Siirry suoraan sisältöön

Yritysoikeus ja sopimuksetLaajuus (5 op)

Opintojakson tunnus: 3H-315

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op

Osaamistavoitteet

Opintojaksolla tarkastellaan markkinointi- ja kilpailuoikeudellisia säännöksiä sekä sopimusten arvioinnin ja laadinnan kannalta keskeisiä kysymyksiä.

Opiskelija
- tuntee keskeiset markkinointioikeutta koskevat säännöt ja oikeuslähteet
- osaa arvioida markkinointitoimien lain- ja hyvän tavan mukaisuutta
- tuntee tervettä ja toimivaa taloudellista kilpailua koskevan sääntelyn pääperiaatteet
- tuntee keskeiset sopimusten laadintaan liittyvät peruskysymykset.

Sisältö

Mitä säännöksiä yrityksen tulee ottaa huomioon markkinoinnin eri vaiheissa?
Mikä merkitys kuluttajansuojaa ja sopimatonta menettelyä koskevalla sääntelyllä sekä aineettomia oikeuksia ja tietosuojaa koskevilla säännöksillä on markkinoinnissa?
Mitä tarkoitetaan kielletyillä kilpailun rajoituksilla ja miten ne pitää huomioida liiketoiminnassa?
Mitä tarkoitetaan julkisilla hankinnoilla?
Mitä peruskysymyksiä tulee huomioida sopimusta laadittaessa?
Miten sopimusta tulkitaan?

Esitietovaatimukset

1. opintovuoden opintojaksot tai vastaavat tiedot ja taidot.

Siirry alkuun