Siirry suoraan sisältöön

Johdatus digimarkkinointiinLaajuus (1 op)

Tunnus: NN00HD32

Laajuus

1 op

Osaamistavoitteet

Opintojakso antaa yleiskuvan modernista digitaalisesta markkinoinnista. Kurssin aikana opit perusteet digitaalisen markkinoinnin strategiasta, markkinoinnin automatisoinnista sekä eri digitaalisten alustojen käytöstä markkinointitarkoituksiin.

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
• tietää perusasiat eri digitaalisen markkinoinnin osa-alueista
• osaa kuvailla, mitä aiheita käsitellään digitaalisen markkinoinnin strategiassa
• tietää, miten asetetaan tavoitteet digitaalisessa markkinoinnissa
• omaa johdantotason tietämyksen digitaalisista alustoista ja automatisoinnista
• tietää perusteet digitaalisen markkinoinnin mittaamisesta

Sisältö

• Digitaalisen markkinoinnin perusteet
• Kuinka luoda digitaalinen markkinointistrategia?
• Miten asettaa tavoitteet digitaalisessa markkinoinnissa?
• Kuinka käyttää erilaisia digitaalisia kanavia ja alustoja digitaalisen markkinoinnin tarkoituksiin?
• Miten hyödyntää markkinoinnin automatisointia ja aikatauluttaa julkaisuja?
• Miten mitata digitaalista markkinointia?

Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty

Opintojakso on hyväksytty, kun osoitat omaksuneesi perusasiat eri digitaalisen markkinoinnin osa-alueista. Osaat kuvailla digitaalisen markkinoinnin strategian sisältöjä, asettaa markkinoinnin tavoitteita, tunnet digitaalisen markkinoinnin alustoja, periaatteet automatisoinnista ja tulosten mittaamisesta.

Ilmoittautumisaika

01.08.2024 - 31.07.2025

Ajoitus

01.08.2024 - 31.08.2025

Laajuus

1 op

Virtuaaliosuus

1 op

Toteutustapa

Verkossa tapahtuva opiskelu

Yksikkö

HUBS

Opetuskielet
  • Suomi
  • Englanti
Paikat

20 - 900

Opettaja
  • Sanna Tahlo
  • Sanna Tahlo
  • Miina Kivelä
Vastuuhenkilö

Miina Kivelä

Ryhmät
  • 24CAMPUSONLINE
    CAMPUSONLINE
  • VAPAA
    Vapaasti valittavat opinnot

Tavoitteet (OJ)

Opintojakso antaa yleiskuvan modernista digitaalisesta markkinoinnista. Kurssin aikana opit perusteet digitaalisen markkinoinnin strategiasta, markkinoinnin automatisoinnista sekä eri digitaalisten alustojen käytöstä markkinointitarkoituksiin.

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
• tietää perusasiat eri digitaalisen markkinoinnin osa-alueista
• osaa kuvailla, mitä aiheita käsitellään digitaalisen markkinoinnin strategiassa
• tietää, miten asetetaan tavoitteet digitaalisessa markkinoinnissa
• omaa johdantotason tietämyksen digitaalisista alustoista ja automatisoinnista
• tietää perusteet digitaalisen markkinoinnin mittaamisesta

Sisältö (OJ)

• Digitaalisen markkinoinnin perusteet
• Kuinka luoda digitaalinen markkinointistrategia?
• Miten asettaa tavoitteet digitaalisessa markkinoinnissa?
• Kuinka käyttää erilaisia digitaalisia kanavia ja alustoja digitaalisen markkinoinnin tarkoituksiin?
• Miten hyödyntää markkinoinnin automatisointia ja aikatauluttaa julkaisuja?
• Miten mitata digitaalista markkinointia?

Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)

Opintojakso on hyväksytty, kun osoitat omaksuneesi perusasiat eri digitaalisen markkinoinnin osa-alueista. Osaat kuvailla digitaalisen markkinoinnin strategian sisältöjä, asettaa markkinoinnin tavoitteita, tunnet digitaalisen markkinoinnin alustoja, periaatteet automatisoinnista ja tulosten mittaamisesta.

Aika ja paikka

1.8.2024-31.8.2025, itsenäinen ja itse aikataulutettu toteutus Moodlessa

Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat

Ei tenttejä tai uusintamahdollisuuksia, ei rajoituksia suorituspäivämäärissä, kunhan kaikki suoritukset on palautettu 31.8.2025 mennessä

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet

Kurssi on hyväksytty, kun olet opiskellut kurssin materiaalit ja suorittanut Moodle-alustan tehtävät hyväksytysti, kurssin materiaaleja hyödyntäen.

Kurssi on hylätty, kun et ole opiskellut kurssin materiaaleja ja suorittanut Moodle-alustan tehtäviä hyväksytysti.

Arviointiasteikko

Hyväksytty/hylätty

Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät

Videot, lukumateriaalit ja verkkomateriaalit

Oppimateriaalit

Oppimateriaalit julkaistaan Moodle-alustalla. Osa materiaaleista on englanninkielisiä.

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus

Opintojakson suorittamiseen menee noin 24h

Sisällön jaksotus

Sisältö on jaoteltu neljään osioon

Toteutuksen valinnaiset suoritustavat

Ei valinnaisia suoritustapoja

Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö

Ei harjoittelu- ja työelämäyhteistyötä

Kansainvälisyys

Osa materiaaleista on englanniksi. Opintojakso on mahdollista suorittaa joko englanniksi tai suomeksi. Voit valita kielen Moodlessa.

Lisätietoja opiskelijoille

Moodlen osoite: https://moodle.tuni.fi/course/view.php?id=43928