Siirry suoraan sisältöön

Saksa kauppakumppanina ja messumaanaLaajuus (3 op)

Tunnus: V208-10

Laajuus

3 op

Osaamistavoitteet

Opintojakson tavoite
Opiskelija
- osaa toimia saksalaisten kanssa yrityselämässä tunnistaen maan erityispiirteet
- osaa hakea ajankohtaista tietoa Saksan talouselämästä ja markkinoista
-tuntee oman ammattialan Saksassa järjestettäviä messuja
-tiedostaa suomalaisen ja saksalaisen kulttuurin eroja ja yhtäläisyyksiä

Sisältö

Opintojakson sisältö
Saksan maantuntemus ja ajankohtaiset tapahtumat, Saksassa järjestettävät messut, kulttuuritietous.

Opetusmenetelmät
Tabulan kautta toteutettava virtuaaliopintojakso. Erilaisia opintojakson sisältöön liittyviä tehtäviä. Opiskelija esimerkiksi perehtyy itsenäisesti yhteen Saksan kanssa kauppaa käyvään suomalaiseen yritykseen, käy tutustumassa yritykseen paikan päällä tai tekee puhelinhaastattelun yrityksessä saksankielistä kauppaa harjoittavan henkilön kanssa. Moodlen keskustelualueen kautta ryhmä pääsee perehtymiin toistensa yrityksiin ja saa laajempaa kokonaiskuvaa Saksaan suuntuvasta ulkomaankaupasa.

Opettaja
Merja Ritola, merja.ritola@tamk.fi

Arviointimenetelmät
Opintojakso arvioidaan asteikolla hyväksytty-hylätty. Arviointi suoritaan opiskelijan tehtävien perusteella.

Edellytys pääsemiseksi
Opintojaksolle osallistuminen ei edellytä pohjaopintoja.

Kirjallisuus
Määritellään opintojakson alussa.

Opetuskieli
Suomi

Lisätiedot

Virtuaaliopintojakso