Skip to main content

Svensk kommunikation och affärskulturLaajuus (3 cr)

Course unit code: N-00FB70

General information


Credits
3 cr
Responsible person
Joni Sallila

Objectives

Studenterna får svar på frågor som:

- Vad är nationell kultur, och vad har det för konsekvenser på hur vi kommunicerar?

- Vad är den svenska nationalkaraktären?

- Vad är typiskt för svensk kultur?

Inom muntlig kommunikation behandlas: presentationer, kundmöten, ekonomi.

Inom skriftlig kommunikation behandlas: brev och e-post, rapporter, protokoll och mötesanteckningar

Content

Kursveckan innehåller lektioner, diskussioner, övningar och studiebesök med fokus i svenska språket samt kulturen i de deltagande partnerländerna Sverige, Finland och Estland.

Studenterna får träffa nativa svenskar, vilket gör det lättare för dem att kommunicera på svenska i verkliga affärslivet i framtiden.

Studenterna får i uppgift att göra en förberedande gruppuppgift i anslutning till kursinnehållet som de presenterar i början på kursen.

Under kursen skriver studenterna 2 studiedagböcker:

1. Resedagbok - intryck och reflektioner (1 sida per dag).

2. En kort uppsats om de språkliga ett interkulturella frågorna som du upplevt under studieveckan. (1 sida per dag).

Go back to top of page