Vastuullinen brändi ja markkinointiviestintäLaajuus (5 op)
Tunnus: 3H00GJ43
Laajuus
5 op
Osaamistavoitteet
Opintojakso antaa valmiudet brändin rakentamiseen liiketoiminnassa. Opintojaksolla keskitytään vastuullisuuden näkökulmasta brändin rakentamiseen, integroituun markkinointiviestintään ja vaikuttavuuden mittaamiseen eri kanavissa.
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- tietää mitä brändistrategia ja integroitu markkinointiviestintä on
- ymmärtää vastuullisen brändin merkityksen liiketoiminnassa
- osaa rakentaa ja kehittää monikanavaisen brändin
- ymmärtää markkinointipsykologisten periaatteiden merkityksen brändin rakentamisessa
- tietää miten brändin vaikuttavuutta voidaan mitata
Sisältö
- Brändistrategia
- Integroitu markkinointiviestintä
- Vastuullisuus
- Markkinointiviestinnän vaikuttavuus
- Markkinoinnin psykologia
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija ymmärtää brändin rakentamisen perusteet sekä integroidun markkinointiviestinnän roolin liiketoiminnassa. Opiskelija osaa määritellä vastuullisuuden merkityksen osana liiketoimintaa. Opiskelija osaa nimetä tapoja brändin vaikuttavuuden mittaamiseksi sekä ymmärtää markkinointipsykogian vaikutuksen brändin rakentamisessa.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija soveltaa monikanavaisen brändin ja integroidun markkinointiviestinnän rakentamisessa strategista näkökulmaa. Opiskelija jäsentää brändin vaikuttavuuden merkityksen ja osaa valita sopivia vaikuttavuusmittareita. Opiskelija osaa selittää vastuullisen brändin markkinointipsykologisia sekä liiketoiminnallisia vaikutuksia ja yhteyksiä.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija osaa suositella tapoja monikanavaisen brändin ja integroidun markkinointiviestinnän rakentamiseksi strategisesta näkökulmasta käsin. Opiskelija perustelee ja arvioi tilannekohtaisesti sopivia keinoja brändin vaikuttavuuden mittaamiseksi. Opiskelija osaa perustella, miten vastuullinen brändi tukee liiketoimintaa ja miten markkinointipsykologisia periaatteita voidaan eri tavoin huomioida vastuullisen brändin rakentamisessa.