Siirry suoraan sisältöön

Oppimisen tuen suunnittelu, toteutus ja arviointiLaajuus (5 op)

Tunnus: 1L00FO52

Laajuus

5 op

Osaamistavoitteet

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- tunnistaa laaja-alaisia ja erityisiä oppimisvaikeuksia
- tunnistaa ryhmän ja yksilön pedagogisen tuen tarpeen
- osaa laatia pedagogisia asiakirjoja moniammatillisessa yhteistyössä
- soveltaa opetus- ja ohjaustyössään erilaisia oppimisen tuen malleja ja menetelmiä.

Sisältö

Opintojakson aikana etsitään vastauksia seuraaviin kysymyksiin:
- Millaisia piirteitä ja ominaisuuksia on laaja-alaisissa ja erityisissä oppimisvaikeuksissa?
- Miten ryhmän ja yksilön pedagogista tuen tarvetta tunnistetaan ja arvioidaan?
- Miten tuen tarve dokumentoidaan pedagogisiin asiakirjoihin?
- Millaisia oppimisen tuen malleja ja menetelmiä opettaja voi käyttää?

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2)

- tunnistaa laaja-alaisia ja erityisiä oppimisvaikeuksia
- tunnistaa ryhmän ja yksilön pedagogisen tuen tarpeen.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4)

- tunnistaa laaja-alaisia ja erityisiä oppimisvaikeuksia
- tunnistaa ryhmän ja yksilön pedagogisen tuen tarpeen
- osaa laatia pedagogisia asiakirjoja moniammatillisessa yhteistyössä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5)

- tunnistaa laaja-alaisia ja erityisiä oppimisvaikeuksia
- tunnistaa ryhmän ja yksilön pedagogisen tuen tarpeen
- osaa laatia pedagogisia asiakirjoja moniammatillisessa yhteistyössä
- soveltaa opetus- ja ohjaustyössään erilaisia oppimisen tuen malleja ja menetelmiä.

Lisätiedot

Opintojakso toteutetaan yhteistyössä Tampereen yliopiston kanssa.

Ilmoittautumisaika

23.05.2023 - 01.08.2023

Ajoitus

01.08.2023 - 15.10.2023

Laajuus

5 op

Toteutustapa

Lähiopetus

Yksikkö

Pedagogiset ratkaisut ja kulttuuri

Toimipiste

TAMK Pääkampus

Opetuskielet
  • Suomi
Ryhmät
  • 23AEO
    Ammatillinen erityisopettajankoulutus 2023

Tavoitteet (OJ)

Opintojakson suoritettuaan opiskelija
- tunnistaa laaja-alaisia ja erityisiä oppimisvaikeuksia
- tunnistaa ryhmän ja yksilön pedagogisen tuen tarpeen
- osaa laatia pedagogisia asiakirjoja moniammatillisessa yhteistyössä
- soveltaa opetus- ja ohjaustyössään erilaisia oppimisen tuen malleja ja menetelmiä.

Sisältö (OJ)

Opintojakson aikana etsitään vastauksia seuraaviin kysymyksiin:
- Millaisia piirteitä ja ominaisuuksia on laaja-alaisissa ja erityisissä oppimisvaikeuksissa?
- Miten ryhmän ja yksilön pedagogista tuen tarvetta tunnistetaan ja arvioidaan?
- Miten tuen tarve dokumentoidaan pedagogisiin asiakirjoihin?
- Millaisia oppimisen tuen malleja ja menetelmiä opettaja voi käyttää?

Lisätiedot (OJ)

Opintojakso toteutetaan yhteistyössä Tampereen yliopiston kanssa.

Arviointikriteerit, tyydyttävä (1-2) (OJ)

- tunnistaa laaja-alaisia ja erityisiä oppimisvaikeuksia
- tunnistaa ryhmän ja yksilön pedagogisen tuen tarpeen.

Arviointikriteerit, hyvä (3-4) (OJ)

- tunnistaa laaja-alaisia ja erityisiä oppimisvaikeuksia
- tunnistaa ryhmän ja yksilön pedagogisen tuen tarpeen
- osaa laatia pedagogisia asiakirjoja moniammatillisessa yhteistyössä.

Arviointikriteerit, kiitettävä (5) (OJ)

- tunnistaa laaja-alaisia ja erityisiä oppimisvaikeuksia
- tunnistaa ryhmän ja yksilön pedagogisen tuen tarpeen
- osaa laatia pedagogisia asiakirjoja moniammatillisessa yhteistyössä
- soveltaa opetus- ja ohjaustyössään erilaisia oppimisen tuen malleja ja menetelmiä.

Arviointiasteikko

0-5