Siirry suoraan sisältöön

Elämysten tuotteistaminen ja markkinointiLaajuus (5 op)

Opintojakson tunnus: TK00CX37

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op

Osaamistavoitteet

Opintojakson kuvaus
Tavaroiden ja palveluiden myymisen lisäksi on tärkeää osata tuotteistaa ja markkinoida kokonaisvaltaisia ja mielekkäitä elämyksiä asiakaslähtöisesti. Opintojakso keskittyy matkailualan elämystuotteiden suunnitteluun, palvelumuotoiluun, analysointiin ja markkinointiin hyödyntäen elämystalouden periaatteita ja käytännönläheisiä menetelmiä.

Opiskelija osaa
* käyttää palvelumuotoilun keinoja matkailupalvelujen analysoimisessa, tuotteistamisessa ja markkinoinnissa
* ohjeistaa asiakasrajapinnassa tapahtuvia toimintoja
* tunnistaa erilaisten asiakassegmenttien tarpeet ja odotukset
* hyödyntää asianmukaista tutkimustietoa matkailupalvelujen kehittämisessä
* hyödyntää elämystalouden periaatteita kehittämistoiminnassa

Sisältö

Elämystalouden keskeiset periaatteet. Elämystuotteistamisen menetelmät palveluiden analysoimisessa, suunnittelemisessa ja laadun parantamisessa. Palvelumuotoilun prosessi ja soveltaminen tuotteistamisessa.

Siirry alkuun