Johdatus digimarkkinointiinLaajuus (1 op)
Tunnus: NN00HD32
Laajuus
1 op
Osaamistavoitteet
Opintojakso antaa yleiskuvan modernista digitaalisesta markkinoinnista. Kurssin aikana opit perusteet digitaalisen markkinoinnin strategiasta, markkinoinnin automatisoinnista sekä eri digitaalisten alustojen käytöstä markkinointitarkoituksiin.
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
• tietää perusasiat eri digitaalisen markkinoinnin osa-alueista
• osaa kuvailla, mitä aiheita käsitellään digitaalisen markkinoinnin strategiassa
• tietää, miten asetetaan tavoitteet digitaalisessa markkinoinnissa
• omaa johdantotason tietämyksen digitaalisista alustoista ja automatisoinnista
• tietää perusteet digitaalisen markkinoinnin mittaamisesta
Sisältö
• Digitaalisen markkinoinnin perusteet
• Kuinka luoda digitaalinen markkinointistrategia?
• Miten asettaa tavoitteet digitaalisessa markkinoinnissa?
• Kuinka käyttää erilaisia digitaalisia kanavia ja alustoja digitaalisen markkinoinnin tarkoituksiin?
• Miten hyödyntää markkinoinnin automatisointia ja aikatauluttaa julkaisuja?
• Miten mitata digitaalista markkinointia?
Arviointikriteeri, hyväksytty/hylätty
Opintojakso on hyväksytty, kun osoitat omaksuneesi perusasiat eri digitaalisen markkinoinnin osa-alueista. Osaat kuvailla digitaalisen markkinoinnin strategian sisältöjä, asettaa markkinoinnin tavoitteita, tunnet digitaalisen markkinoinnin alustoja, periaatteet automatisoinnista ja tulosten mittaamisesta.
Ilmoittautumisaika
01.08.2024 - 31.07.2025
Ajoitus
01.08.2024 - 31.08.2025
Laajuus
1 op
Virtuaaliosuus
1 op
Toteutustapa
Verkossa tapahtuva opiskelu
Yksikkö
HUBS
Opetuskielet
- Suomi
- Englanti
Paikat
20 - 1000
Opettaja
- Sanna Tahlo
- Sanna Tahlo
- Miina Kivelä
Vastuuhenkilö
Miina Kivelä
Ryhmät
-
24CAMPUSONLINECAMPUSONLINE
-
VAPAAVapaasti valittavat opinnot
Tavoitteet (OJ)
Opintojakso antaa yleiskuvan modernista digitaalisesta markkinoinnista. Kurssin aikana opit perusteet digitaalisen markkinoinnin strategiasta, markkinoinnin automatisoinnista sekä eri digitaalisten alustojen käytöstä markkinointitarkoituksiin.
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
• tietää perusasiat eri digitaalisen markkinoinnin osa-alueista
• osaa kuvailla, mitä aiheita käsitellään digitaalisen markkinoinnin strategiassa
• tietää, miten asetetaan tavoitteet digitaalisessa markkinoinnissa
• omaa johdantotason tietämyksen digitaalisista alustoista ja automatisoinnista
• tietää perusteet digitaalisen markkinoinnin mittaamisesta
Sisältö (OJ)
• Digitaalisen markkinoinnin perusteet
• Kuinka luoda digitaalinen markkinointistrategia?
• Miten asettaa tavoitteet digitaalisessa markkinoinnissa?
• Kuinka käyttää erilaisia digitaalisia kanavia ja alustoja digitaalisen markkinoinnin tarkoituksiin?
• Miten hyödyntää markkinoinnin automatisointia ja aikatauluttaa julkaisuja?
• Miten mitata digitaalista markkinointia?
Arviointikriteerit, hyväksytty/hylätty (OJ)
Opintojakso on hyväksytty, kun osoitat omaksuneesi perusasiat eri digitaalisen markkinoinnin osa-alueista. Osaat kuvailla digitaalisen markkinoinnin strategian sisältöjä, asettaa markkinoinnin tavoitteita, tunnet digitaalisen markkinoinnin alustoja, periaatteet automatisoinnista ja tulosten mittaamisesta.
Aika ja paikka
1.8.2024-31.8.2025, itsenäinen ja itse aikataulutettu toteutus Moodlessa
Tenttien ja uusintatenttien ajankohdat
Ei tenttejä tai uusintamahdollisuuksia, ei rajoituksia suorituspäivämäärissä, kunhan kaikki suoritukset on palautettu 31.8.2025 mennessä
Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet
Kurssi on hyväksytty, kun olet opiskellut kurssin materiaalit ja suorittanut Moodle-alustan tehtävät hyväksytysti, kurssin materiaaleja hyödyntäen.
Kurssi on hylätty, kun et ole opiskellut kurssin materiaaleja ja suorittanut Moodle-alustan tehtäviä hyväksytysti.
Arviointiasteikko
Hyväksytty/hylätty
Opiskelumuodot ja opetusmenetelmät
Videot, lukumateriaalit ja verkkomateriaalit
Oppimateriaalit
Oppimateriaalit julkaistaan Moodle-alustalla. Osa materiaaleista on englanninkielisiä.
Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus
Opintojakson suorittamiseen menee noin 24h
Sisällön jaksotus
Sisältö on jaoteltu neljään osioon
Toteutuksen valinnaiset suoritustavat
Ei valinnaisia suoritustapoja
Harjoittelu- ja työelämäyhteistyö
Ei harjoittelu- ja työelämäyhteistyötä
Kansainvälisyys
Osa materiaaleista on englanniksi. Opintojakso on mahdollista suorittaa joko englanniksi tai suomeksi. Voit valita kielen Moodlessa.
Lisätietoja opiskelijoille
Moodle: https://moodle.tuni.fi/course/view.php?id=43928
Salasana: MDM25
Tämä Moodle on avoinna 1.8.2024 - 31.8.2025.
Tämä kurssi suoritetaan täysin verkossa ja itsenäisesti Moodlessa, ja voit edetä omassa tahdissasi, sinulle sopivaan aikaan. Voit aloittaa kurssin heti Moodlessa. Sinun ei tarvitse odottaa kurssille hyväksymistä, vaan voit aloittaa opiskelun silloin kun haluat.
Saadaksesi opintopisteet, sinun tulee myös ilmoittautua virallisesti Pakkiin (TAMKin opiskelijat) / Cross-Institutional Serviceen (TAUn opiskelijat). Huomioithan, että lomakausien aikana opintopisteiden myöntämisessä on pitkiä viiveitä.
TAMKin opiskelijat
Pakki + kurssikoodi NN00HD32-3001
TAUn opiskelijat
Cross-Institutional Service + kurssikoodi NN00HD32-3001
! TAUn opiskelijat: Cross-Institutional Service on kiinni 31. toukokuuta – 31. heinäkuuta. Tänä aikana voit jo aloittaa ja suorittaa kurssin Moodlessa. Elokuussa sinun tulee ilmoittautua virallisesti Cross-Institutional Serviceen, jonka jälkeen valmentaja rekisteröi sinut ja saat opintopisteesi.
HUOM: Kesän aikana suoritetut opinnot tarkistetaan ja opintopisteet merkataan viimeistään elokuun lopussa.