Skip to main content

Expert Physiotherapist Studies: Section I, Implementation of Direct Reception for Neck, Upper and Breast PatientLaajuus (10 cr)

Course unit code: TK00FD27

General information


Credits
10 cr
Teaching language
Finnish
Responsible person
Sirpa Nurminen

Objectives

• tavoitteena ensisijaisesti osata tehdä niska-ja yläraaja potilaan erotusdiagnostiikka
• Erotusdiagnostiikan ja arvioinnin perusteella osata määrittää kliininen johtopäätös
• lisätä osaamista lääkkeiden määrittämisessä
• lisätä osaamista red flag:n arvioimisessa
• lisätä osaamista lääketieteellisten diagnoosien tunnistamisessa
• lisätä osaamista terapeuttisen harjoittelun eri vaiheista
• lisätä tietoisuutta oikea-aikaisesta harjoittelusta

Content

• Fysioterapeutin suoravastaanotto toiminta Suomessa ja kansainvälisesti
• Niskan ja yläraajan toiminnallinen anatomia ja biomekaniikka
• Niska, yläraaja kipujen esiintyvyys ja riskitekijät.
• Niska ja yläraaja kipujen kliininen luokittelu
• Kipu ja kivun kroonistuminen
• Tule kivun lääkehoito
• Yläraajan neurogeeniset kivut
• Niskan ja yläraajan toiminnallinen tutkiminen ja erotusdiagnostiikka
• Niskan ja yläraajan fysioterapeuttiset menetelmät
• Niskan ja yläraajan toiminnalliset harjoitteet

Prerequisites

Kohderyhmä: Tutkinnon suorittaneet fysioterapeutit

Further information

Opetusmenetelmät:

- Lähipäivät koostuvat asiantuntijaluennoista, käytännön harjoituksista ja pienryhmätyöskentelystä
- Ennen koulutuksen alkua ja koulutus osioita tehdään ennakkotehtävä

Opetusmenetelmät:

- Lähipäivät koostuvat asiantuntijaluennoista, käytännön harjoituksista ja pienryhmätyöskentelystä
- Ennen koulutuksen alkua ja koulutus osioita tehdään ennakkotehtävä


Opetussuunnitelman kehittäminen ja työelämäyhteistyö:

- Jatkuva yhteistyö asiantuntijaluennoitsijoiden ja asiantuntijoiden kanssa
- Asiantuntijoiden kautta tuleva ajantasainen tieto
- Jatkuva yhteistyö työelämän kanssa; luennoitsijat työelämästä, oikeita asiakasesimerkkejä
- Opiskelijoiden tarpeisiin vastaaminen/toiveiden kuuleminen mahdollisimman parhaalla tavalla
- Palautteen kautta tulevien opintojen kehittäminen

Opiskelijan ajankäyttö ja kuormitus:
- osallistuminen 10 lähipäivään
- poissaolosta erikseen sovitun tehtävän tekeminen
- ennakkotehtävien tekeminen

Arviointimenetelmät ja arvioinnin perusteet:
- ennakkotehtävien tekeminen
- osallistuminen lähipäiviin

Go back to top of page