkokauppaan logistisia ratkaisuja
- osaa suunnitella ja toteuttaa verkkokaupan markkinointia
- osaa pystyttää verkkokaupan ja tuottaa sinne tarvittavat sisällöt
- on tutustunut verkkokaupan erityispiirteisiin ja eri tapoihin myydä verkossa.

Sisältö (OJ)

Miten verkkokauppa toteutetaan teknisesti?
Mitä oikeuskysymyksiä verkkokaupan pitämiseen liittyy?
Miten verkkokauppaa markkinoidaan?
Mitä verkkokaupan logistiikkaan liittyy?
Mitä erilaisia mahdollisuuksia verkkokaupankäynti tarjoaa?

Esitietovaatimukset (OJ)

1. vuoden opintojaksot tai vastaavat tiedot ja taidot.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija osaa avustettuna suunnitella ja toteuttaa yksinkertaisen pk-yrityksen verkkokaupan tai parannella olemassa olevaa. Opiskelija on tutustunut verkkokauppaa koskevaan lainsäädäntöön. Opiskelija tietää miten verkkokaupan logistiikkaa ja markkinointia suunnitellaan. Opiskelija on tutustunut verkkokaupankäynnin erilaisiin mahdollisuuksiin.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa yksinkertaisen pk-yrityksen verkkokaupan tai kehittää olemassa olevaa verkkokauppaa. Opiskelija tuntee verkkokauppaa koskevan lainsäädännön ja osaa soveltaa sitä omaan verkkokauppaansa. Opiskelija osaa suunnitella verkkokaupan logistiikkaa ja markkinointia. Opiskelija osaa hyödyntää ja soveltaa verkkokaupankäynnin eri mahdollisuuksia tavallisimmissa tilanteissa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa pk-yritykselle verkkokaupan tai kehittää merkittävästi jo olemassa olevaa verkkokauppaa. Opiskelija tuntee verkkokauppaa koskevan lainsäädännön ja osaa soveltaa sitä erilaisissa tilanteissa. Opiskelija osaa suunnitella verkkokaupan logistiikkaa ja markkinointia tavoitteellisesti. Opiskelija osaa monipuolisesti hyödyntää ja soveltaa verkkokaupankäynnin eri mahdollisuuksia.

Aika ja paikka

Vapaaehtoinen kurssin aloituswebinaari to 6.3.2025 klo 17-18
Vapaaehtoinen verkkokaupan tukipaja ti 8.4.2025 klo 17-18
Webinaarinauhoitukset x 6 kpl

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Webinaaritallenteet
Yksin tai ryhmätyönä toteutettava verkkokauppa
Itsenäinen opiskelu
Verkkotentit

Ilmoittautumisaika

02.11.2023 - 19.02.2024

Ajoitus

04.03.2024 - 31.05.2024

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Verkossa tapahtuva opiskelu

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

0 - 40

Koulutus
  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Teppo Yrjönkoski
  • Miina Kivelä
Vastuuhenkilö

Miina Kivelä

Ryhmät
  • AVOINAMK
    Avoin amk
  • 23AVOLIPO
    Liiketalouden polkuopinnot verkossa, ryhmä 2

Tavoitteet (OJ)

Opintojaksolla perehdytään verkkoliiketoiminnan eri osa-alueisiin sekä suunnitellaan ja toteutetaan pk-yrityksen verkkokauppa.

Opiskelija:
- osaa suunnitella ja kehittää pk-yrityksen verkkoliiketoimintaa
- tuntee verkkokaupankäyntiin liittyvät juridiset erityispiirteet
- osaa suunnitella verkkokauppaan logistisia ratkaisuja
- osaa suunnitella ja toteuttaa verkkokaupan markkinointia
- osaa pystyttää verkkokaupan ja tuottaa sinne tarvittavat sisällöt
- on tutustunut verkkokaupan erityispiirteisiin ja eri tapoihin myydä verkossa.

Sisältö (OJ)

Miten verkkokauppa toteutetaan teknisesti?
Mitä oikeuskysymyksiä verkkokaupan pitämiseen liittyy?
Miten verkkokauppaa markkinoidaan?
Mitä verkkokaupan logistiikkaan liittyy?
Mitä erilaisia mahdollisuuksia verkkokaupankäynti tarjoaa?

Esitietovaatimukset (OJ)

1. vuoden opintojaksot tai vastaavat tiedot ja taidot.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija osaa avustettuna suunnitella ja toteuttaa yksinkertaisen pk-yrityksen verkkokaupan tai parannella olemassa olevaa. Opiskelija on tutustunut verkkokauppaa koskevaan lainsäädäntöön. Opiskelija tietää miten verkkokaupan logistiikkaa ja markkinointia suunnitellaan. Opiskelija on tutustunut verkkokaupankäynnin erilaisiin mahdollisuuksiin.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa yksinkertaisen pk-yrityksen verkkokaupan tai kehittää olemassa olevaa verkkokauppaa. Opiskelija tuntee verkkokauppaa koskevan lainsäädännön ja osaa soveltaa sitä omaan verkkokauppaansa. Opiskelija osaa suunnitella verkkokaupan logistiikkaa ja markkinointia. Opiskelija osaa hyödyntää ja soveltaa verkkokaupankäynnin eri mahdollisuuksia tavallisimmissa tilanteissa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa pk-yritykselle verkkokaupan tai kehittää merkittävästi jo olemassa olevaa verkkokauppaa. Opiskelija tuntee verkkokauppaa koskevan lainsäädännön ja osaa soveltaa sitä erilaisissa tilanteissa. Opiskelija osaa suunnitella verkkokaupan logistiikkaa ja markkinointia tavoitteellisesti. Opiskelija osaa monipuolisesti hyödyntää ja soveltaa verkkokaupankäynnin eri mahdollisuuksia.

Aika ja paikka

Vapaaehtoinen kurssin aloituswebinaari ke 6.3.2024 klo 15-16
Vapaaehtoinen verkkokauppa-alustan tukipaja ti 9.4.2024 klo 15-17
Webinaarinauhoitukset x 6 kpl

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Ei lopputenttiä. Jokaisesta teemasta on miniverkkotentti.

Arviointiasteikko

0-5

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Webinaaritallenteet
Yksin tai ryhmätyönä toteutettava verkkokauppa
Itsenäinen opiskelu
Verkkotentit

Oppimateriaalit

Lista opiskelumateriaaleista julkaistaan toteutuksen Moodlessa opintojakson alussa

Sisällön jaksotus

Teemat:
Mitä erilaisia mahdollisuuksia verkkokaupankäynti tarjoaa?
Verkkokauppa jakelukanavana
Miten verkkokauppa toteutetaan teknisesti?
Mitä verkkokaupan logistiikkaan liittyy?
Mitä oikeuskysymyksiä verkkokaupan pitämiseen liittyy?
Miten verkkokauppaa markkinoidaan?

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaisia suoritustapoja

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Voit halutessasi tehdä verkkokaupan oikealle yritykselle.

Ilmoittautumisaika

02.01.2023 - 26.02.2023

Ajoitus

15.03.2023 - 31.05.2023

Laajuus

5 op

Virtuaaliosuus

5 op

Toteutustapa

Verkossa tapahtuva opiskelu

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Paikat

10 - 40

Koulutus
  • Liiketalouden tutkinto-ohjelma
Opettaja
  • Teppo Yrjönkoski
  • Liiketalous Virtuaalihenkilö
  • Miina Kivelä
Ryhmät
  • 22avolipo
    Liiketalouden verkkopolkuopiskelijat

Tavoitteet (OJ)

Opintojaksolla perehdytään verkkoliiketoiminnan eri osa-alueisiin sekä suunnitellaan ja toteutetaan pk-yrityksen verkkokauppa.

Opiskelija:
- osaa suunnitella ja kehittää pk-yrityksen verkkoliiketoimintaa
- tuntee verkkokaupankäyntiin liittyvät juridiset erityispiirteet
- osaa suunnitella verkkokauppaan logistisia ratkaisuja
- osaa suunnitella ja toteuttaa verkkokaupan markkinointia
- osaa pystyttää verkkokaupan ja tuottaa sinne tarvittavat sisällöt
- on tutustunut verkkokaupan erityispiirteisiin ja eri tapoihin myydä verkossa.

Sisältö (OJ)

Miten verkkokauppa toteutetaan teknisesti?
Mitä oikeuskysymyksiä verkkokaupan pitämiseen liittyy?
Miten verkkokauppaa markkinoidaan?
Mitä verkkokaupan logistiikkaan liittyy?
Mitä erilaisia mahdollisuuksia verkkokaupankäynti tarjoaa?

Esitietovaatimukset (OJ)

1. vuoden opintojaksot tai vastaavat tiedot ja taidot.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

Opiskelija osaa avustettuna suunnitella ja toteuttaa yksinkertaisen pk-yrityksen verkkokaupan tai parannella olemassa olevaa. Opiskelija on tutustunut verkkokauppaa koskevaan lainsäädäntöön. Opiskelija tietää miten verkkokaupan logistiikkaa ja markkinointia suunnitellaan. Opiskelija on tutustunut verkkokaupankäynnin erilaisiin mahdollisuuksiin.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa yksinkertaisen pk-yrityksen verkkokaupan tai kehittää olemassa olevaa verkkokauppaa. Opiskelija tuntee verkkokauppaa koskevan lainsäädännön ja osaa soveltaa sitä omaan verkkokauppaansa. Opiskelija osaa suunnitella verkkokaupan logistiikkaa ja markkinointia. Opiskelija osaa hyödyntää ja soveltaa verkkokaupankäynnin eri mahdollisuuksia tavallisimmissa tilanteissa.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

Opiskelija osaa suunnitella ja toteuttaa pk-yritykselle verkkokaupan tai kehittää merkittävästi jo olemassa olevaa verkkokauppaa. Opiskelija tuntee verkkokauppaa koskevan lainsäädännön ja osaa soveltaa sitä erilaisissa tilanteissa. Opiskelija osaa suunnitella verkkokaupan logistiikkaa ja markkinointia tavoitteellisesti. Opiskelija osaa monipuolisesti hyödyntää ja soveltaa verkkokaupankäynnin eri mahdollisuuksia.

Arviointiasteikko

0-5