Siirry suoraan sisältöön

Myyntijohtaja valmentajana​Laajuus (5 op)

Opintojakson tunnus: 3Y00GO76

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op
Opetuskieli
suomi

Osaamistavoitteet

Opintojakson tavoitteena on kehittää valmentamisosaamista myyjien ja myyntitiimien monikanavaisessa johtamisessa.​ Opintojakso antaa valmiudet monimuotoisen myyntiorganisaation johtamiseen ja kehittämiseen.​

Opintojakson suoritettuaan opiskelija:​
• ymmärtää valmentavan otteen merkityksen myynnin onnistumisessa yksilö- ja tiimitasolla ​
• soveltaa valmentavaa johtajuutta monikanavaisessa myyntiorganisaatiossa​
• jäsentää tiimimyynnin merkityksen osana arvomyyntiä​
• huomioi monimuotoisuuden mahdollisuudet osana myyntiorganisaation toimintaa​


Sisältö

Valmentava johtaminen​
Monikanavainen myynnin johtaminen​
Tiimimyynti​
Arvomyynti​
Monimuotoisuus​

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelija osaa määritellä valmentavan johtajuuden erityispiirteitä myynnin johtamisessa. Opiskelija tunnistaa monikanavaisen myyntiorganisaation keskeisiä rakenteita ja ymmärtää monikanavaisesti toimivan organisaation valmennuksellisia tarpeita. Opiskelija osaa nimetä myyntitiimin ja arvomyynnin keskeisiä osa-alueita. Opiskelija tunnistaa joitakin monimuotoisuuden mahdollisuuksia myyntiorganisaation toiminnassa. ​

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija osaa soveltaa valmentavaa johtajuutta yksilö- ja tiimitasolla. Opiskelija jäsentää monikanavaisesti toimivan myyntiorganisaation toimintalogiikan ja –rakenteet ja osaa selittää valmentavan otteen vaikutukset myyntitoimintaan. Opiskelija jäsentää myyntitiimin toimintaperiaatteet sekä roolin arvomyynnin mukaisessa toiminnassa. Opiskelija osaa laatia suunnitelman monimuotoisuuden paremmaksi huomioimiseksi myyntiorganisaation toiminnassa.​

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija osaa soveltaa ja kriittisesti analysoida valmentavaa johtajuutta yksilö- ja tiimitasolla. Opiskelija ymmärtää monikanavaisesti toimivan myyntiorganisaation sekä valmentavan johtajuuden muodostaman kokonaisuuden ja näiden väliset suhteet sekä riskit ja mahdollisuudet. Opiskelija ennakoi myyntitiimin toimintaa eri yhteyksissä ja suosittelee tilanteisiin sopivia arvomyyntiin pohjautuvia toimintatapoja. Opiskelija kehittää ja arvioi tapoja monimuotoisuuden paremmaksi huomioimiseksi myyntiorganisaation toiminnassa. ​

Siirry alkuun