Sarjamuotojen konseptointiLaajuus (5 op)
Opintojakson tunnus: 2M00GP98
Opintojakson perustiedot
- Laajuus
- 5 op
Osaamistavoitteet
Opintojakson tavoitteena on kehittää opiskelijan kykyä kehittää eri kohderyhmille sarjamuotoisia konsepteja ja ymmärtää jännitteen luomista.
Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- tunnistaa erilaisten sarjamuotoisten konseptien eroavuuksia ja yhtäläisyyksiä
- osaa hahmottaa ja luoda sarjamuotoiseen teokseen tapoja kuljettaa ja kehittää jännitettä
- tunnistaa kohderyhmien merkityksen konseptien luomisessa
- oppii ryhmässä rakentamaan sarjamuotoisen teoksen konseptin
Sisältö
Erilaisten kohderyhmien ymmärtäminen ja niiden vaatimukset. Sarjamuotoisten konseptien eroavuudet ja yhtäläisyydet.
Jännitteen luominen ja kuljettaminen sarjamuotoisessa kerronnassa. Toimivan konseptipaketin sisältö, luettavuus ja ulkoasu.
Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)
Opiskelija osoittaa tunnistavansa joitakin erilaisten sarjamuotoisten konseptien eroavuuksia ja yhtäläisyyksiä, mutta osaaminen on tilannekohtaista ja suppeaa. Hän osaa osittain hahmottaa tapoja kuljettaa ja kehittää jännitettä sarjamuotoisessa teoksessa. Opiskelija ymmärtää osittain kohderyhmien merkityksen konseptien luomisessa. Sarjamuotojen konseptointiin liittyvä työskentely ja vuorovaikutus on puutteellista.
Arviointikriteerit, hyvä (3-4)
Opiskelija tunnistaa monipuolisesti erilaisten sarjamuotoisten konseptien eroavuuksia ja yhtäläisyyksiä, jäsentäen niitä. Hän hahmottaa tehokkaasti tapoja kuljettaa ja kehittää jännitettä sarjamuotoisessa teoksessa ja soveltaa niitä käytännössä. Opiskelija ymmärtää kohderyhmien merkityksen konseptien luomisessa ja osaa ottaa sen huomioon. Hän osaa tehokkaasti ja rakentavasti osallistua ryhmässä sarjamuotoisen teoksen konseptin rakentamiseen.
Arviointikriteerit, kiitettävä (5)
Opiskelija tunnistaa erinomaisesti erilaisten sarjamuotoisten konseptien eroavuuksia ja yhtäläisyyksiä, ja pystyy analysoimaan niitä syvällisesti. Hän hahmottaa luovasti ja monipuolisesti tapoja kuljettaa ja kehittää jännitettä sarjamuotoisessa teoksessa, ja kehittää niitä innovatiivisesti. Opiskelija ymmärtää syvällisesti kohderyhmien merkityksen konseptien luomisessa ja kykenee luomaan konsepteja, jotka huomioivat eri kohderyhmät tehokkaasti. Hän johtaa aktiivisesti ja tehokkaasti ryhmää sarjamuotoisen teoksen konseptin rakentamisessa ja edistää ryhmätyön vuorovaikutusta ja tuloksellisuutta.