Siirry suoraan sisältöön

Rakennusfysiikka korjausrakentamisessaLaajuus (3 op)

Opintojakson tunnus: 5B00FB24

Opintojakson perustiedot


Laajuus
3 op

Osaamistavoitteet

Tavoitteena on syventää opiskelijan rakennusfysikaalista osaamista koskemaan olemassa olevaa rakennuskantaa sekä sen ominaisuuksia ja korjauksia. Rakennusfysikkaan perehtyminen tehdään soveltamalla erilaisia ajankohtaisia aiheita.

Sisältö

Tyypillisten asuinrakennusten ulkovaipan, alapohjien sekä märkätilojen lämpö- ja kosteusteknisten ominaisuuksien analysointi. Opintojakso toteutetaan käsittelemällä ryhmissä projektityöskentelyssä ajankohtaisia aiheita.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

Opiskelijalla on vaikeuksia hahmottaa aiheen perusideoita ja sen vuoksi opitun soveltaminen käytännön työhön on hankalaa. Projektityöskentelyssä perustelut ovat haparoivia ja puutteita ilmenee aikaisemmin opitun tiedon osalta. Projekteissa tuotettu dokumentaatio on laadultaan vaatimatonta.

Aktiivisuus yhteisissä kokoontumisessa ja ryhmän työskentelyssä on heikkoa. Opiskelijan panos ryhmän työskentelyyn on selvästi muuta ryhmää vähäisempi.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

Opiskelija hahmottaa opintojakson aiheen perusideat ja osaa soveltaa oppimaansa käytännön työhön sekä osaa selittää ammattimaisesti projektitöissä tehtyjen valintojen syyt ja seuraukset. Projekteissa tuotettu dokumentaatio on laadultaan hyvää.

Aktiivisuus yhteisissä kokoontumisessa ja ryhmän työskentelyssä on hyvä. Opiskelijan panos ryhmän työskentelyyn vastaava kuin muillakin ryhmäläisillä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

Opiskelija hahmottaa opintojaksolla opetetut sekä aikaisemmin opitut asiat ja osaa soveltaa oppimaansa monipuolisesti ja luovasti käytännön työhön. Opiskelija osaa selittää ja perustella asiantuntevasti ja ammattimaisesti projektitöissä tehtyjen valintojen syyt ja seuraukset. Projekteissa tuotettu dokumentaatio on laadultaan ammattimaista tasoa.

Opiskelija on osallistunut yhteisiin kokoontumisiin ja ryhmänsä työskentelyyn aktiivisesti ja rakentavasti. Opiskelijan panos ryhmän työskentelyyn vastaava kuin muillakin ryhmäläisillä tai opiskelija on joutunut ottamaan ryhmänsä työskentelystä selvästi muita suuremman vastuun.

Siirry alkuun