Siirry suoraan sisältöön

Asiakkuus ja asiakaskeskeinen vuorovaikutus mielenterveys- ja päihdetyössä (TAMK)Laajuus (5 op)

Opintojakson tunnus: 7L00CO77

Opintojakson perustiedot


Laajuus
5 op

Osaamistavoitteet

Opiskelija:
•Ymmärtää vuorovaikutuksen merkityksen mielenterveyden näkökulmasta ja asiakkuuden määrittymisen mielenterveys- ja päihdetyössä
•Osaa kriittisesti arvioida ja kehittää omia kommunikaatio- ja vuorovaikutustaitojaan sekä asiakaskeskeisen vuorovaikutuksen mahdollistavia käytäntöjä näyttöön perustuvaa tietoa käyttäen

Sisältö

•Asiakkuuden määrittyminen mielenterveys- ja päihdetyössä yksilön, yhteisön ja yhteiskunnan näkökulmasta
•Vuorovaikutuksen taustalla vaikuttavien tekijöiden tunnistaminen ja huomiointi omassa työskentelyssä
•Kommunikaatiotaidot, dialoginen työskentely ja hoitosuhdetyöskentelyosaaminen asiakkaan ja työntekijän näkökulmista
•Teknologian hyödyntäminen asiakaskeskeisessä mielenterveys- ja päihdetyössä

Siirry alkuun