Työnohjaaja työyhteisön kehittäjänä: Työnohjaaja työyhteisön kehittäjänä
Opetussuunitelman tunnus: 15STYKE
- Kesto
- 2 vuotta (60 op)
- Aloituslukukausi
- Syksy 2015
Kuvaus
Koulutuksen tavoitteena on antaa valmiudet toimia itsenäisenä työnohjaajana ja työyhteisöjen kehittäjänä erilaisten ryhmien, yksilöiden ja organisaatioiden kanssa.
Työnohjaajakoulutus rakentuu 2-vuotiselle oppimisprosessille, jonka aikana opiskelija rakentaa tietoperustaa työnohjauksen eri taustateorioista ja harjaannuttaa taitojaan osallistumalla itse työnohjauksiin ja toimimalla ohjatusti sekä ryhmä- että yksilötyönohjaajana.
Koulutuksen tavoitteena on, että opiskelija syventää omia ohjausvalmiuksiaan ja kehittää omaa yhteisöllistä toimijuuttaan erilaisissa työyhteisöissä, organisaatioissa ja verkostoissa. Tavoitteena on myös lisätä opiskelijoiden valmiuksia työelämän ajankohtaisten erityispiirteiden tunnistamiseen. Koulutuksen aikana on mahdollista perehtyä yrittäjänä toimimiseen.
Koulutus vastaa Suomen Työnohjaajat ry:n koulutussuosituksia.
Lisätiedot
lehtori, työnohjaaja, TtM Pirkko Kivinen,
p. 050 373 2958 ja
suunnittelija Tuula Malo, p. 050 359 8297.
Sähköpostiosoitteet: etunimi.sukunimi@tamk.fi
Valitse opintojen ajoitus-, rakenne- tai jäsentelynäkymä
Näytä opintojen ajoitukset lukuvuosittain, lukukausittain tai periodeittain
Tunnus | Opinnon nimi | Laajuus (op) | 2015-2016 | 2016-2017 | Syksy 2015 | Kevät 2016 | Syksy 2016 | Kevät 2017 | 1. / 2015 | 2. / 2015 | 3. / 2016 | 4. / 2016 | 1. / 2016 | 2. / 2016 | 3. / 2017 | 4. / 2017 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
15STYKE-1000 |
Työnohjaaja työyhteisön kehittäjänä
(Valitaan kaikki ) |
60 | ||||||||||||||
TK00CO20 | Aikuinen oppijana | 8 | 8 | 4 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | |||||||
TK00CO21 | Työnohjauksen teoriaperustat ja rajapintoja muihin työyhteisöjen kehittämismuotoihin | 6 | 6 | 3 | 3 | 1.5 | 1.5 | 1.5 | 1.5 | |||||||
TK00CO22 | Työyhteisön ja ryhmän dynaamiset ilmiöt | 6 | 4 | 2 | 2 | 2 | 2 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | 1 | |||
TK00CO23 | Työnohjausprosessi ja työmenetelmät | 10 | 5 | 5 | 2.5 | 2.5 | 2.5 | 2.5 | 1.3 | 1.3 | 1.3 | 1.3 | 1.3 | 1.3 | 1.3 | 1.3 |
TK00CO24 | Työn murros, johtaminen ja työhyvinvointi | 8 | 2.7 | 5.3 | 2.7 | 2.7 | 2.7 | 1.3 | 1.3 | 1.3 | 1.3 | 1.3 | 1.3 | |||
TK00CO26 | Työnohjauksen kehittäminen | 7 | 2.3 | 4.7 | 2.3 | 2.3 | 2.3 | 1.2 | 1.2 | 1.2 | 1.2 | 1.2 | 1.2 | |||
TK00CO25 | Työnohjaus käytännön toimintana | 15 | 7.5 | 7.5 | 3.8 | 3.8 | 3.8 | 3.8 | 1.9 | 1.9 | 1.9 | 1.9 | 1.9 | 1.9 | 1.9 | 1.9 |
Yhteensä | 60 | 35.5 | 24.5 | 18 | 17.6 | 11.3 | 13.3 | 8.98 | 8.98 | 8.88 | 8.88 | 5.68 | 5.68 | 6.68 | 6.68 |
Tunnus | Opinnon nimi | Laajuus (op) |
---|---|---|
15STYKE-1000 |
Työnohjaaja työyhteisön kehittäjänä
(Valitaan kaikki ) |
60 |
TK00CO20 | Aikuinen oppijana | 8 |
TK00CO21 | Työnohjauksen teoriaperustat ja rajapintoja muihin työyhteisöjen kehittämismuotoihin | 6 |
TK00CO22 | Työyhteisön ja ryhmän dynaamiset ilmiöt | 6 |
TK00CO23 | Työnohjausprosessi ja työmenetelmät | 10 |
TK00CO24 | Työn murros, johtaminen ja työhyvinvointi | 8 |
TK00CO26 | Työnohjauksen kehittäminen | 7 |
TK00CO25 | Työnohjaus käytännön toimintana | 15 |
Lukukausi- ja lukuvuosikohtaiset opintopistekertymät vaihtelevat valinnaisten ja vapaasti valittavien opintojen ajoituksesta johtuen.