Siirry suoraan sisältöön

KehittämistyöLaajuus (5 op)

Tunnus: 1L00FO92

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Kehittämistyössä opiskelija työskentelee tavoitteellisesti pedagogisen toiminnan, oppimisympäristöjen tai käytäntöjen kehittämiseksi oppilaitoksessa tai osana koulutuksen kehittämishanketta. Kehittämistyön voi tehdä yksin tai parityönä
Opintojakson tavoitteet
Opettajaopiskelija
• käyttää ja kehittää omaa ammatillista osaamistaan kehittämistyön tekemisessä
• kuvaa ja arvioi kehittämistyön tuloksia ja johtopäätöksiä kirjallisessa raportissa
• arvioi kehittämisprosessia, omaa tutkimis- ja kehittämisosaamistaan sekä omaa oppimistaan.

Sisältö

• Pedagoginen kehittämistoiminta oppilaitoksessa tai organisaatiossa
• Kehittämisen suunnittelu, toteutus, raportointi ja arviointi ohjatusti

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opettajaopiskelija
• yhdistää teoreettista tietoa omiin kokemuksiinsa ja havaintoihinsa kehittämisestä
• suunnittelee, toteuttaa ja raportoi pedagogisen kehittämisprojektin
• reflektoi omaa toimintaansa sekä arvioi ja analysoi kehittämisprojektin onnistumista ja omaa oppimistaan.

Lisätiedot

Itsenäistä tai pienryhmissä tapahtuvaa työskentelyä kohdeorganisaatiossa tai kehittämishankkeessa. Ohjaajan kanssa käytyjä keskusteluja ohjauskeskusteluja, kirjallisuuteen perehtymistä, kehittämistyön toteuttaminen, raportointi ja esittely.
Opintojakso on mahdollista toteuttaa missä tahansa opintojen vaiheessa.

Ilmoittautumisaika

01.05.2024 - 30.09.2025

Ajoitus

01.05.2024 - 31.12.2025

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Pedagogiset ratkaisut ja kulttuuri

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Englanti
Koulutus
  • Ammatillinen opettajankoulutus
Opettaja
  • Eveliina Asikainen
Vastuuhenkilö

Eveliina Asikainen

Ryhmät
  • 24E
    Opettajankoulutus, englanninkielinen ryhmä
  • 23E
    Opettajankoulutus, englanninkielinen ryhmä

Tavoitteet (OJ)

Kehittämistyössä opiskelija työskentelee tavoitteellisesti pedagogisen toiminnan, oppimisympäristöjen tai käytäntöjen kehittämiseksi oppilaitoksessa tai osana koulutuksen kehittämishanketta. Kehittämistyön voi tehdä yksin tai parityönä
Opintojakson tavoitteet
Opettajaopiskelija
• käyttää ja kehittää omaa ammatillista osaamistaan kehittämistyön tekemisessä
• kuvaa ja arvioi kehittämistyön tuloksia ja johtopäätöksiä kirjallisessa raportissa
• arvioi kehittämisprosessia, omaa tutkimis- ja kehittämisosaamistaan sekä omaa oppimistaan.

Sisältö (OJ)

• Pedagoginen kehittämistoiminta oppilaitoksessa tai organisaatiossa
• Kehittämisen suunnittelu, toteutus, raportointi ja arviointi ohjatusti

Lisätiedot (OJ)

Itsenäistä tai pienryhmissä tapahtuvaa työskentelyä kohdeorganisaatiossa tai kehittämishankkeessa. Ohjaajan kanssa käytyjä keskusteluja ohjauskeskusteluja, kirjallisuuteen perehtymistä, kehittämistyön toteuttaminen, raportointi ja esittely.
Opintojakso on mahdollista toteuttaa missä tahansa opintojen vaiheessa.

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Opettajaopiskelija
• yhdistää teoreettista tietoa omiin kokemuksiinsa ja havaintoihinsa kehittämisestä
• suunnittelee, toteuttaa ja raportoi pedagogisen kehittämisprojektin
• reflektoi omaa toimintaansa sekä arvioi ja analysoi kehittämisprojektin onnistumista ja omaa oppimistaan.

Aika ja paikka

Online.
First meeting in October. Other meetings and webinar practices will be agreed then.

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

No exams

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

The development work process, outcomes and presentation are evaluated. Self, peer and teacher evaluators take part in the evaluation.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/hylätty

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Student's or small student groups' development work in an educational institution, project or association. Development work is guided and reflected in webinars by teachers and peers.

Students present their work three times: idea, draft and dissemination. In Ideas and drafts are discussed to feed the projects forward.

Oppimateriaalit

Will be published in the course Moodle. Literature contributing to better understanding of the selected topic.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

5 credits equals to 135 hours of students work.
Webinars and counselling takes about 10 hours. The rest (125 hours) is student's individual work.

Sisällön jaksotus

It is possible to join the course throughout the academic year. If you are late for the initial enrollment period, please contact Eveliina Asikainen

The course starts with a kick-off webinar on Thu 10th October at 17-19.30. The webinar will be recorded.
Meetings to discuss the progress of development work and present final works are organised
Wed 4th Dec 17-18.30
Wed 5th Feb 17-18.30
Wed 26th March 17-18.30

More detailed description of the progress of the course is presented in Moodle

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

To be agreed with Eveliina Asikainen

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Development work can be integrated with teaching practice, development of educational institutions or curricula at work (if student is already working as a teacher) or in a TAMK lead project on developing educational institutions, learning environments or teaching practices.

Kansainvälisyys

International projects are welcomed. International student group creates a multicultural learning environment.

Lisätietoja opiskelijoille

eveliina.asikainen@tuni.fi

Arviointikriteerit - hyväksytty/hylätty (Ei käytössä, kts Opintojakson Arviointikriteerit ylempänä)

The teacher student
• combines theoretical knowledge to his/her own experiences and observations of development work
• plans, carries out and reports a educational development project
• reflects his/her actions, assesses and analyses the success of the project and his/her learning
Evaluation is based on the TAMK thesis criteria taking into account that the development work is of 5 credits.
https://content-webapi.tuni.fi/proxy/public/2021-05/bachelors_thesis_assesssent-criteria100521.docx